• sandraabinger

Bryter snart ihop! Hjälp!

Jag och min förredetta träffades och blev tillsammans i januari iår, vi flyttade ihop i hans lägenhet i mars. Han har även två barn, 4 och 7 år gamla som jag älskar väldigt mycket. I juni flyttade vi närmare bådas familjer och mitt jobb (bodde ca 4 mil ifrån jobbet när jag flyttade in hos honom). Vi hyrde då ett hus, som vi båda två trivdes väldigt bra i. Vi har haft många ups and down sedan vi flyttade ihop. Bla att jag fick reda på att jag inte kan få barn. Mamman till barnen kidnappade dom (han har ensam vårdnad.) m.m

I augusti efter att ha bott knappt två månader i huset så kommer han till mig och säger att han vill göra slut. (Pga av att jag varit lättirriterad.) Jag får panik och flyr till mina föräldrar. Kortfattat sedan så får jag reda på att det inte var ett definitivt beslut. Jag flyttae tillbaka igen och vi har "paus" någon vecka. Sedan försöker vi igen, jag orkar endast två dagar då han tycker det är "konstigt" att vara nära mig. Jag får panik åter igen och gör slut med honom. Flyttar till mina föräldrar igen.

Ångrar mig dagen efter och frågar om han vill ta tillbaka mig. Han vet inte vad han vill, men att han först måste reda ut saker och ting i sitt liv innan han är redo för ett förhållande igen..

detta är nu en 5 - 6 veckor sedan. Vi försöker att vara vänner, och träffas ibland. Ibland har vi sex med varandra också.

För två veckor sedan frågade han mig om jag ville vara barnvakt då han tänkte åka och hälsa på sin bror (denna helgen.) jag säger att ska han ut och ragga tjejer så vägrar jag sitta barnvakt. Han svarar då "det ska vi inte, jag är inte redo för förhållande med någon innan jag fått ordning på mitt liv. Men då tänkte jag försöka med dig igen om du vill."

Nu vet han alltså vad han vill. Och snart kommer han flytta in till samhället där barnen har skola och dagis. Då huset ligger 4 km ifrån samhället och han inte har körkort så klarar han sig inte utan mig och är tvungen att flytta. Han får cykla med den minsta till dagis varje dag.

Jag mår så fruktansvärt dåligt, dels för att vårat drömhus inte är mitt längre, det är hans nu. Och 1 nov tar min bror över huset med sin flickvän. Dels för att jag saknar honom så fruktansvärt mycket. Jag sitter nu barnvakt i huset och bara tänker på när alla hans saker kommer flyttas härifrån, från ett hus som var _vårat_ drömhus. Ett hus vi tillsammans flyttade in i och inredde.

Jag gråter varje dag för att vi inte längre är den där lyckliga familjen vi var i våras, för att vi får ge upp vårat drömhus, för att jag älskar honom så fruktansvärt mycket och alltid vill vara nära honom. Men jag kan inte vara det, jag kan inte kalla honom för min, jag kan inte pussa och krama honom eller planera framtiden tillsammans.

Denna helgen har jag funderar mycket, gråtit halvt ihjäl mig när barnen legat och sovit. Jag vet om att jag borde försöka "glömma" honom så länge tills vi är redo igen. Försöka låta bli att träffa honom. Men det är så fruktansvärt jobbigt. Hur ska jag göra?? Snälla hjälp mig!!!

• Svar på tråden Bryter snart ihop! Hjälp!
  • Mandizx

Det vet du endast själv! Men kan ändå säga att jag hade inte fortsatt träffa honom. Det finns mer än tusen bra killar där ute som väntar på dig, och tjejer som väntar på honom. Ni är inte gjorda för varandra om det redan blivit såhär på några månader!!

• sandraabinger

Tack för ditt svar! :)
    Men jag älskar honom, han säger att han älskar mig också (även nu när vi inte är tillsammans.) han har aldrig gjort mig illa på något sätt, han är snäll och omtänksam. Problemet är ju att han har mycket han behöver ordna med, och då han inte har något jobb för tillfället och inte direkt kan ta sig själv någonstans så har han mått/mår väldigt dåligt pga det.

Det jag behöver hjälp med är vad jag ska göra för att må bra under tiden han ordnar upp sitt liv? :)

• Mandizx

Förstår dig, har varit med om en likande situation, förutom då med jobb o sånt.

Men vet tyvärr inte vad jag ska svara på din fråga om hur du ska må bra under tiden. Jag hade inte väntat på killen, för det finns risk att ni kommer bråka lika mycket när ni väl försöker igen..

Tycker du bara ska njuta av att ta hand om dig själv, umgås mycket med dina vänner och familj. Hör inte av dig till honom?! Som sagt så är det svårt att säga, för det är bara du som kan bestämma själv om du vill må dålig o vänta på honom fast att det finns risk att det inte funkar eller du bara går vidare.

Sen kan man älska en person utan att det kan funka mellan personerna. Jag och min dåvarande kille älskade varandra otroligt mycket men vi kom överrens om att vi funkar inte ihop, vi bråkade för mycket osv.

Bestäm dig först trots att du älskar honom. Du känner själv av om det inte funkar mellan er.

• Mandizx

Sorry för konstigt svar kanske men sånt kan man inte tipsa om hur du ska må bra under tiden du väntar på honom. Bråkar ni för mycket så är det inte värt att du väntar kanske???!!! Sånt måste du själv känna efter. Jag hade fortfarande inte väntat på en person som jag haft träffat i några månder bara o nästan hela förhållande haft det körigt, oavsett hur mkt jag hade älskat honom....

• Mandizx

Och en sak till, många faller på den här lögnen med att man vill ordna upp sitt liv innan man kan fortsätta igen. Oftast betyder det tyvärr att man vill inte vara tillsammans med personen man säger det till eller att man är osäker på förhållandet, att vissa tillmed vill leka runt först , men dem säger ist att dem vill ordna upp sitt liv för att dem inte vill såra personen. Har varit med om flera kompisar som fått detta sagt av sina gamla partners, då har det tyvärr visat att dem menade att dem inte vill ha tjejen/killen, och att dem bara gett falska förhoppningar...

För ärligt talat, varför kan han inte vara tillsammans med dig medan han ordnar upp sitt liv?? Om man vill leva med en person och älskar henne/honom och är säker på det så dumpar man bara inte henne/honom o säger att vi kan försöka när jag ordnat upp mitt liv för man ordnar upp sitt liv tillsammans med partnern då, man ska ju vara stark tillsammans i vått o torrt.

Förstår du vad jag menar?

• sandraabinger

Grejen är den att vi har kanske bråkat en enda gång på över ett halvår. Men han har även sagt att han trodde att han var redo för ett förhållande. Jag kan bli väldigt bitter när jag tänker på att han _trodde_ att han var redo för ett förhållande. Borde man inte veta det?

• Mandizx
    sandraabinger skrev 2013-10-06 19:43:35 följande:

Grejen är den att vi har kanske bråkat en enda gång på över ett halvår. Men han har även sagt att han trodde att han var redo för ett förhållande. Jag kan bli väldigt bitter när jag tänker på att han _trodde_ att han var redo för ett förhållande. Borde man inte veta det?

Jo, man borde veta det. Jag kan inte säga vad du ska göra tyvärr, men han verkar väldigt osäker på allting så därför tycker jag bara att du borde prata med honom hur han verkligen vill och säger han fortfarande så som du skrivit så går du bara vidare, för man kan inte vänta på en som kanske alltid kommer vara osäker eller inte vet något vad han/hon vill.
  • sandraabinger

Nu har jag sagt till honom att jag inte klarar av att säga till honom att vi inte kan träffas mer. Och bad honom att säga att han inte vill träffa mig. Men han vill träffa mig, och han vill inte ljuga för mig. Inte ens för min skull så att jag kan må bättre..

• Mandizx
    sandraabinger skrev 2013-10-07 11:24:14 följande:

Nu har jag sagt till honom att jag inte klarar av att säga till honom att vi inte kan träffas mer. Och bad honom att säga att han inte vill träffa mig. Men han vill träffa mig, och han vill inte ljuga för mig. Inte ens för min skull så att jag kan må bättre..

Okej! Som sagt så gör du som du vill, det kan vara sant det han säger men även en risk att han bluffar, fortfarande för han inte vill såra dig.

Kan inte hjälpa dig mer, vill du tro på honom (det kan oxå va sant, det vet ingen förutom han själv om de är sant eller inte), så gör det. Men förstår fortfarande inte varför han vill ordna upp sitt liv utan dig, vad ska han ordna upp som du inte kan vara delaktig i? Obs att du kanske får vänta i flera år.

Lycka till iaf
Svar på tråden Bryter snart ihop! Hjälp!