• MariaMaria2

jaha samma visa igen

Jaha då va den kommen igen, samma j-la visa varenda månad. JAG VILL BLI MED BARN, INTE HA MENS hur svårt kan det vara?Jag och min nuvarande sambo har aldrig använt något skydd. 2 år har vi tillsammans. försökt i 1år. Jag har en app som kollar läget när ägglossning kan ske, när mensen är beräknad. och den stämmer klockrent. Jag vet att vi har sex vid tidpunkten för min ägglossning. Så varför? Kan nämnas att jag har en helt underbar son på 5 tillsammans med en annan. sonen är provrör. Dock hade varken jag eller exet några `fel` vi var helt enkelt inte passande för varandra. Men det va ett rent Helvete varenda månad som det inte blev något plus. Nu uppspelar sig historien igen. .och jag lova mig själv att aldrig tänka, fundera mer o leta symptom, hoppas, eftersom jag vet att det spärrar kroppen. Men nu är jag där, och dessvärre tror jag inte att min nuvarande sambo kan få barn. Han har haft problem med sin kropp, glutenintolerant, laktos, utbrändhet. m.m men han tror att det kommer när det kommer. SUCK är det någon mer som är i samma sits, jag behöver ha någon att prata med.. det känns som det är ödet att jag inte ska ha ett till barn!

• Svar på tråden jaha samma visa igen
  • Dulcinea

Hej! Förstår precis hur du känner, har försökt I ett år nu och har några graviditeter bakom oss, ett som slutade med ett änglabarn och nästa som blev mf. Så fruktansvärt jobbigt är detta, har också en SÅN dag idag när jag känner som du, är det inte meningen eller vad f-n är det frågan om??? Har sex runt ÄL varje månad och varje månad kommer den förbannade mensen!!!

Kram

• LovisaC

1.5 år utan skydd, det senaste halvåret med lite mer bestämdhet (ägglossningstest, appar hit och dit, tillskott, ta bort gluten,....).

En gång lyckades vi - precis när min tjänst halverades och vi hade inget annat val än abort. Men, i V8 var ändå embryot utan hjärtelag så hade de ekonomiska aspekterna inte påverkat så skulle jag ändå inte vara mamma idag.

Någon månad senare löste sig det ekonomiska. Vi har varsin fast heltid, tjänar okej, bor i ett okej område, har slarvat klart för länge sedan, är fysiskt aktiva, äter bra, jag sköter mina allergier perfekt (mjölk, gluten, laktos).

Jag har längtat sedan jag var 12 år; när jag äntligen är redo (29 nu) känns det som att mitt fertilitetsfönster stängt sig. Varenda jävla månad blir jag lika besviken för det händer I N G E N T I N G.

Och han förstår ju verkligen inte. "Sluta stressa upp dig." "Det händer när det händer.".... Sure. Men något måste ju vara fel så jag analyserar, googlar, smörjer med krämer, äter tillskott, behandlar bakteriell vaginos och svamp av allt sex. Justerar kosten utifrån vad som gynnar hormonproduktionen. Slutar med koffein. Slutar snusa. Hur fan ska jag INTE stressa upp mig när jag måste tänka som om jag gör kroppen redo - varje gång jag gör måltidsval eller skippar morgonkaffet?

Jag känner mig ensam, är ledsen och uppgiven.

Svar på tråden jaha samma visa igen