lön inom arbetsmarknadsenheten?
HEj o hå...
Skriver i känsliga rummet så att folk inte är rädda för att svara, alla kanske inte vill outa vad de arbetar med...
Har helt plötsligt fått ett erbjudande om ett jobb som verkar lite smått intressant, inget är beslutat ännu men jag blev ombedd att komma med ett löneanspråk i nästa vecka då jag ska göra ett besök på arbetsplatsen och träffa (ev) kommande kollegor.
Jag har varken sagt ja eller nej till tjänsten ännu, det beror på lite omständigheter men jag är så jäkla kass på det här med löner.
Jag är egentligen inte jättenoga med lönen, att jag SKA ha betalt så klart och jag vill inte bli blåst men jag har inte en jäkla aning vad lönerna ligger på.
Jobbet är inom arbetsmarknadsenheten, alltså inom socialtjänsten. Som socialsekreterare ligger medellönen i våra trakter på ca 24-26 000 lite beroende på inom vilket område man är anställd.
Jag är inte färdigutbildad socionom men har vad arbetsgivaren kallar "likvärdig utbildning" och jag har erfarenhet från de områden som efterfrågades i annonsen, det var många sökande så uppenbarligen var jag vad de sökte.
Någon statistik för arbetsmarknadseneheten hittar jag inte, flera kommuner jag kollat runt i har ingen direkt statistik för detta är en ganska nyinrättad enhet, något som tidigare bara funnits i stora kommuner nästan.
Så frågan är ju så klart, är det någon här som arbetar som koordinator och/eller handläggare inom arbetsmarknadsenheten (som ligger under socialtjänsten)?? Vad har ni för lön?? Finns det någon som arbetar med något annat inom just arbetsmarknadsenheten får ni gärna tala om vad ni gör och vad ni tjänar också, då kan man få en liten tendens att kolla på.
Tala gärna om ifall ni jobbar i stor eller liten kommun också...jag vill så gärna ha en överblick så jag kan komma med ett vettigt förslag.