• scrapparlotta

Julklappar till 7 och 9 åring?

Åh nu kommer detta svåra igen att köpa julklappar och dessutom fyller mina tjejer år nu i november med. Dom önskar sig monster high dockor, så det ska vi nog köpa nu när dom fyller år. Men vad ska man hitta på i julklapp?

Vad ska ni hitta på till era barn i den åldern? Eller har ni börjat tänka på julen än  

• Svar på tråden Julklappar till 7 och 9 åring?
  • Duckan

Monster High-grejer verkar det bli här också. Biljetter till One D har vi fixat. Inlines har jag tänkt. Sen vet jag inte mer ännu.

• scrapparlotta
    Duckan skrev 2013-10-06 20:14:42 följande:
    Monster High-grejer verkar det bli här också. Biljetter till One D har vi fixat. Inlines har jag tänkt. Sen vet jag inte mer ännu.
    Ok, ja hade vi inte haft så långt till Solna så hade dom åxå fått one direction biljetter....

Nån mer med förslag?

Tycker mina barn (i alla fall den stora tjejen) skulle börja intressera sig för kläder/skor/tidningar och andra såna saker. Här leker dom bara.....leker med monster high, schleich figurer och barbie.  
  • Kina79

Mina tjejer är 3, 7 1/2 och 9 1/2. De ska också få vars en monster high docka. Och en del lego friends.

• Coccolina

5 och 8 åringen här är lite annorlunda  
    Har inte önskats någon Monster High docka och One D vet de inte ens vilka det är :-P (Yohio och Sean Banan däremot... och Robin Stjernberg så klart)

Den lilla har önskat kläder (litet modelejon ), Smycken, och ett jätte stort gosedjur...
    Den stora har önskat sig en motorcykel, en egen kökskniv med skärbräda för att ha för att skära frukt till sina råttor, samt en resa.... och scout"saker"

Hmm inser att barnen i vårt hus är lite udda:-P 

I'm not crazy... My reality is just diffrent than yours....
  • Kina79
    Coccolina skrev 2013-10-07 02:40:10 följande:
    5 och 8 åringen här är lite annorlunda  
    Har inte önskats någon Monster High docka och One D vet de inte ens vilka det är :-P (Yohio och Sean Banan däremot... och Robin Stjernberg så klart)

Den lilla har önskat kläder (litet modelejon ), Smycken, och ett jätte stort gosedjur...
    Den stora har önskat sig en motorcykel, en egen kökskniv med skärbräda för att ha för att skära frukt till sina råttor, samt en resa.... och scout"saker"

Hmm inser att barnen i vårt hus är lite udda:-P 
    Härligt med ett så annorlunda svar

Älskade prinsessor!! Tyra 2004-02-20 Ellen 2006-04-12 Agnes 2010-05-03
  • annak81

finns designböcker med monster high (och även top model) min dotter älskar och rita kläder o frisyrer i de böckerna, kan hålla på i timmar! gillar de monster high kan man ju köpa nyttiga grejer som ryggsäck, matlåda, kläder, lakan m.m.

• Coccolina
    Kina79 skrev 2013-10-07 05:42:56 följande:
    Härligt med ett så annorlunda svar

Hehe måste säga att barnen här kan förvåna mig (jag är bara bonusmamman ) med vad de önskar sig ibland... De är uppvuxna ensama med sin pappa och är väl lite pojkaktiga ibland då pappan ju mest gjort sånt han gillat med dem  

Har 8 åringen som helst av allt jobbar i trädgården.... både hon och 5 åringen fick glädje utbrott för att vi köpte varsin trädgårdsspade åt dem:-P  

Hon (den stora) önskade sig dessutom mest av allt en egen dammsugare i födelsdagspresent i våras :-S hahah Så är alltid lika spännande med vad de kan tänkas önska sig  
  • Duckan

Att min dotter upptäckt One D är pga grannarna på landet, tjejer mellan 10-13 år
    Förra året fick hon biljett till melodifestivalgenrepet, då var Ravaillacz och Robin favoriterna.

När hon leker är det mest dockor än så länge. Monster High blev hon introducerad till nu i nollan. F

• Coccolina
    Duckan skrev 2013-10-07 14:42:41 följande:

Att min dotter upptäckt One D är pga grannarna på landet, tjejer mellan 10-13 år
    Förra året fick hon biljett till melodifestivalgenrepet, då var Ravaillacz och Robin favoriterna.

När hon leker är det mest dockor än så länge. Monster High blev hon introducerad till nu i nollan. F

Stora tjejen här har monster high sängkläder men verkar inte så sugen på dockorna... Hon och lilla syster har lite dockor och lite barbie... men det är babydockor som de tycker mest om....  De leker mer familj än med själva dockorna så att säga  

Kan själv inte förstå det jag älskade Barbie i deras ålder men de är galna i att vara ute istället.... de är ute och leker även när det spöregnar... och är de inne sitter den stora med sin surfplatta, pysslar eller leker med sina råttor... den lilla sitter mest och tittar på tv eller har brottningsmatcher på köksgolvet med sin pappa... ja eller hjälper till med att laga mat:-P

De är lite udda tjejer på många sätt och samtidigt helt normala på andra för här ute i buschen där vi bor så verkar alla barn vara så Alla ute och leker i alla väder osv Ganska så mysigt  
  • scrapparlotta
    Coccolina skrev 2013-10-07 14:59:36 följande:
    Stora tjejen här har monster high sängkläder men verkar inte så sugen på dockorna... Hon och lilla syster har lite dockor och lite barbie... men det är babydockor som de tycker mest om....  De leker mer familj än med själva dockorna så att säga  

Kan själv inte förstå det jag älskade Barbie i deras ålder men de är galna i att vara ute istället.... de är ute och leker även när det spöregnar... och är de inne sitter den stora med sin surfplatta, pysslar eller leker med sina råttor... den lilla sitter mest och tittar på tv eller har brottningsmatcher på köksgolvet med sin pappa... ja eller hjälper till med att laga mat:-P

De är lite udda tjejer på många sätt och samtidigt helt normala på andra för här ute i buschen där vi bor så verkar alla barn vara så Alla ute och leker i alla väder osv Ganska så mysigt  
    Vilka härliga ungar ni verkar ha  

Tack för era svar.

Kamera är nåt jag kom på igår att man kanske kunde köpa till dom....kan vara en kul grej :)

Men jag tar gärna emot fler tips... 
  • Vila

Jag ska köpa en gitarr till 9-åringen, hon har börjat ta lektioner och har min gitarr än så länge. Sen blir det nog lite smågrejer som, böcker, filmer, inredning till rummet, kläder, pyssel - få se vad jag hittar. 7-åringen önskar sig pokemonsaker. Snowracer el. liknande blir det sig också och han får nog också, böcker, filmer och pyssel.

• chobokid

Sonen på 6 år kommer att få lego tågbana och fotbollskort. 
    Dottern på 8 år kommer att få lego friends båt och en monster high docka. 
    Dottern på 1 år kommer att få en duplo buss  

• shehag
    scrapparlotta skrev 2013-10-06 19:45:15 följande:
    Åh nu kommer detta svåra igen att köpa julklappar och dessutom fyller mina tjejer år nu i november med. Dom önskar sig monster high dockor, så det ska vi nog köpa nu när dom fyller år. Men vad ska man hitta på i julklapp?

Vad ska ni hitta på till era barn i den åldern? Eller har ni börjat tänka på julen än  
    Hej

Flickor brukar älska Hello Kitty och jag tipsar att du köper Hello Kitty saker till dina tjejer. Mina tjejer bruka tycka om det i alla fall. Prova med den här butiken. Jag har handlat från de några gånger och är mycket nöjd.

www.kittyfan.se

//SH 
  • supersötasilversara

Våra barn är 8 och 5 år, de kommer att få lego friends stall och lego gruvan, ett paket med egen termos, lupp och kniv (till att tälja), varsin bok (lassemaja det.byrå samt Halvan), egna färglada hörlurar till ipad/mobil. Sen blir det nog ett gemensamt pussel med 500 bitar, lite pyssel. Förra året fick de varsitt bakpaket med egen bunke, slickepott, receptbok, fina muffinsformar och strössel. Är lite sugen på att köpa en sån här åkmatta till pulkaåkningen också. Kanske en egen fågelholk eller fågelmatare till barnen? Det fick våra barn av farmor förra året, väldigt uppskattat! Böcker är alltid bra tycket jag, det finns ju så många bra faktaböcker om tex kroppen, länder naturen osv.

Svar på tråden Julklappar till 7 och 9 åring?