Inlägg från: Anonym (RÄDDDDDDD) |Visa alla inlägg
  • Anonym (RÄDDDDDDD)

Sömnparalys...hur ska jag överleva?

Alltså jag har upplevt sömnparalys 7-8ggr under de senaste två månaderna och jag tror jag bli galen. Varje gång är det en kvinna som ser fruktansvärd ut, hon kommer in och sätter sig på mim bröstkorg och försöker kväva mig. Det känns verkligen som om jag skall dö. Har försökt prata med min läkare men han säger det är heeeelt normalt. Men jag börjar tröttna. Man blir så rädd! SÅ RÄDD! Och jag fattar inte hur jag skall reda ut detta... Någon annan med tips på hur man kan göra?

• Svar på tråden Sömnparalys...hur ska jag överleva?
  • Anonym (RÄDDDDDDD)

Kan tillägga att jag under senaste paralysen skulle springa ifrån denna kvinna.. Sprang ut på gården och då var hon plötsligt borta. När jag stod där ute, så kände jag att mina händer var borta. Jag kunde inte se mina armar ch förstod då att jag på något sätt drömmer. Gick in igen och gick till rummet och där ligger min kropp bredvid min man. Jag vet att det bara är en dröm. Men det är väldigt, väldigt obehagligt. Någon annan med erfarenheter?

• Anonym (RÄDDDDDDD)
    mp90 skrev 2013-10-06 19:53:20 följande:
    Har inga direkta tips men vet hur det är! Fruktansvärt! Fast hos mig har de varit en man i rock o svart hög hatt! Så läskigt när man ej kan röra sig! De som hjälper mig är bara att blunda o försöka somna om! Usch jag fick det dock när jag var gravid! Devar så jag ipptäckte graviditeten.

Fruktansvärt, hemskt! Jag fattar inte hur det ens är möjligt... Vad är det för något ens? Har försökt förstå varför samma kvinna dyker upp varje gång och hon är så verklig! Hon har långt, svart, risigt hår och kommer in i ett riktigt smutsigt nattlinne. Hon har lera på händerna och naglarna är långa. Hon är barfota. Blir liksom så frustrerad.
  • Anonym (RÄDDDDDDD)

Mm jag blir galen! Senast jag hade paralysen och jag visste att det var det så slog jag kvinnan. Suck! Det som händer då är att jag ramlar i golvet och vaknar. Har även gått ur kroppen ut till hallen och sedan kommit på att jag drömmer. Då jag bara tillbaka till min kropp och så vaknar jag...sjukt jag vet!

En kväll gick jag i utomhus och stod på gården. Jag visste då att jag gick i drömmen men kunde inte stoppa det.

Jag blir galen!!!

Svar på tråden Sömnparalys...hur ska jag överleva?