Inlägg från: Anonym (Alien Abducted) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Alien Abducted)

Sömnparalys...hur ska jag överleva?

Jag har haft det hur många ggr som helst. Första gångerna var värst, då visste jag inte vad det var för fenomen heller. Först var det bara vålnader som kom mot mig, såg ut som de där grå-dvärgarna i Ronja. Senare och det hände när jag låg platt på mage hände ofta att jag kände någon med smala långa fingrar greppa tag om mina anklar och liksom dra själen ur kroppen och föra iväg med den. Ju mer jag försökte streta emot desto hårdhäntare blev "den" så till slut gav jag med mig. Då förändrades upplevelsen till något makalöst häftigt! Ett swishande surr som rör sig i vågor genom kroppen och den här varelsen drog mig baklänges genom tunnlar som var som berg och dal banor. Det var som om den tog mig från en plats till en annan via de här tunnlarna, i slutet sakta farten alltid ner och jag blev avsläppt i nån dröm. Har haft många astral projektioner också där jag vandrat runt i huset, tyngdkraften är alltid annorlunda, man studsar mer när man går, som på månen. Jag har blivit proffs på att urskilja olika drömmar pga det här. Vissa drömmar jag har kan jag inte se i riktigt tydligt, försöker fokusera blicken men allt är suddigt då vet jag att det är i närheten av en SP.

Det enda som hjälpt mig är att hur otäckt det än blir så försök slappna av och inte vara rädd. Att ligga där och intala sig att det inte är verkligt hjälper knappast för just då är det verkligare än verkligheten själv.

Svar på tråden Sömnparalys...hur ska jag överleva?