Inlägg från: Mellanmjölkens land |Visa alla inlägg
  • Mellanmjölkens land

Julklappar till 2,5åring. Lagom kostnad/antal?

Hur mycket tycker du att det är lagom att köpa julklappar för till en 2,5åring? Eller är det bättre att gå på antal? Hur många isf?

Vi har råd så problemet ligger inte där utan i att vi helst vill undvika att hamna i samma sits som en kollega där barnen (lågstadieåldern) blir besvikna om de inte får presenter för uppåt 8000 PER BARN.

Tittar jag på listan över saker vi skulle vilja ge känns det som på tok för mycket
    Duplo (inköpt i somras på konkursutförsäljning)
    Dockkläder
    Pulka/bob
    Leksaksspis
    Kritor
    Böcker (många av de nuvarande börjar bli för enkla)
    Ballonger

Vi köper även från Farmor/Farfar eftersom de bor för långt bort för att det ska vara praktiskt för dem att handla själva.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-10-07 21:02
    Vi kommer inte vara 20 pers som firar jul utan totalt gäller det utöver oss föräldrar mor&farföräldrar samt en faster som vi inte vet om hon kommer.

• Svar på tråden Julklappar till 2,5åring. Lagom kostnad/antal?
  • Mellanmjölkens land

Jag misstänker att min mamma kommer ge böcker och dockkläder utöver lite vanliga kläder.

Kanske kan det vara ett alternativ att köpa en pulka och sen bara plocka fram den i samband med första snön?

Funderar även på om vi skulle skippa leksaksspisen men samtidigt är den en stor favorit på dagis och här hemma lagas det mat på allt som ens kan påminna om en spis...

• Mellanmjölkens land

Med lite övertalning kan nog min mamma ta presenter från vår lista (ev att vi köper även åt henne eftersom hon kommer sitta i rullstol efter en operation i ett par månader). Svärföräldrarna kommer vi som sagt köpa från eftersom de bor för långt bort för att kunna släpa saker. Utöver dem är det bara svägerskan som kan tänkas fira jul med oss och hon brukar bara köpa en tröja eller nått sånt.

I sambons familj har de som tradition att ge presenter på nyårsafton så nån grej (kritor och ballonger kanske?) kan vi ju ge då.

Svar på tråden Julklappar till 2,5åring. Lagom kostnad/antal?