Inlägg från: mammalovis |Visa alla inlägg
  • mammalovis

Julklappar till 2,5åring. Lagom kostnad/antal?

För mig handlar leksaker om att ha ett basutbud anpassat till ålder. Jag försöker också prioritera saker som hon kan ha roligt länge med som duplo, järnväg, docksaker, matsaker o s v. Jag försöker även handla en del spel, pussel mm på loppis. Med tanke på att allt firande är inom loppet av 4 dagar så får hon sedan någon sommarpresent. I år var det rutschkana och en provisorisk sandlåda i en badbalja. Sedan blir det ju en del böcker, spel och pussel utspritt under året.

Min dotter blir 3 i december så hon får ju mycket samlat i samma månad. Av mormor och morfar fick hon en leksaksspis vid 1 år och dockvagn nu senast.

Tanken är att hon får två dockor typ Barbie i julklapp plus hemmagjorda kläder och en julbok plus något litet till för sammanlagt drygt 200 kr. Sedan får hon något dyrare av mormor och morfar. Hon har önskat sig en dammsugare. Sedan får hon något av morbror, bonusfarmor och ev av bonuskusiner. Så sammantaget blir det ju en del. Hur vi firar hennes födelsedag är inte bestämt ännu. Sedan köpte jag skidor för 50 kr på loppis och troligen för stora skridskor som får plockas fram när det passar.

Sedan funderar jag på en liten adventskalender med småsaker som hårspännen, en bok från loppis, delar av lite småsaker till dockan (tidigare inköpt för 99 kr) och en del hemmasydda kläder till dockan.   

Så med tanke på antalet givare låter det inte som överdrivet från er sida, tycker jag. En 2,5-åring är ju inte så medveten om varken kostnad eller antal utan det är ju snarare om något år det gäller att tänka till. 8000 kr låter ju fullständigt idiotisk.

Svar på tråden Julklappar till 2,5åring. Lagom kostnad/antal?