Inlägg från: Längtan 1970 |Visa alla inlägg
  • Längtan 1970

Äggdonation

Hej:
    Är det några som har information om Unica kliniken eller IVI klinikerna när det gäller äggdonation? Vi vill bestämma oss inom en vecka och göra vårt livs försök och vill veta om chanserna. Hoppas att det finns några som vill/kan svara oss så att det kan vara hjälp för beslutet. Synd att vi inte kan få behandling här hemma i Sverige och då ska man behöva söka till ett annat land :( 
    Tack alla snälla. 

• Svar på tråden Äggdonation
  • Längtan 1970

Hej allahär:

Jag är helt ny här och vill gärna ha råd från alla ni om kan hjälpa mig. Tacksam för alla svar. Är 43år och idag bokade vi tid hos ivi valencia till 5/nov. Kan någon säga till mig om vi har valt rätt klinik? Är jätte nervös inför besöket. Kram.   

• Längtan 1970

Hej Swede, tack för dina ord. Ska absolut skriva allt. Men måste säga att min gynekolog börjar krångla till det. ringer aldrig tillbaka som han ska. Det har varit så dyrt att besöka honom och alla prover här. tänker byta honom. någa tips?
     Har du gjort några försök? Är så stressad över besöket. Kan inte vänta. Kram. 

• Längtan 1970

Hej du rara.Vad jobbigt måste det kännas just nu för er. Ta din tid och bestäm dig när du känner dig redo. För oss tog nästan 18 månader innan vi kom fram till beslutet med ägg donation. Efter alla misslyckade IVF här hemma så var vi helt slut både psykisk och fysisk. Vi får se hur den här kommer att gå. vi måste gå in med 100 % positiv inställning.
      Vi har gjort blod testerna här hemma och kostade dyrt. Resten av behandlings plan kommer klarnas under besöket där. Vi har en hel lista med alla frågor och funderingar.
    Fick tips om att ringatill Mama mia och pratamed de. Det blir imorgon eller måndag.

Du kan gärna prata av dig om du vill. på den här tråden verkar att det är bara vi 2.Kram och hörs.Glad    

• Längtan 1970

Hej Bonifacio. Välkommen in till tråden. Hoppas det ska gå bra med ivf försöket nu. Jag och min man har gjort många av fösöken som resulterade i bara fattigare med ekonomin och mått så dålig efter varje försök.

Vi bestämde oss för ÄD beh efter att jag träffade en kvinna på mitt jobb och hon hade barnvagn/en lit bebis i. Vi bara kände för att prata om barn och det kändes helt rätt. Hon hade lyckats hos Ava/Riga och rekomenderade det värmt att väljaAva.Min man är en google expert och rfter hanns forskningar så var det IVI klinikerna bäst och bland de så var det Valencia den bästa. Efter att vi bokade tid så kom alla lista på prover. Eftersom det hade gått mer än 1 år efter sista försöket med ivf så var vi tvungna att göra om alla tester. Detta kostade oss 2000kr. Sedan åkte vi dit via Alicante och bilade upp till Valencia. Besöket gick på 5 timmar. Vid det besöket fick vi med oss massa andra prover som är kostnaderna här hemma ca 30000kr. Landstiget vill inte ta på sig kostnaderna för att det inte finns anledning. Om du vill så kan jag skicka lista på proverna till dig. Vi diskuterade runt om saken med flera läkare och min mans syster som jobbar med Ivf/ ÄD fast i frankrike. Vi kom fram till att vi inte gör testerna. Så nu väntar jag på min mens nu slutet av november och då börjar jag med medicinerna. Vi har fått datum för äggplockning av donatorn till 14-01-08 så vi åker den 6 eller 7 januari och kommer att stanna upp till 10 dagar .Det är svårt att ordna med jobbet och allt.

Tänkte på att du gör just nu en Ivf och hoppas att det ska gå plus för dig/er. Passa på och ha färska hormonprover och spermieanalys.Då slipper ni kostnaderna för första prover. Jag hoppas verkligen att du inte kommer att behöva ÅD och det går ba nu.

Men visst är det jobbigt med alla känslor och väntan på besked och allt medicinering. Vad man inte gör för att bilda den efterlängtade familjen. Jag har 2 barn sedan tidigare som inte vill träffa mig pga mitt nya liv. Livet är ibland så orättvis. Men vi kämpar och hoppas på det bästa. kram och roligt att du är med här i tråden.   

• Längtan 1970

Hej Sara 7305, välkommen hit till tråden. Som du ser är vi inte så många här. Det finns andra trådar här som du kan säkert få mkt info om att läsa men ibland kan det vara rörigt med allas upplevelse och erfarenhet. Jag kan gärna berätta om mina/ våra erfarenheter. När vi bestämde oss för ÄD så hade vi tänkt oss Riga/ Ava. Vi bokade tid hos en gyn/ fertelitet läkare här i Stockholm/ Vällingby och fick stark rekommendation till unica. Min man googlar en hel del och vi fick bäst träff på IVI Valencia. Var där på första besöket och nu ska vi snart dit för ÄT som är 13 eller 14 jan. För första besöket hade vi skaffat med första proverna och det är upp till er att skaffa här i hemma eller där på plats. Det kostar en hel del på båda ställen. Bara ÄD behandlingen och bara den kostar 9000? och vid sidan kommer allt annat. IVI har bästa procenterna med att lyckas men det är väldigt upp till var och en par att vad man känner för att bestämma sig. Att det ska ta bara 3 dagar tror jag inte att det stämmer. Vi behöver vara där över en vecka nu när vi åker. Äggplockning sker 8-1/14 och det tar 5 dagar innan själva ÄT. Har läst många som har lyckats i olika länder så chanserna kan jag inte säga så mkt om. Om du googlar om statistiken för olika kliniker säkert finns det info om det. Att ha läkare här hemma är nästan ett måste och prata igenom om allt att man är verkligen överens om alla besök och mediciner. Det som skiljer sig spanien från andra kliniker är att där är bara dold donation och det kan man inte söka ekonomisk stöd för hos FK. FK ersätter bara öppen donation och det var vi inte intresserad av. Hoppas att jag har kunnat och hjälpa dig med info du söker. Du får jätte gärna ställa alla dina frågor som du känner för. När jag började här så kändes att jag ville bara veta allt och man har så många frågor som bara ..... Precis som du skrev här att det är den bästa att vi har varandra här. Hoppas att vi hörs och kram.

• Längtan 1970

Hej Barnojag. Jag har inga koll på det. Vi valde Valencia och dold donation. På fredag är det dags för resultat. Så hoppas på det största pluset. Lycka till med sökning av kliniker :)

• Längtan 1970

Hej Barnojag, det var inte ens på tal om fryst. Vi hade färskt och det gick hela behandlingen på totalt 2,5 månad. Ja, det hoppas vi verkligen på bra resultat imorgon. Vi valde Valencia för att de är bäst efter San Diego. Få se, kommer att visa sig.

• Längtan 1970

Hej Barnojag. Ja, vi har plussat. Vi är glada och lyckliga. Nej, vi diskuterade aldrig fryst variant. Vi ville vara där för andra besöket så många dagar det behövdes så allt kunde vara färskt. Självklart blev det dyrare men nu efterhand känns helt ok. Klinik i San Diego vet inte riktigt vad de hette för att det finns några olika. Om du frågar mig så rekommenderar jag mer än 100% IVI Valencia och tycker professor Remohi är den bästa. Kan inte direkt säga vilken rankning till olika kliniker och länder, vi hade känslan och tro på IVI och tog helt enkelt chansen. Du får gärna inboxa mig med dina funderingar. Hoppas att det kommer för dig med snart, det är en toppen känsla. Önskar det för alla som kämpar med ÄD att uppleva det känslan. Vi hörs och kram.

• Längtan 1970

Hej machmu, vad tråkig med misslyckade försök. Vi gjorde ett försök( IVI Valencia), nu sitter jag här med min son i min famn.

Vad har de gjort för miss? Om du vill berätta. Jag hjälper gärna dig med det jag/ vi kan. Om du vill så kan du skriva till mig via inbox eller svara här.

Den andra kliniken känner jag inte alls till.

Hoppas att det ordnar sig. Kram.

• Längtan 1970

Vad tråkigt måste jag säga. Vi hade lite svårt att få veta hur många ägg som klarade sig vidare efter transfer. Transferdagen sa de att de ska ringa oss och säga hur många som hamnade i frysen. Det sa personalen på det mindre byggnaden. Veronica hette hon. Först efter en vecka vi hade kommit tillbaka hem till Stockholm så ringde jag henne för att fråga, då sa hon att ingen av de som klarade sig till frysen :( kändes lite konstigt. Vid det laget vi hade plussat och vi brydde oss inte om det. Nu när vi tänker på syskon försök så känns det jätte tråkigt. Då måste vi börja allt från början.

När det gäller en eller två ägg, jag ville två men läkaren var emot det. Till slut han gav sig med och sa " två ägg två barn" men det blev inte så. Jag är glad att vi tog två.

Om jag ska säga vad jag tycker, skriv till de och be de svara era funderingar och frågor. Det är de skyldiga till. I Spanien tråden var en annan tjej som kände sig missnöjd med första försöket. Hon skrev till de och tillslut så fick hon nästa försök till mkt bra refuserad pris.

Hon lyckades och har en son nu.

Vi tackade nej till de testerna som ni tackade också nej till. Vi behövde inte skriva på några papper alls.

Vet att det är jobbigt och behövs mycket kraft och ork att kämpa med de här jobbiga biten, men man vet aldrig. Hoppas att det ska ordna sig för er.

Hjälper gärna till om det är några frågor. Kram.

Svar på tråden Äggdonation