Längtan 1970 skrev 2014-11-20 19:45:55 följande:
Vad tråkigt måste jag säga. Vi hade lite svårt att få veta hur många ägg som klarade sig vidare efter transfer. Transferdagen sa de att de ska ringa oss och säga hur många som hamnade i frysen. Det sa personalen på det mindre byggnaden. Veronica hette hon. Först efter en vecka vi hade kommit tillbaka hem till Stockholm så ringde jag henne för att fråga, då sa hon att ingen av de som klarade sig till frysen :( kändes lite konstigt. Vid det laget vi hade plussat och vi brydde oss inte om det. Nu när vi tänker på syskon försök så känns det jätte tråkigt. Då måste vi börja allt från början.
När det gäller en eller två ägg, jag ville två men läkaren var emot det. Till slut han gav sig med och sa " två ägg två barn" men det blev inte så. Jag är glad att vi tog två.
Om jag ska säga vad jag tycker, skriv till de och be de svara era funderingar och frågor. Det är de skyldiga till. I Spanien tråden var en annan tjej som kände sig missnöjd med första försöket. Hon skrev till de och tillslut så fick hon nästa försök till mkt bra refuserad pris.
Hon lyckades och har en son nu.
Vi tackade nej till de testerna som ni tackade också nej till. Vi behövde inte skriva på några papper alls.
Vet att det är jobbigt och behövs mycket kraft och ork att kämpa med de här jobbiga biten, men man vet aldrig. Hoppas att det ska ordna sig för er.
Hjälper gärna till om det är några frågor. Kram.
Tack så otroligt mycket för omtanke och svar. Vi ska prata med dem imorgon så får vi se vad de säger. Vårt mål är att få det billigare och om det inte går så byter vi nog klinik. Det är en avvägning men vi vill inte binda oss till dem. Har kollat runt på andra kliniker och t.ex IREMA erbjuder garanti på 2 embro vid embrydonation och 4 ägg vid minidonation. Hos IVI finns inga garantier alls, så känner även rent ekonomiskt att det är smart att byta. Men vi får se vad som händer imorgon.