• Solkattan

fragmin - tjock nål ?

Aj Aj Aj... ! Börjat med Fragmin igen. Precis uppreglerat med gonal-f och vilken skillnad på nål. Är ju som att sticka sig med en trubbig sax med Fragminet! Varför är nålen så tjock.. finns det tunnare nålar? Eller är alla lika tjocka.. ? Finns det nåt sätt att minimera blåmärkena... ? Kör just nu isbit innan... Hjälper sisådär mot svider..

• Svar på tråden fragmin - tjock nål ?
  • Mackan87
    Solkattan skrev 2013-10-06 22:19:28 följande:
    Aj Aj Aj... ! Börjat med Fragmin igen. Precis uppreglerat med gonal-f och vilken skillnad på nål. Är ju som att sticka sig med en trubbig sax med Fragminet! Varför är nålen så tjock.. finns det tunnare nålar? Eller är alla lika tjocka.. ? Finns det nåt sätt att minimera blåmärkena... ? Kör just nu isbit innan... Hjälper sisådär mot svider..
    Jag går just nu på Fragmin och tycker det är mkt värre än förra vändan. Då fick jag en annan sorts sprutor, med mer Fragmin i. Tyckte först nålen var tunnare och mindre ond men inte nu.. Bävar varje gång det är dags. Jag blir dock inte lika blå nu som förra gången, förmodligen pga att jag inte äter Waran samtidigt. Men visst får jag blåa prickarpå magen. Kan tyvärr inte ge dig nåt tips ang detta men du kanske kan fråga på apoteket ang nålen?
  • Afla

Ha på emla-kräm innan om du tycker att det gör ont, det bedövar lite. Vet dock inte om set finns receptfritt

Svar på tråden fragmin - tjock nål ?