Min 3åring ogillar min nya!!!
Vi har en liten tre åring som hatar allt.
Jag hatar dig, jag hatar gungan, jag hatar duschen osv. Det är ett stark ord som man reagerar på och dessa små vet vilka ord man reagerar på. Deras ordförråd är ju mer utvecklat än deras tal. Det betyder inte att han hatar mig, gungan eller duschen utan han gillar inte att jag säger till honom, han gillar inte när han trillar av gungan och han gillar inte att duscha. Jag svarar alltid att jag vet att du inte tycker om ????? Men det är något jag måste säga till dig om, du får ont när du trillar av, man måste duscha.
Ju mer vi förklarar desto större del av ordförrådet kan de behärska. De har så många ord de kan men vet ännu inte hur de ska använda dom.
Din dotter tycker i te om din nya? Eller är det förändringen hon inte tucker om egentligen men kan inte sätta ord på det utan då blir det personen som är förändringen hon riktar detta mot. Egentligen borde hon ju rikta detta mot dig TS som utsätter henne för förändringen men eftersom du är hennes trygghet projicerar Jon den på din nya kille.
Hon tycker precis som vi andra. Du har gått otroligt snabbt fram med att byta ut en karl mot en annan. Klok dotter du har.