• Mc angel

Insemination hösten 2013

Hej hej... Här hänger jag på...
    Cici heter jag och jag är inne på mitt andra makesinseminations försök...
    Första försöket fick jag äta tabletter men eftersom äggen inte blev större så avbröts försöket.,.
    Nu har jag sprutat puregon i 7 dagar och fick iaf minst 1 fint ägg på 16mm (antar jag att enheten är) så igår kl 21 tog jag sprutan med Ovitrelle och på lördag ska jag insemineras med makens spermier... *längtar*....

Enda negativa är väll att jag tror att jag har biverkningar på ovin... Huvudvärk,yrsel å lite illamående... Usch....

• Mc angel

Vad är det där gonal som alla pratar om? :)

Tack jag e så nervös... Sen den långa jobbiga väntan i 10 dagar innan man får testa!

Jag har 2 barn redan så jag e hemskt lyckligt lottad... det här blir nog det sista om det vill sig :)...

• Mc angel

Allt har gått bra... Blev inseminerad på lördagen å vi hade sex både i onsdags å söndags så nu ska väll endå chanserna vara maximala....

Tycker mig ana vissa grav symptom redan men det kan ju vara pga hormonsprutan läste jag... Hoppas att det är bebis där inne!

Ska köpa hem några grav test så jag har redo..

Hoppas insem går bra för dig också!

E allt bra me er annars?

• Mc angel

Hallojs... Fullt upp här hemma... Jag mår bra efter insem... Kände mig lite yr igår å inbillar mig att jag kissar oftare än vanligt...
    På tisdag har det gått 10 dagar sedan insem... Vi har kommit överens om att testa på fredag... :)

Kanske är lite tidigt men vad gör man, dör ju av nyfikenhet här!

• Mc angel

Fick mens i fredags kväll... Hoppas d inte är för sent att börja ta sprutorna nu 2,5 dag senare... Fick inte tag i sjukhuset på helgen :(

• Mc angel

Hallojs... Ledsen att jag vart så frånvarande... Vi har vart bortresta, haft 2 års kalas och så dog min morfar hastigt för ett par veckor sedan... Mycket å tänka på å fixa med...

Men mitt i sorgen tror jag att jag har glädjande nyheter...
    Vi gjorde insem innan vi reste bort för nu 12 dagar sedan...
    Jag som e så otålig gjorde ett tidigt test nu i morse alltså 2-3 dagar innan bim... Och vi fick positivt resultat!!!
    Det stod gravid 2-3 veckor vilket skulle stämma då vi är inne i vecka 2 i sånt fall...
    Jag vågar inte riktigt skrika hej ännu men jag gör ett till test på fredag å e d gravid då med så tror jag att det ska va rätt säkert... :o)

Sen kommer jag ju såklart va dönervös nu efter att man upplevt ett missfall... Fattar inte hur jag ska kunna njuta av att vara gravid efter den upplevelsen... Men vi får se... *ler*

• Mc angel

Åh nej Anno och skånetös.... så jobbigt!

Hoppas verkligen att alla ska få sina plus snart... *hoppas*...

Usch jag e så jäkla osäker å nervös trots plusset..... hoppas att det inte är falskt resultat....
    Känner mig lite förvirrad btw... om jag tog ovitrelle på tisdagen de 5:e och vi gjorde insem den 7:e.... är det från tisdagen eller onsdagen jag ska räkna bim....
    man säger ju att 10 dagar efter sprutan ska ju medlet ha gått ur kroppen iaf så att det inte bör visa falskt plus... testade ju i morse så d bör vara 13 dagar efter sprutan då...

undrar om man ska vänta med att kontakta sophiahemmet för ett vul tills riktiga bim eller om jag ska ringa dom redan nu när jag fick ett plus...

Kärlek!
Svar på tråden Insemination hösten 2013