• linnea83

Insemination hösten 2013

Hejhej!Är gärna med här!Vi har försökt bli gravida sedan juni -12.Efter utredning i maj så visade det sig att det inte fanns några fel på oss.En spolning gjordes och visade fin passage.Nu i höst har vi kommit till den 3:e rundan med pergotime och Ovitrelle,men endast insemination första rundan.Andra rundan hade jag äl på helgen och denna cykeln hade jag 5 ägg och då ville han inte göra insemination.Men vi skulle köra själva.Sen får jag inte äta pergotime mer då jag svarar för bra på dom.Sista kuren var endast halv och ändå 5 ägg.Är på bim -3 idag och kommer mensen hoppas jag att det blir en insemination i mitten av november.

• linnea83
    Skånetös skrev 2013-11-04 11:02:32 följande:

Välkommen hit linnea83. Har ni några barn sedan tidigare! Där jag går kollade man aldrig hur man svarade på pergotime! Vi skulle prova i tre månader, ha uppehåll en månad och sedan prova tre månader till. Inga kontroller alls under tiden! Men tyvärr gav de inget resultat. Håller just nu på att spraya med synarela. Ska till min läkare på onsdag för att se om jag ska börja med sprutorna. Håller tummarna för dig:)
    Tack!Nej varken jag eller sambon har barn,första för oss bägge =).Jag är 30 och sambon 41.Va konstigt det är att det är såna jätteskillnader hur man går tillväga över landet..Helt sjukt,tycker att det borde finnas nån form av riktlinje som alla landsting följer.Men verkar som alla landsting får bestämma själva.
    Då får vi hoppas att det går fint på onsdag =). 
  • linnea83
    Evy skrev 2013-11-05 07:31:37 följande:
    När tror ni att man kan testa? Är idag på ÄL+9. Tycker ni man ska ha is i magen och vänta till BIM?
    Jag rekommenderar alla att vänta till bim men börjar alltid själv testa på bim -5 haha Skrattande.
  • linnea83

Bim -1 idag och negativt test tyvärr =(..

sama12 skrev 2013-11-06 08:22:24 följande:
    Sitter och väntar nervöst på att få mäta äggblåsor. Hoppashoppas att det inte är för många som växt till sig. Och att jag kan få tag ägglossningssprutan idag.
    Nervöst var det ja!
    Det går säkert fint!Kram!

• linnea83
    sama12 skrev 2013-11-07 06:15:20 följande:
    Mallan82: det är olika i olika landsting tydligen. I mitt så testar dom insemination tre gånger innan ivf och där har man också tre försök.

Idag har jag tagit ovitrellesprutan. Så får se hur det ser ut imorgon. Fattar inte hur jag ska kunna jobba ett par timmar innan vi ska till doktorn dock...
    Här är det också 3 insem och sen 3 ivf..
    Det kommer gå fint =)..Kram på dig och lycka till =). 
  • linnea83
    Evy skrev 2013-11-07 09:52:18 följande:
    Åh tjejer.. Börjar bli oroligt eller nervös på att jag kanske bara inbillar mig! eller det känns som om symptomen har avtagit lite. Sen har jag börjat tänka konstiga tankar som "det kommer inte bli ett plus , varför skulle vi lyckas nu när vi inte har lyckats på 2 år".. Åh.. Känner mig lite deppig.. :(..

tack för att denna tråd finns där man kan avlasta sig lite <3
    Det är inte lätt..Dom dagarna kommer för oss alla tyvärr =(..Men som min gynläkare sa häromdagen; Det är inte över förräns mensen kommer!Och det är bättre att vara positiv än negativ =).Inte så lätt jag vet =/..Kram på dig!
  • linnea83
    Melinda03 skrev 2013-11-08 19:33:35 följande:
    Hejhej. Jag har försökt nu ett antal år och tidigare i år även prövat fem kurer pergotime,allt utan att lyckas...jag har aldrig mens,och kanske då bara någon gång om året. Jag vill veta hur jag går till väga med insemination, var vänder jag mig. Kostar de, vämtetid elller inte, ja jag vill bara veta om de går att lösa fort och hur dyrt de är eller om de tre första försöken är gratis som ja hört.
    Hör av dig till din gyn eller kvinnoklinik.Se till att de är kopplade till landstinget så gäller högkostadsskydd.De som gav dig pergotime ska kunna hjälpa dig =).
  • linnea83
    sama12 skrev 2013-11-08 23:17:09 följande:
    Idag var vi på insemination. På mig gjorde det fruktansvärt ont men det hade tydligen nåt med min livmodertapp och lutning på livmoder att göra. Men inte värre än att det gick med lite tårar och en sönderklämd arm på sambon. Får ju göra lite ont på honom med ;)
    Lite öm nu under kvällen men inte så farligt.
    Så antar att den långa väntan börjar nu...
    Min första (och hittils enda) insemination gjorde också grymt ont.Hade ont ända till dagen efter.Kunde inte sova.Gjorde ont hur jag än låg/satt.Men vad gör man inte =).Håller tummarna att den lyckats och att ett fint plus kommer om 2 veckor =).
Svar på tråden Insemination hösten 2013