Glinda skrev 2014-01-22 21:38:06 följande:
Hejsan, vi ska börja med insemination nästa månad, jag är supernervös och förväntansfull, och så hittade jag den här tråden med en massa bra information, jättebra! Läser på om sprutor och allt runtomkring. Jag kanske hoppar in här när det är dags för oss att köra igång, om det är ok!
Är det många som fått göra spolning innan insemination?
Jag pratade med andrologen i dag, och min man ska först lämna spermaprov, och vi får börja redan om två veckor (fick min mens i dag)! Men jag tror vi väntar en månad till, vi kör andra försöket med pergotime nu efter att ha försökt i ett år utan plus så testar nog en sista gång. Jag har en väldigt rädsla för sprutor och läkarbesök så behöver en månad på mig tror jag.
Verkar som att vissa har väldigt ont av inseminationen!?
Jag följer er så länge och förbereder mig mentalt :) Lycka till alla!
Välkommen hit!
De brukar kolla passagen med en spolning så de vet att det inte är stopp någonstans. Jag tyckte inte att själva spolningen kändes något men de var tvugna att dra lite I livmodertappen och det var inte så skönt. Vilken spruta ska du ha? Sprutan känns knappt inget. Tunn o fin nål. Av själva inseminationen som går på knappt 5 minuter kände jag bara av mensvärk efteråt.