• anno81

Insemination hösten 2013

clin skrev 2014-01-14 11:12:51 följande:
    Då e de min tur imorgon, skall dock till emma då hans va ledig. Tredje inseminationen för mig, skall dock stå på mig så att dem skickar ivf remissen under tiden vi gör den tredje. Hoppas på den korta versionen med dubbla sprutor istället för nässpray. Då kommer vi nästan i samma fas igen anno81. ;)
    Hur gick det idag? Fick du den korta metoden? Idag kom mensen och mensvärken men men bara till att bita ihop. 1 vecka kvar tills jag ska till Hans och förhoppningsvis börja med sprutorna.
  • anno81
    clin skrev 2014-01-15 19:03:10 följande:
    Det var Mårten idag, då vi inte riktigt vet vart icyklen jag e pga av dem senaste inseminationerna. Normalt kan jag klocka mig på 29 dagar nu har jag ingen aning. Han hitta två ägg som är 12mm, vet dock inte om dem e aktiva. O slemhinnan var 9mm. Så han ringde o rådfrågade Hans, för han va bäst på detta enligt han. O nu kör vi! Imorgon är de gonal-f o orgalutan alltså de korta protokollet. Återbesök på måndag. Nu hoppas vi att där är liv i dem. Frågade även om ivf, då vi har så bra matriel så får vi fler än tre gånger på inseminationen. Så vi avvaktar lite med remissen, för nu jädrans ska vi bli gravida på insemination!!
    Då hoppas vi att det går bra med sprutorna. Då får du nog insemination nästa vecka.
  • anno81
    guldlock1980 skrev 2014-01-16 12:45:58 följande:
    Hej!

Undrar om jag får hoppa in här?

Jag och min man har blivit utredda för barnlöshet och det har visat sig att han är steril. Vi står i kö på Huddinge i Stockholm sedan juni 2013. Då kötiden är så lång kände vi att vi inte ville vänta så vi har vänt oss till Sellmer Klinik i Danmark. Var på första inseminationsförsöket igår!!

Allt gick bra, nu väntar "bara" en nervös väntan... Vill så gärna, det finns ju vissa lyckliga som lyckas på första försöket. Jag tror inte att vi är en av dem, pessimist som jag är, men hoppas gör jag ju så klart....

Jag fick förresten höra att det är ca en på fyra (om man är i nedre trettioårsåldern, som jag) att bli gravid genom insemination (då de för in en kateter i livmodern).
    Välkommen hit! Håller tummarna för ett plus.
  • anno81
    clin skrev 2014-01-20 08:42:02 följande:
    Vilket misslyckande! Demtvå äggen jag hade på 12mm var inte aktiva. Ett fanns kvar men lika stort, det andra låg inte kvar i äggstocken. Så nu fick jag något som skulle göra attjag fick mens. Sen är det gonal f som gäller, så det blir mer kontrollerade former. Men rent ut sagt XXX!!
    Tråkigt besked att få. Hoppas mensen kommer fort så du kan börja en ny behandling snabbt. Kram
  • anno81

Halloj!

Har varit hos doktor Hans idag och fått klartecken för sprutan. ikväll börjar jag med sprutan och så blir det återbesök på måndag.

• anno81
    Glinda skrev 2014-01-22 21:38:06 följande:
    Hejsan, vi ska börja med insemination nästa månad, jag är supernervös och förväntansfull, och så hittade jag den här tråden med en massa bra information, jättebra! Läser på om sprutor och allt runtomkring. Jag kanske hoppar in här när det är dags för oss att köra igång, om det är ok! 

Är det många som fått göra spolning innan insemination? 

Jag pratade med andrologen i dag, och min man ska först lämna spermaprov, och vi får börja redan om två veckor (fick min mens i dag)! Men jag tror vi väntar en månad till, vi kör andra försöket med pergotime nu efter att ha försökt i ett år utan plus så testar nog en sista gång. Jag har en väldigt rädsla för sprutor och läkarbesök så behöver en månad på mig tror jag.

Verkar som att vissa har väldigt ont av inseminationen!? 

Jag följer er så länge och förbereder mig mentalt :) Lycka till alla! 
    Välkommen hit!

De brukar kolla passagen med en spolning så de vet att det inte är stopp någonstans. Jag tyckte inte att själva spolningen kändes något men de var tvugna att dra lite I livmodertappen och det var inte så skönt. Vilken spruta ska du ha? Sprutan känns knappt inget. Tunn o fin nål. Av själva inseminationen som går på knappt 5 minuter kände jag bara av mensvärk efteråt.
  • anno81

Hejsan.

Hur går det för er tjejer? När har ni testdag ni som har blivit inseminerade?

• anno81
    guldlock1980 skrev 2014-01-24 10:15:15 följande:
    Ni som får pergo, och sprutor, vad beror det på? Har det konstaterats att det inte fungerar i ostimulerad cykel? Om man har äl bör inte det behövas?

Själv är jag på äl + 9, men känner ingenting Kände molvärkliknande i flera dagar, men eftersom jag inte känner något nu var det säkert bara inför-mens-känningar... Så hemskt med denna väntan!!! Vet inte ens om det jag känner bara är inbillning...
    Jag har pco och sällan ägglossning. Provade pergotime I 5 månader men blev inte gravid. Fick sen börja med ett nässpray för att nedreglera kroppen och sen spruta gonal f tills det var dags för ovitrelle sprutan innan insemination.
  • anno81
    linnea83 skrev 2014-01-23 08:40:55 följande:
    Tack..Allt gick bra och jag började med gonal-f igår =)..Nu jävlar ska vi bli gravida =)
    Linnea83: jag började oxå den 22 med sprutan. vilken dos har du? Jag har 62,5 och ska på återbesök på måndag för att se om det har börjat hända saker.
Svar på tråden Insemination hösten 2013