• Evy

Insemination hösten 2013

LillaSofie skrev 2014-01-05 22:11:45 följande:
    Vet ni? Jag fick otroligt glada nyheter den 26/12. Jag är gravid! Jag är så oerhört glad samtidigt som jag har svårt att förstå <3 Nu hoppas jag att alla får sina efterlängtade plus :)
    Grattis LillaSofie!! 
  • Evy
    anno81 skrev 2014-01-06 14:22:19 följande:

Tack ska du ha. Hur mår du, känner du av graviditeten? Snart dags för ultraljud?
    Jag har och mår väldigt illa… Är nu i vecka 9 och ska på första ultraljudet på onsdag den 8/1 Glad Magen växer så det knakar redan. Min BM sa att andra graviditeten så kan det synas snabbare och det gör det verkligen..
    Är lite nervös inför UL eftersom sista jag gjorde det då visade det sig att jag hade fått missfall och att dom inte såg något hjärtljud. Så vi får se hur det går men tror det kommer gå bra för jag har för många symptom för att det inte ska vara någonting Glad

• Evy
    Allelie1979 skrev 2014-01-07 10:34:01 följande:

Hej hoppar in här.. Skulle til sofiahemnet idag för ett tidigt ultraljud då vi plusaDe 15/12 skulle bli sågörligt att se det lilla krypet. Men tyvärr söutade det i pågående missfall den 2/1 så nu åker vi dit för att se om allt är ute samt hur vi går vidare. Är jätte jobbigt både jag och min sambo har svårt nu. Men vi vill börja så snart det går. Men krypet som låg i magen kommer vu aldrig att glömma. Vill bli gravid och att denna gång tar det sig på riktigt jag vill inte ha ett missfall igen och önskar art ingen annan får det heller. Är jätte tungt.

Åh fy vad hemskt :( jag vet hur du känner dig. Så var det när jag fick mitt första missfall. Ett VUL som visade missfall :(. Hoppas ni lyckas snart igen!!

Har du känt något konstigt eller kändes allt bra och så? Lite nojig själv då jag ska på UL imorgon för att se att allt står rätt till.
  • Evy
    Allelie1979 skrev 2014-01-07 16:12:22 följande:

Hej! Måste vänta med bahendling det måste gå en mens först. Men har även hört några som blivit gravida på egen hand efter missfall via insemination så vi får testa på ern hand nu. Sen blir det insemination efter det om de inte skulle ta sig. Innan missfallet så blödde jag och hade ont i magen. Men nu ska jag försöka se framåt för vi ska lyckas. Tack för erat stöd

Efter mitt MF så tog det 9 mån sen provade vi insemination och lyckades på andra försöket med hormonbehandling + otrivelle spruta. Lycka till och hoppas ni får ett efterlängtade bebis!
  • Evy
    anno81 skrev 2014-01-11 21:03:13 följande:
    evy: hur gick det på ultraljudet?
    Ultraljudet gick jätte bra! Fick sen den lilla som sprattlade runt och att hjärtat slog. Jag var i vecka 9 när det gjordes och det stämde bra!

Hur går det för dig?

• Evy
    anno81 skrev 2014-01-14 09:52:24 följande:
    Jag sprayer för fullt nu med synarela. Nästa vecka ska jag in till Hans igen och förhoppningsvis börja med sprutorna.
    Spännande, hoppas det går vägen nu! :)
  • Evy
    guldlock1980 skrev 2014-01-16 12:45:58 följande:
    Hej!

Undrar om jag får hoppa in här?

Jag och min man har blivit utredda för barnlöshet och det har visat sig att han är steril. Vi står i kö på Huddinge i Stockholm sedan juni 2013. Då kötiden är så lång kände vi att vi inte ville vänta så vi har vänt oss till Sellmer Klinik i Danmark. Var på första inseminationsförsöket igår!!

Allt gick bra, nu väntar "bara" en nervös väntan... Vill så gärna, det finns ju vissa lyckliga som lyckas på första försöket. Jag tror inte att vi är en av dem, pessimist som jag är, men hoppas gör jag ju så klart....

Jag fick förresten höra att det är ca en på fyra (om man är i nedre trettioårsåldern, som jag) att bli gravid genom insemination (då de för in en kateter i livmodern).
    Hoppas du lyckas på första försöket :)
    Fick du någon hormonbehandling?

Vi misslyckades på första försöket utan hormoner (hade egen Ägglossning och mannens spermier var mycket bra kvalité)
    Andra försöket så fick jag Pergotime + Otriville spruta och lyckades!
  • Evy
    guldlock1980 skrev 2014-01-22 07:40:42 följande:

Idag är jag på dag 7 efter insemination. Sedan dag 5 har jag haft som mensvärk, det drar långt ner mot ljumskarna. Behöver ju absolut inte betyda någonting. Jag som inte har analyserat de här tecknen på över ett år har säkert glömt bort hur det brukar kännas innan mens, och nu förstorar det hela

Men hoppet finns!!!
    håller tummarna!! :)
  • Evy
    guldlock1980 skrev 2014-01-24 10:15:15 följande:
    Ni som får pergo, och sprutor, vad beror det på? Har det konstaterats att det inte fungerar i ostimulerad cykel? Om man har äl bör inte det behövas?

Själv är jag på äl + 9, men känner ingenting Kände molvärkliknande i flera dagar, men eftersom jag inte känner något nu var det säkert bara inför-mens-känningar... Så hemskt med denna väntan!!! Vet inte ens om det jag känner bara är inbillning...
    Jag hade regelbunden cykel + egen ägglossning. Men vi lyckades inte på första försöket med inseminering då vi körde på ostimulerad. Andra försöket fick jag pergotime+spruta och då lyckade vi Glad

Lycka till!
  • Evy
    Linda8110 skrev 2014-02-03 07:05:02 följande:
    Inatt dog min gudson. Endast 3 dagar gammal. Född i v.29.... Äntligen fick min bästa vän barn, efter år av kamp. Livet är så fruktansvärt orättvist.
    Åh fy vad hemskt!! :( beklagar verkligen!
  • Evy
    clin skrev 2014-02-20 22:06:27 följande:
    Ligger här o väntar på morgondagen. Hur har ni sex runt inseminationen? Något för att öka chansen? Nu laddar jag inför morgondagen. :)
    Sexa på!! Det gjorde jag och min sambo ;)
  • Evy
    Saturnus skrev 2014-02-24 20:00:23 följande:
    Åh jag vill bara smyga in och berätta att jag fått svaga plus sedan i fredags och idag var det något starkare. Vågar inte hoppas men jag ser ju att det är ett svagt rosa plus! :) Jag är sååååå glad.
    Grattis!! gud så roligt :)
Svar på tråden Insemination hösten 2013