Evy skrev 2013-11-18 07:34:47 följande:
Idag har jag en stor klump i magen. En känsla som är jätte jobbig. Igår hade i familjemiddag hemma men syster och hennes kille. Efter maten så slängde hon ur sig att hon är gravid i 7:e veckan. Och tro mig jag är så glad för hennes skull men samtidigt så blev jag ledsen och orolig på något sätt, en väldigt märklig känsla. varför händer det inte oss som försökt så länge:(.. Deras graviditet var inte ens planerad utan råkade hända och dom har inte ens varit tillsammans i ett helt år!! Vet att det kanske inte spelar någon roll men.. ni kanske förstår mig. splittrad just nu. Sen grät jag mig till söms med mannen tätt intill.
Förstår dig precis!! Har hänt mig också! En av mina närmsta vänner kom i somras och sa att hon skulle bli mamma framför alla våra vänner. Ingen visste att dom försökte och det tog efter bara ett par månader. Självklart är jag glad för hennes skull, jag vet ju hur mycket detta betyder för henne också men en liten förvarning hade varit bra. Har aldrig varit så ledsen i mitt liv!!! Sen för några veckor sedan berättar min sambos syster att hon var gravid och det tog på första försöket. Så orättvist men vem har sagt att livet ska vara enkelt!! Det är bara att gråta, resa sig upp och kämpa vidare. Det kommer hända oss också, det tar bara lite längre tid!!! Sänder styrke kramar i massor :)