Inlägg från: Skånetös |Visa alla inlägg
  • Skånetös

Insemination hösten 2013

Evy skrev 2013-11-12 07:30:35 följande:
    Hej Tjejer! Igår kväll kom kärring röd och hälsade på mig Åh vad man känner sig värdelös! Blä. Man tappar ju hoppet total när man misslyckas med en inseminering. Mannens spermier var jätte fina och inget fel på mig... så varför händer det inte oss? Andra omgången inseminering kommer bli ca 27-28 November så ska jag be om att få en Otrivelle spruta så jag är säker på att ägget släpper i tid.

Usch vad tråkigt. Lider med dig.. Det är så orättvist!! :( det är bara att kämpa på. Plötsligt händer det!!! Sänder lite styrke kramar
  • Skånetös

Lillasofie: hoppas allt gick bra idag. Håller tummarna. Har tagit sprutorna nu i tre dagar och det ömmar ordentligt i magen. Hoppas det lyckas på första försöket för det är inte roligt att sticka sig själv!! :(

• Skånetös
    Mc angel skrev 2013-11-18 06:58:01 följande:
    Hallojs... Ledsen att jag vart så frånvarande... Vi har vart bortresta, haft 2 års kalas och så dog min morfar hastigt för ett par veckor sedan... Mycket å tänka på å fixa med... Men mitt i sorgen tror jag att jag har glädjande nyheter... Vi gjorde insem innan vi reste bort för nu 12 dagar sedan... Jag som e så otålig gjorde ett tidigt test nu i morse alltså 2-3 dagar innan bim... Och vi fick positivt resultat!!! Det stod gravid 2-3 veckor vilket skulle stämma då vi är inne i vecka 2 i sånt fall... Jag vågar inte riktigt skrika hej ännu men jag gör ett till test på fredag å e d gravid då med så tror jag att det ska va rätt säkert... :o) Sen kommer jag ju såklart va dönervös nu efter att man upplevt ett missfall... Fattar inte hur jag ska kunna njuta av att vara gravid efter den upplevelsen... Men vi får se... *ler*

Jag beklagar sorgen men också stort grattis till graviditeten. Förstår att det kommer vara svårt att njuta efter ett missfall men det kommer säkert gå bra denna gången.. Det tror vi på :)
  • Skånetös
    Evy skrev 2013-11-18 07:34:47 följande:
    Idag har jag en stor klump i magen. En känsla som är jätte jobbig. Igår hade i familjemiddag hemma men syster och hennes kille. Efter maten så slängde hon ur sig att hon är gravid i 7:e veckan. Och tro mig jag är så glad för hennes skull men samtidigt så blev jag ledsen och orolig på något sätt, en väldigt märklig känsla. varför händer det inte oss som försökt så länge:(.. Deras graviditet var inte ens planerad utan råkade hända och dom har inte ens varit tillsammans i ett helt år!! Vet att det kanske inte spelar någon roll men.. ni kanske förstår mig. splittrad just nu. Sen grät jag mig till söms med mannen tätt intill.

Förstår dig precis!! Har hänt mig också! En av mina närmsta vänner kom i somras och sa att hon skulle bli mamma framför alla våra vänner. Ingen visste att dom försökte och det tog efter bara ett par månader. Självklart är jag glad för hennes skull, jag vet ju hur mycket detta betyder för henne också men en liten förvarning hade varit bra. Har aldrig varit så ledsen i mitt liv!!! Sen för några veckor sedan berättar min sambos syster att hon var gravid och det tog på första försöket. Så orättvist men vem har sagt att livet ska vara enkelt!! Det är bara att gråta, resa sig upp och kämpa vidare. Det kommer hända oss också, det tar bara lite längre tid!!! Sänder styrke kramar i massor :)
  • Skånetös
    anno81 skrev 2013-11-18 09:48:03 följande:
    Lycka till idag skånetös!

Tack så mycket. Sitter i väntrummet nu :) lycka till själv idag. Man kan få lite blödningar utan att det ska vara någon fara!! Håller tummarna att ni får se ert mirakel idag :)
  • Skånetös

Har precis varit och gjort ett vul för att se hur jag svarat på sprutorna och för att boka in min första insemination! Nu visade det sig att jag har svarat för bra på behandlingen! Hade 4 st stora mogna ägg så vi har fått avbryta allt!! Så nu ska jag äta primolut tabletter i tio dagar för att sedan få min mens så ska vi börja om i nästa cykel! Känner mig så ledsen och besviken just nu! Varför ska det vara så svårt för :(

• Skånetös
    anno81 skrev 2013-11-22 17:05:41 följande:
    Hejsan tjejer. Doktorn ringed idag och berättade om mina blodprov. Det var ett missfall. Tråkigt att det hände men skönt att få ett besked I alla fall. Han var lite osäker på om jag skulle hinna med en omgång behandling till nu innan jul så de hade disskuterat saken. Eftersom proverna såg bra ut nu och slemhinnan var ok så kunde jag få hoppa over sprayet och börja med gonal f idag!!!!! Vilken lycka. Nackdelen var att jag får ta ett annat läkemedel istället för sprayet och det blir I sprutform, orgalutran. Någon av er som användt orgalutran? Står att man ska ta sprutan I låret helst och jag frågade inte läkaren om det.    

Tråkigt med missfallet men ändå skönt att få det bekräftat. Man går ju alltid och undrar annars. Härligt att ni hinner med en omgång till detta året. Vi ska till hans den 3 dec för att se om jag kan börja med sprutorna igen. Jag och min sambo har haft några tröst dagar efter avbrottet men börjar komma tillbaka igen :) enligt FASS' ska man helst ta orgalutran i låret.
  • Skånetös
    Linda8110 skrev 2013-11-21 10:41:32 följande:
    Kul att läsa lite andra människors erfarenheter! Jag ska insemineras idag för första gången. Spännande och otäckt på samma gång. 

Håller tummarna för er :)
  • Skånetös
    sama12 skrev 2013-11-21 05:51:06 följande:
    Idag kom tant röd så nog kände jag rätt. Ont som bara den har jag så blir en dag hemma i soffan... Bryta ihop och komma igen. Nästa gång är det julhelg så antar att jag missar en gång då...

Sänder lite styrkekramar ❤️
  • Skånetös
    Varärstorken skrev 2013-11-22 23:07:32 följande:
    Nu fick jag glad gubbe så imorgon åker vi till Danmark. Håll tummarna för oss!!!!

Håller alla tummar jag har 😍lycka till
Svar på tråden Insemination hösten 2013