• anno81

Insemination hösten 2013

Som jag har längtat till denna dag! Idag ska vi till Hans och få se vårt lilla barn men just nu känns det inte så positivt. Fick en blodblandad flytning I lördags och på söndagen kom blod. Idag kommer lite brunt. Får nog ställa in mig på ett nytt missfall men som jag sa till min man att det känns ändå skönt att vi ska till doktorn idag så han kan bekräfta våra misstankar.

• anno81
    Skånetös skrev 2013-11-18 11:55:04 följande:
    Har precis varit och gjort ett vul för att se hur jag svarat på sprutorna och för att boka in min första insemination! Nu visade det sig att jag har svarat för bra på behandlingen! Hade 4 st stora mogna ägg så vi har fått avbryta allt!! Så nu ska jag äta primolut tabletter i tio dagar för att sedan få min mens så ska vi börja om i nästa cykel! Känner mig så ledsen och besviken just nu! Varför ska det vara så svårt för :(

Tänker på dig kram.
  • anno81

Hemkommen igen från doktorn. han kunde inte se något på ultraljudet så troligen missfall. fick göra ett nytt gravtest som var positivt. fick då lämna blod och ska lämna på torsdag igen för att kola om hormonerna har gått ner så vi kan börja om på nytt igen.

• anno81
    clin skrev 2013-11-18 18:12:26 följande:
    Anno81. Så tråkigt! Då hoppet finns o sen blir helt förstört. Jag har inbokat nästa måndag, då skall hans kolla om de finns något dät ( vilket de inte gör!) så sen börjar vi på nytt med nässpray o gonal f. Here we go again! Hur ställer ni er till IVF?

vet ej om vi får ivf med tanke på att vi har lyckats få ett barn på normal väg men annars tar jag vad de erbjuder. Visar sig mina blodprov på missfall, vilket jag är helt säker på, så kunde jag kanske få börja med sprayet den 4 dec. Förstår dock inte hur jag ska bli klar med sprutorna och insemination innan jul och alla röda dagar? Denna gången har jag som tur var inte så ont men det blir ändå mitt 3 missfall och det sätter sig psykiskt på en. Hoppas ni slipper gå igenom detta tjejer.

Då håller vi tummarna för att vi får plus I December! 
  • anno81
    saffran78 skrev 2013-11-18 19:34:00 följande:
    VUL i dag (dag 10). Hade några folliklar men rätt små, som jag förstod det. Vad är normal storlek vid insemination? Någon med erfarenheter?

Fick ny tid ör VUL på fredag - så vida det inte blir utslag på ägglossningstest innan dess.

Stressar över resan. Vi har långt att resa och måste ta ledigt en eller flera dagar från jobbet. Jobbigt att inte veta exakt när det blir. (Vill helst undvika att berätta något på jobbet, om det går.) Och just nu är det dessutom ersättningsbussar på stora delar av tågsträckan - och stora förseningar.  Hoppas de fixar det innan det blir dags att åka - när det nu blir.

mina äggblåsor mätte 17, 14 , 13 när jag fick ta ovitrellen .
  • anno81

Hejsan tjejer.

Doktorn ringed idag och berättade om mina blodprov. Det var ett missfall. Tråkigt att det hände men skönt att få ett besked I alla fall. Han var lite osäker på om jag skulle hinna med en omgång behandling till nu innan jul så de hade disskuterat saken. Eftersom proverna såg bra ut nu och slemhinnan var ok så kunde jag få hoppa over sprayet och börja med gonal f idag!!!!! Vilken lycka. Nackdelen var att jag får ta ett annat läkemedel istället för sprayet och det blir I sprutform, orgalutran.

Någon av er som användt orgalutran? Står att man ska ta sprutan I låret helst och jag frågade inte läkaren om det.    

• anno81
    Varärstorken skrev 2013-11-22 23:07:32 följande:
    Nu fick jag glad gubbe så imorgon åker vi till Danmark. Håll tummarna för oss!!!!

Lycka till Skrattande
  • anno81
    Skånetös skrev 2013-11-22 23:04:24 följande:

Tråkigt med missfallet men ändå skönt att få det bekräftat. Man går ju alltid och undrar annars. Härligt att ni hinner med en omgång till detta året. Vi ska till hans den 3 dec för att se om jag kan börja med sprutorna igen. Jag och min sambo har haft några tröst dagar efter avbrottet men börjar komma tillbaka igen :) enligt FASS' ska man helst ta orgalutran i låret.

Använder du sprayet nu då? Jag skulle ha börjat med sprayet den 4 dec men då skulle vi inte hinna innan jul. Hoppas ni hinner med en omgång till nu I December. Skulle du få sänkt dos med eftersom du fick för manga ägg sist?

Läste här på datan att orgalutran är en hemsk nål som man tydligen får tvinga in I huden. sen ska man kolla så att man inte har träffat ett kärl. endel har tagit den I låret men de flesta har tagit den I magen pga att man I regel har lite mer fett där. får försöka ringa läkaren på måndag annars och kolla 
  • anno81
    Evy skrev 2013-11-25 08:44:16 följande:
    Tack för era lyckoönskningar!! Åh idag är det en bra dag! Det fick bra på VUL, hade två ägg på höger 27x21 mm och 14x13 sen på vänster hade jag ett ägg på 19x19 och en slemhinna på 10 mm. Nu väntar jag på att sambons spermier ska bli tvättad sen blir en insemination både idag och imorgon. Tog precis otrivelle sprutan i bilen, haha. Kram på er!

Va roligt! Då håller vi tummarna!
  • anno81
    Skånetös skrev 2013-11-23 09:34:57 följande:

Jag sprayar fortfarande. Vi skulle diskutera dosen den 3 dec. Antingen 37,5 eller 50 och sen skulle det göras fler vul. Det är lättare att sticka i magen än låret tycker jag. Väljer man låret ska man sticka sig på utsidan av låret för att minska risken att träffa blodkärl.

Ringde och pratade med sköterskan idag på kvinnoklinken och hon sa att jag kunde få ta den I magen! Dagarna går fort nu. Idag blir det spruta nr 4 och imorgon börjar jag med 2 sprutor, hur jag nu ska överleva detta.
Svar på tråden Insemination hösten 2013