Inlägg från: Skånetös |Visa alla inlägg
  • Skånetös

Insemination hösten 2013

clin skrev 2014-03-12 09:22:49 följande:
    Kanske en dum fråga, men hur gör man den undersökningen? Har ju gjort massa vul, o lämnat blodprov. Finns det något mer o kolla?

Det kan vara svårt att se om man har en polyp eller myom i livmodern med ultraljud, speciellt om dom är små! Jag har gjort massvis med ultraljud men det var inte förräns jag kom till Hans polypen upptäcktes. Det är ungefär som när man spolar äggledarna! Man går in med en liten kamera som letar sig upp till livmodern och man kan se allt på en skärm. Sen sprutar man in koksalt så man ser bättre. Har man små muskelknutor eller polyper som sitter bra till så kan läkaren ta bort dom direkt! Annars, som i mitt fall, får man komma tillbaka via dagoperation och ta bort polypen under sövning. Hoppas jag har förklarat bra, annars kan du söka på hysteroskopi så finns det många bra sidor som förklarar undersökningen.
  • Skånetös

Jag väntar på att få en kallelse till dagop så jag kan bli av med min polyp! Det är ingen mening att börja med ett nytt försök förräns den är borta. Jag ska åka till USA om en vecka så jag har några veckor hormonfritt. Faktiskt ganska skönt att vila kroppen lite. Hur känner du dig anno81? Torsdag testdag? Jag håller alla mina tummar för dig!!!

• Skånetös

Håller alla mina tummar till er som går i väntans tider!! Vill se ett plus snart :) jag beklagar anno81.. Hade verkligen hoppats att det skulle fungera för er denna gången :( men ivf är kanske det som fungerar för er. jag hoppas er dröm snart går i uppfyllelse

• Skånetös

Jag tog också som anno81 skrev. 1 tablett i 5 dagar och när det inte hjälpte gick vi över till 2 tabletter i 5 dagar. Var inte heller inne och kontrollerade hur äggblåsorna såg ut. Sen gick vi också över till sprutor! GRATTIS swn!!!!! Har fått tid i början av maj att ta bort min polyp i livmodern så jag hoppas hinna med en insemination innan de stänger för sommaren

• Skånetös
    Allelie1979 skrev 2014-04-27 09:11:01 följande:

Hej! Har insemineras tre gånger på Sophiahemmet . Första gången blev det ingenting andra gången blev jag gravid men som slutade i missfall :( tredje gången är nu och jag är gravid :) Stickan visade gravid 2-3.. Så ge inte upp. Är jätte nervös men tror de kommer bli bra denna gång

Stort grattis allie!!!!!! Håller tummarna att det går hela vägen denna gången!!! :)
  • Skånetös
    anno81 skrev 2014-05-02 20:34:30 följande:
    Idag var jag hos Hans på koll sen ringed de från danmark och sa att vi var välkomna dit på tisdag morgon för äggplock. Måste saga att det  var mycket lättare nu när man odlade ägg och inte behöva ha koll på att bli överstimulerad. tyvärr var våra hiv och smittorisk prover godkända I danmark så de tar nya prover där. kostar oss 1600 danska kronor.

skånetös: hinner ni med en omgång nu innan de har semesterstängt?
    Jag ringde i måndags för att höra om vi hinner en omgång till innan sommaren men Mårten hade en telefon tid på 15 minuter så det var omöjligt att komma fram. Sen nästa telefon tid är nu på måndag. Lite dåligt tycker jag. Men hoppas vi hinner en omgång till. När är det dom stänger för sommaren? Lycka till på tisdag :)
  • Skånetös
    anno81 skrev 2014-05-03 20:11:59 följande:

Skånetös: tror de stänger slutet på maj. Fick höra att Hans ska gå i pension snart och att de hade jättemycket att göra. Hoppas ni hinner med en omgång till.

Ok. Sen vad jag läst mig till så ska man låta kroppen vila två veckor efter hysteroskopin som ska göras på torsdag så troligtvis hinner vi inte innan sommaren. Nej vad tråkigt om Hans ska gå i pension. Gillar honom bäst!
  • Skånetös
    anno81 skrev 2014-05-04 07:06:04 följande:

Skånetös: Hans är den bästa. Mårten var osäker på om de skulle få in någon för Hans sen eftersom de högre makterna tyckte att vi som behöver deras hjälp kunde betala själva för denna behandling. Så förstod jag honom. Hoppas jag har fel.

Usch jag hoppas du har fel. Det är ju jätte svårt redan att komma in i deras system som det är nu, ska vi också betala allt själva nu??
  • Skånetös

Åh så roligt anno81!!!!! Jag håller alla mina tummar och tår för er !! Jag gjorde min hysteroskopi i narkos igår och allt gick bra. Fortfarande lite groogy :) men nu är polypen borta och förhoppningsvis kan vi bli gravida nu! Ska till Mårten på måndag och diskutera om vi hinner en omgång till inman sommaren :)

Svar på tråden Insemination hösten 2013