Inlägg från: Anonym (75) |Visa alla inlägg
  • Anonym (75)

Tror jag kommer få sparken..:(

Anonym (deprimerad) skrev 2013-10-07 16:00:15 följande:

Jag har presterat dåligt, fuskat lite med inloggningstiderna. Det sistnämnda kan de i princip inte upptäcka, de kan misstänka att jag gjort det men det finns inga bevis för det. Det är dom sakerna, plus att jag varit borta en del. Det här med att jag misskött mig har bara pågått sen kanske i juni/juli. Har tidigare varit väldigt duktig på mitt jobb.
    Om det är arbetstiderna du har fuskat med, dvs att du har registrerat mer tid än du faktiskt har jobbat, så är det ett brott. Jag jobbar på ett större företag och om vi misstänker fusk med tider så tar vi ut listor från passerkortssystemet där det står vilka dörrar man har dragit sitt kort i vilka tider. Sedan jämför vi tiderna från dörrarna med tiderna i tidsregistreringen.

Jag har varit på företaget i snart tio år och jag känner till tre fall där folk har avskedats efter att ha fuskat med tidregistreringen.
  • Anonym (75)
    Anonym (Milfhunter) skrev 2013-10-07 20:25:29 följande:
    Men det vet du lika väl som jag att man kan inte ha dessa listor som grund för att ge någon sparken, eftersom man kan följa med folk in genom dörrarna.
    Har man loggat in på en dator så är man där, det kan vara så att du följt med något genom dörren när du kom sen drog kortet vid ett senare tillfälle.
    När arbetsgivaren har kommit så långt som att begära ut listor har det gått långt, dvs omgivningen har sett mönstret under en lång tid. Det är inte så att en enstaka dag med felaktiga tider leder till avsked utan det är flera månaders systematiska fuskande. På ts lät det som att hon registrerat tid som hon inte har varit på plats, och har det hänt ett flertal gånger så går det att bevisa.
Svar på tråden Tror jag kommer få sparken..:(