• Smartie

Tror jag kommer få sparken..:(

Jag håller med ovanstående, se det här som din stora chans TS! Be om hjälp! Du behöver inte berätta allt för din chef, men nu har du chansen att både behålla jobbet, få stöd och bli fri från din våldsamma man. Ta stöd av vänner och anhöriga också. För det kan ju inte fortsätta som det är nu, eller hur? Det tror jag att du innerst inne förstår också.

• Smartie
    Anonym (?) skrev 2013-10-08 08:48:31 följande:
    Vad är HR personal?
    HR står för Human Resource
  • Smartie
    Anonym (deprimerad) skrev 2013-10-08 09:01:01 följande:
    Kan jag vägra mötet idag och boka om?
    På vilket sätt skulle det hjälpa?
  • Smartie
    Anonym (?) skrev 2013-10-08 09:03:32 följande:

Vad gör dom? varför finns dom på jobbet? Har aldrig hört om dom..finns inget sånt på mitt jobb?
    Finns inte på alla jobb, men är en populär term för sådant som har med mänskliga kontakter på en arbetsplats att göra. Kan gälla allt från rehabilitering till konfliktlösning.
  • Smartie

TS, en enkel fråga:

Om du fick chansen idag att börja ett nytt liv, utan misshandel och problem på jobbet, skulle du ta den då? 

Om svaret är JA på ovanstående fråga (vilket jag hoppas att det är): Vad får dig att inte ta steget? Vilken hjälp skulle du behöva för att komma ur din nuvarande situation? 

• Smartie

TS, på ett sätt tror jag att det är BRA att chefen har reagerat, även om det känns hemskt för dig just nu. Glöm inte att de inte kan sparka dig utan starka skäl och inte enbart för att du har varit borta mycket. Men detta kanske tvingar dig att vakna upp? Tvingar dig ur de gamla hjulspåren, tvingar dig att AGERA. Ibland behövs någon eller något som "skakar om" en när man tycker sig befinna sig i en hopplös situation. Då får man ofta styrka och kraft som man inte trodde att man hade. Men var inte rädd för att ta hjälp utifrån! Du förtjänar all stöd och all hjälp du kan få!

Svar på tråden Tror jag kommer få sparken..:(