• MikNis

Tror jag kommer få sparken..:(

Smartie skrev 2013-10-08 09:10:03 följande:
    Finns inte på alla jobb, men är en populär term för sådant som har med mänskliga kontakter på en arbetsplats att göra. Kan gälla allt från rehabilitering till konfliktlösning.
    HR = Personalavdelningen
  • MikNis
    Anonym (deprimerad) skrev 2013-10-09 12:15:54 följande:

Fast då borde väl inte min chef varit otrevlig mot mig som hon varit den senaste tiden? Om man är orolig för någon frågar man väl bara, inte gör det till en stor grej. Då kunde hon väl säga att vi skulle prata om min hälsa
    Det är läge för dig att ta tag i ditt liv...

I stället för att slingra dig...  

• MikNis
    Anonym (deprimerad) skrev 2013-10-09 12:27:35 följande:

Jag har gjort det och jag har pratat med en person men det funkade inte så bra. Det gav mig liksom inget, mådde bara sämre av att gå dit. Har fått medicin, ska försöka komma ihåg att ta den, är rätt dålig på det.

Just nu känns det som att jag inte orkar en dag, är konstant ledsen. Finns inget. Funderar på att ringa vårdcentralen för jag tror aldrig jag mått så här dåligt. Brukar ju finnas någon ljusning. Jag fattar inte hur jag ska ta mig ur det här. Jag kan inte se någon utväg just nu.
    Berättade du för denne att du får stryk hemma?

• MikNis
    Anonym (deprimerad) skrev 2013-10-10 11:29:20 följande:
    Men alltså, det är inte jag som överdriver då? Jag kanske inte har rätt att känna så här? Det är kanske dom som har rätt? Kan det inte vara att jag förtjänade det här?

Jag vill absolut inte ha något möte med dom, jag skulle inte klara det just nu. Jag vill inte att dom ska se mig gråta. Det känns inte som att de vill prata med mig heller då hade dom ju gjort det? Min chef har till 100% ställt sig bakom dom, det är ialf så jag upplever det hela.

Jag är totalt knäckt och har noll energi. Just nu orkar jag inte ta tag i nått men jag ska börja söka nytt så småningom. Men jag kan nog förtfarande bli av med jobbet, uppföljning om några veckor.

Vart står facket i denna fråga?
    Omedelbart låter det som en dysfunktinell arbetsplats, med dålig psykisk arbetsmiljö.

Frågan är om du ska lägga ner någon tid på din arbetssituation, just med tanke på att du är svag pga hemsituationen.

Med andra ord lägg din energi på att få löst hemsituationen, (lämna killen)  och sök ett nytt jobb.

• MikNis
    Anonym (säga) skrev 2013-10-10 07:41:52 följande:
    Oj TS vilken jobbig situation för dig nu, allt verkar komma på en gång. Det kommer bli bättre, ingenting varar för evigt.

Jag hade försökt prata med arbetskompisarna, fråga och undra, kanske begära ett möte med berörda just för att ventilera, förklara och förstå. Det är inte rätt att peka ut specifikt en arb.kompis och sen rullar resten på. Du måste få en chans att förklara dig och att ifrågasätta. De borde också varit på mötet för att säga sitt öppet och rakt till dig. En chef kan inte ställa sig bakom någon utan bevis och fakta speillt när inget är uträtt.

Önskar också att du lämnar din man. Går ut genom dörren och tittar inte bakåt en ända gång.

KRAM TS
    Man ska inte kasta pärlor för svin...

Svar på tråden Tror jag kommer få sparken..:(