Anonym skrev 2013-10-10 07:26:08 följande:
Åh ts :( hemskt förstår jag. Men skit i slöt detta skitsnack. Gå till jobbet, var artig och gör dina arbetsuppgifter. Samtidigt söker du nytt jobb så att du slipper allt detta.
Och du MÅSTE göra slut med din kille. Du har inget val. Packa dina grejer, åk hem till din mamma eller någon vän och gör slut när du väl har stöd från dem.
Dina kollegor mobbar dig vilket såklart är helt fel. Men som du säger mår ena dåligt och när denne person ser att du också mår dåligt och är svag så ser hon chansen att trycka ner dig. För att känna sig större själv. Det är nog ingen slump att det händer nu men sjukt hemskt och sjuk dålig tajming.
Summa summarum. Sök nytt jobb. Dumpa killen. Sök stöd hos nära. Ta tag i ditt liv!!!
Det är synd om dig men att jag säger det hjälper inte. Du är den enda som kan ändra på ditt liv.
Anonym (säga) skrev 2013-10-10 07:41:52 följande:
Oj TS vilken jobbig situation för dig nu, allt verkar komma på en gång. Det kommer bli bättre, ingenting varar för evigt.
Jag hade försökt prata med arbetskompisarna, fråga och undra, kanske begära ett möte med berörda just för att ventilera, förklara och förstå. Det är inte rätt att peka ut specifikt en arb.kompis och sen rullar resten på. Du måste få en chans att förklara dig och att ifrågasätta. De borde också varit på mötet för att säga sitt öppet och rakt till dig. En chef kan inte ställa sig bakom någon utan bevis och fakta speillt när inget är uträtt.
Önskar också att du lämnar din man. Går ut genom dörren och tittar inte bakåt en ända gång.
KRAM TS
Men alltså, det är inte jag som överdriver då? Jag kanske inte har rätt att känna så här? Det är kanske dom som har rätt? Kan det inte vara att jag förtjänade det här?
Jag vill absolut inte ha något möte med dom, jag skulle inte klara det just nu. Jag vill inte att dom ska se mig gråta. Det känns inte som att de vill prata med mig heller då hade dom ju gjort det? Min chef har till 100% ställt sig bakom dom, det är ialf så jag upplever det hela.
Jag är totalt knäckt och har noll energi. Just nu orkar jag inte ta tag i nått men jag ska börja söka nytt så småningom. Men jag kan nog förtfarande bli av med jobbet, uppföljning om några veckor.