• Zoja

Julkalender till frun - part two!

Får man be om lite tips till vad man skulle kunna ge till en man? Är studerande så har inte så stor budget. Har kommit på rätt många saker, mycket med inspiration från den här tråden, men känner att det kan bli lite dyrt..

• Zoja
    tarmac skrev 2013-10-09 08:10:14 följande:

Jag skulle bli glad för det mesta. Det är ju ändå tanken som räknas.

- godis
    - trisslott
    - är kaffet uselt på jobbet/skolan: skicka med en termos med gott kaffe och en bulle till 9-fikat.
    - alla former av massager
    - en dikt
    - finfrukost med nybakade baguetter och alla tillbehör
    - (om det absolut inte ingår i vanliga "repertoaren") skicka honom nytillfredställd till jobbet/skolan. Glad

Varför inte ta ett djärvt språng och lev ut en egen fantasi också. Har du t.ex. drömt om att ta honom iförd en stålmannen-dräkt? Hyr en och chansa! Efter några dagar med kalendern är han kanske mer förlåtande om någon lucka inte riktigt skulle passa. Flört

Hoppas det blev lite ny input iaf.
    Tack för tipsen! Finfrukost ska jag nog ta och göra, det är ju alltid mysigt =) Massage, godis och lott står redan på listan, så det blir det absolut!

Haha, får fundera på om jag har något sådant jag vill testa! 
  • Zoja
    Smogen skrev 2013-10-14 14:35:02 följande:
    Funderade på att koncentrera min kalender till helgerna, finns ju lite mer tid då...

Då har man ju 4 adventshelger att fylla:
    Tänkte jag skulle lägga upp det som såhär:

1:a Hotellfrukost på lördagen, verkligen all in med egna nybakta frallor mm, söndagen bok "Året med Ernst"

2:a Hemma SPA, badbomber, hudkräm och liknande, helkroppsmassage med värmemassageljus.

4:e  Här får det bli lite i förskott, bokat konsertbiljetter till den 18/12 med restaurangbesök efteråt.

3:e Här skulle man vilja smyga in någon sexleksak, "sexiga" underkläder kanske eller likande...

Vill ha hjälp med nr 3 ovan, något litet enkelt då jag vet att en stor dildo inte skulle falla min fru i smaken, någon som har lite goda tips och idéer???

Skall man fylla ut kalendern med lotter under vardagarna eller blir det för mycket?    
    Kolla på märket "lelo". De är rätt dyra men väldigt bra, både i kvalité och njutning! Finns böand annat diverse olika vibrationsleksaker.
  • Zoja
    Anonym (L) skrev 2013-10-15 07:16:13 följande:
    Olika sorters the, smaksatt kaffe eller varför inte lite olika glöggsorter utspritt under månaden.
    Att jag inte har tänkt på glögg! Tack för tipset=)

Jag har börjat få ihop en lista med idéer nu, skriver några exempel:
    Bok
    Block&penna
    Tidning
    Godis fint inslaget (jag tänkte kinderägg, lindtkulor, toffifee)
    Filmkväll
    Duschcreme
    Biobiljett
    Prydnadssak
    Rolig pryl från något spel
    Whiskeystenar
    Rakhyvlar
    Massage varje söndag i december

Det kanske kan vara till inspiration för någon :)
  • Zoja
    Anonym (Inspirerad) skrev 2013-10-24 08:31:47 följande:

Då jag skall laga en 3-rätters skulle jag behöva lite input på en riktigt snygg och god dessert. Det gör absolut ingenting om den är tidskrävande.

En vanlig kladdkaka som botten, och sen chokladmousse ovanpå, man kan dekorera med krossade maränger, godis, frukt, smält choklad etc. Det blir riktigt gott och ser snyggt ut!
  • Zoja
    Smogen skrev 2013-11-06 09:35:21 följande:
    Hej igen
    Lite letande på nätet så hittade jag något som kunde fungera för att visa vad jag menade med mina kort till luckorna.
    Här är två exempel på vad jag gjort, nu har jag gjort med olika ramar varje dag, men man kan ju köra det enhetligt om man känner för det, och är det någon som efterfrågar fler ramar så har jag dem kvar och kan lägga upp dem.

uploading.com/91m56642/Lucka-1-JPG

uploading.com/b54f5833/Lucka-2-JPG

Fina och roliga luckor med rim!

Så ambitiös har inte jag varit, jag har istället klippt ut fyrkantiga bitar i tjockare rött papper där jag skriver något litet om saken han ska få. Inget rim dock för att jag är så dålig på det, haha! För övrigt så är jag nästan klar med min kalender, behöver köpa/ordna två-tre saker till och fixa med någon låda att ge det i, sen är jag klar! =)
Svar på tråden Julkalender till frun - part two!