• Smogen

Julkalender till frun - part two!

Hej

Här kommer ett litet bidrag till en lucka, massageljus, finns massvis varianter i olika prisklasser.
    Tänd ljuset, vänta tills oljan frigjorts, häll oljan på kroppen, underbart härligt både att få en sådan massage men även att få ge, man verkligen ser hur ens partner njuter, är man rädd för att det ska bli för varmt så häll oljan i din hand och därefter över till den som ska masseras, kanske inget som man ger bort i varje lucka men kan nog passa till helgen när man oftast har lite mer tid över... 
    http://www.bluebox.se/Massageljus-Senze

• Smogen

Funderade på att koncentrera min kalender till helgerna, finns ju lite mer tid då...

Då har man ju 4 adventshelger att fylla:
    Tänkte jag skulle lägga upp det som såhär:

1:a Hotellfrukost på lördagen, verkligen all in med egna nybakta frallor mm, söndagen bok "Året med Ernst"

2:a Hemma SPA, badbomber, hudkräm och liknande, helkroppsmassage med värmemassageljus.

4:e  Här får det bli lite i förskott, bokat konsertbiljetter till den 18/12 med restaurangbesök efteråt.

3:e Här skulle man vilja smyga in någon sexleksak, "sexiga" underkläder kanske eller likande...

Vill ha hjälp med nr 3 ovan, något litet enkelt då jag vet att en stor dildo inte skulle falla min fru i smaken, någon som har lite goda tips och idéer???

Skall man fylla ut kalendern med lotter under vardagarna eller blir det för mycket?    

• Smogen
    Anonym (L) skrev 2013-10-15 07:16:13 följande:
    Olika sorters the, smaksatt kaffe eller varför inte lite olika glöggsorter utspritt under månaden.
    Jag kör nog på med lite smågrejer under veckodagarna också, lotter, tidning, blomma mm

Inte dumt alls, speciellt det där med glöggen, skall jag definitivt ta med.

Tack för tipsen till innehåll i mina luckor under 3:e advent, men kom igen tjejer, fler förslag??

Själv skulle jag vilja prova en We Vibe, men det är mycket pengar och lite osäker på om den skulle uppskattas, någon med erfarenhet av en sådan? 
  • Smogen
    Anonym (Batterikatten) skrev 2013-10-16 09:26:52 följande:
    Lotter/trisslotter, är inte det lite trist...? (Ursäkta att jag låter lite neg, har väl inte fått tillräckligt med kaffe än.)
    Gör en egen lott på temat "vinst varje gång" med diverse olika "hushållsnära tjänster" som vinst.

Bakom en vardagslucka kan det väl vara något så simpelt som att middagen står på bordet när han/hon kommer hem...?
    Man kan ju t ex köpa ett paket med sån där snopp eller tutt formad pasta och slå in lite fint...?
    Min sambo har den typen av humor och skulle uppskatta det, själv har jag svårt att se mig själv sitta och mumsa på pastasnoppar med carbonarasås. Kräks

Tipset med massage varje söndag är ju klockrent! Vi köpte en Magic Wand för ett tag sedan och den funkar suveränt till alla typer av massage.
    En flaska väldoftande massageolja bakom en lucka kanske?

En champagnefrukost på sängen? Kan behövas mitt i allt julstök.

En film att se på tillsammans i sängen? Nåt som passar båda alltså, inte "Fast & Furious 5" utan t ex "Pretty Woman". Eller någon "parfilm". Om det nu finns någon värd att se. Vi har gjort våra försök men inte hittat nån bra än. Tips, någon?

Ett litet presentkort från t ex Twilfit? Man kan ju tanka kortet med vad man tycker sig har råd med.

Tarmac:s lucka 24 tips har jag provat iförd "Rudolph Reindeer" kalsonger. Blev ingen het stund i sängen alls, hon skrattade ända fram till lunch den julaftonen...
    Visst lite trist och fantasilöst kanske med trisslotter, lite därför kanske som tråden finns... man vill ha tips och idéer på vad man kan hitta på.
    Tid är ju alltid en bristvara, speciellt innan jul känns det som och framförallt under vardagarna med avslutningar än här än där, därför blir det ju lätt att ta till en lott...
    Presentkort tycker jag för egen del går bort i en kalender, passar bättre som julklapp i så fall. Man öppnar och jaha men vad kul det får vi ta med nästa gång till affären, en lott ger ju i alla fall en liten stund med spänning, även om det allt som oftast inte ger någon vinst, men plötsligt händer det...  
  • Smogen
    Anonym (Batterikatten) skrev 2013-10-16 10:10:52 följande:
    Sant.
    Rätt, positiv inställning! "Plötsligt händer det." Ber om ursäkt för min negativa inställning. (Ja, jag skyller på kaffebristen.) Skäms

Kom på en liten sak till: ett hembakat pepparkakshjärta med egen text på bakom en vardagslucka...?

Och en till: ett sånt där tärningsset med två tärningar med "tjänster" på? Finns både "rumsrena" tärningar och riktigt bizarra dito, allt efter tycke och smak.
    Sätt på en kanna till... Flört

Tärningarna lät inte så dumt, vet du vad man kan söka på för att få träff, heter de något speciellt tro, eller någon annan som vet?
  • Smogen
    Anonym (Batterikatten) skrev 2013-10-16 11:36:59 följande:
    Sagt och gjort! Skrattande

"Erotic dice" eller "erotic dice game" funkar att söka på.
    Här finns en variant i Sverige på nätet: www.sinful.se/erotisk-tarningsspel-lovers-pre...

På Bondegatan i Stockholm finns som har allt möjligt. Har egen webshop om man inte bor i närheten.
    Mysig butik och en hel del kul prylar. Hittar man inte vad man söker där finns Afrodites apotek paralellgatan i samma kvarter. Tror det är Katarina Bangata.

Kom på en pryl till: "chocolate body paint". Talar för sig själv. Billigt om jag minns rätt. Man måste gilla choklad iofs.
  • Smogen
    Anonym (Batterikatten) skrev 2013-10-16 09:26:52 följande:
    Tarmac:s lucka 24 tips har jag provat iförd "Rudolph Reindeer" kalsonger. Blev ingen het stund i sängen alls, hon skrattade ända fram till lunch den julaftonen...
    Var köpte du kallingarna?
    Man vill ju även ha något själv nu när frugan får så många överraskningar Skäms
  • Smogen
    Anonym (Batterikatten) skrev 2013-10-16 17:44:17 följande:
    På Afrodites Apotek. Vet inte om de har dom kvar.
    Så här ser dom ut: www.eroticpassion.nu/product.php?id_product=5...

Tänkte jag skulle leta rätt på en bild av kallingarna så att du är förvarnad s a s.

Blev som sagt ingen mysig stund i sängen som jag hoppats på. Hon skrattade så tårarna rann.

Hon frågade härom dagen om jag inte kunde ta på mig dom någon dag igen...jul eller inte liksom. Vet inte vad hon tänkt då.

Ett gott skratt igen antagligen.
    Frågan är vilken som är värst eller bäst, hittade denna när jag sökte själv.
    http://www.ix-shop.se/lingeri/menswear/trosor/rendjuret-rudolf-g-string-1263052.html

Eventuella damer i tråden hjälp till och välj vilken ni hade föredragit. 
  • Smogen

Hej
    Tycker jag börjar få till en bra mix, vad tror ni om det här:
    1:a december är ju en söndag, så jag tänkte starta lite lugnt med en dubbeltriss och ett litet brev om att hon har en egen julkalender att se fram emot i år.
    Lördagen den 7:e tänkte jag ställa till med "Hotellfrukost" då det är svårt att smyga med alla inköp som behövs till den så får man väl avslöja lite i förtid vad som komma skall, men istället får hon vara delaktig och varje dag ange en sak som hon vill ha på frukostbordet på lördagen, så måndag till fredag blir det en enklare lott, typ tian eller likande.
    Söndag den 8:e, blir det en bok av Ernst Kirchsteiger, Året med Ernst.
    Ny vecka, här tänkte jag bygga upp luckorna med ingredienser ex badbomber, ljus, hudkräm mm dessa saker skall sedan användas ihop på lördagen till ett härligt uppfriskande bad med egentid och avkoppling. Söndagen någon tjockare tidning med jultema.
    Inför 4:e advent kommer "höjdpunkten" lite tidigare, beroende på att jag redan bokat konsertbiljetter till onsdagen den 18:e med efterföljande middag, de vägrade flytta på konserten till på lördagen Flört
    19:e Glögg med tillbehör, lite olika eller kanske egengjord, vi får se.
    20:e Ögonbindel, massageolja dels en som blir varm när man blåser på den men även massageljus, självklart då följt av en helkroppsmassage.
    21:e Smycke av något slag (förlovningsdag)
    22:e till 24:e här saknas det fortfarande innehåll, kanske någon oskyldig sexleksak, underkläder eller liknande...

Vad tror ni är jag på rätt väg?       

Svar på tråden Julkalender till frun - part two!