Inlägg från: Anonym (Batterikatten) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Batterikatten)

Julkalender till frun - part two!

Lotter/trisslotter, är inte det lite trist...? (Ursäkta att jag låter lite neg, har väl inte fått tillräckligt med kaffe än.)
    Gör en egen lott på temat "vinst varje gång" med diverse olika "hushållsnära tjänster" som vinst.

Bakom en vardagslucka kan det väl vara något så simpelt som att middagen står på bordet när han/hon kommer hem...?
    Man kan ju t ex köpa ett paket med sån där snopp eller tutt formad pasta och slå in lite fint...?
    Min sambo har den typen av humor och skulle uppskatta det, själv har jag svårt att se mig själv sitta och mumsa på pastasnoppar med carbonarasås. Kräks

Tipset med massage varje söndag är ju klockrent! Vi köpte en Magic Wand för ett tag sedan och den funkar suveränt till alla typer av massage.
    En flaska väldoftande massageolja bakom en lucka kanske?

En champagnefrukost på sängen? Kan behövas mitt i allt julstök.

En film att se på tillsammans i sängen? Nåt som passar båda alltså, inte "Fast & Furious 5" utan t ex "Pretty Woman". Eller någon "parfilm". Om det nu finns någon värd att se. Vi har gjort våra försök men inte hittat nån bra än. Tips, någon?

Ett litet presentkort från t ex Twilfit? Man kan ju tanka kortet med vad man tycker sig har råd med.

Tarmac:s lucka 24 tips har jag provat iförd "Rudolph Reindeer" kalsonger. Blev ingen het stund i sängen alls, hon skrattade ända fram till lunch den julaftonen...

• Anonym (Batterikatten)
    Smogen skrev 2013-10-16 10:02:00 följande:
    Visst lite trist och fantasilöst kanske med trisslotter, lite därför kanske som tråden finns... man vill ha tips och idéer på vad man kan hitta på.
    Tid är ju alltid en bristvara, speciellt innan jul känns det som och framförallt under vardagarna med avslutningar än här än där, därför blir det ju lätt att ta till en lott...
    Presentkort tycker jag för egen del går bort i en kalender, passar bättre som julklapp i så fall. Man öppnar och jaha men vad kul det får vi ta med nästa gång till affären, en lott ger ju i alla fall en liten stund med spänning, även om det allt som oftast inte ger någon vinst, men plötsligt händer det...  
    Sant.
    Rätt, positiv inställning! "Plötsligt händer det." Ber om ursäkt för min negativa inställning. (Ja, jag skyller på kaffebristen.) Skäms

Kom på en liten sak till: ett hembakat pepparkakshjärta med egen text på bakom en vardagslucka...?

Och en till: ett sånt där tärningsset med två tärningar med "tjänster" på? Finns både "rumsrena" tärningar och riktigt bizarra dito, allt efter tycke och smak.
  • Anonym (Batterikatten)

Sagt och gjort! Skrattande

"Erotic dice" eller "erotic dice game" funkar att söka på.
    Här finns en variant i Sverige på nätet: www.sinful.se/erotisk-tarningsspel-lovers-premium

På Bondegatan i Stockholm finns som har allt möjligt. Har egen webshop om man inte bor i närheten.
    Mysig butik och en hel del kul prylar. Hittar man inte vad man söker där finns Afrodites apotek paralellgatan i samma kvarter. Tror det är Katarina Bangata.

Kom på en pryl till: "chocolate body paint". Talar för sig själv. Billigt om jag minns rätt. Man måste gilla choklad iofs.

• Anonym (Batterikatten)

Men vad #!"0+) Skrikandes är det för fel på mig idag? "Det är tänt, men ingen hemma" uppenbarligen.

"LoveStore" heter butiken på Bondegatan.

En till sak: En sån där liten tygpåse med lavendel (eller torkade rosenblad el. liknande) att lägga i t ex troslådan för lite romantisk väldoft?

En till också, sen ska jag vara tyst: Ett sånt där doftljus av massage olja. tutta på ljuset och låt det brinna en stund.
    Luktar så där lagom mycket, sedan doppar man fingrarna och använder det flytande som massageolja.

• Anonym (Batterikatten)

På Afrodites Apotek. Vet inte om de har dom kvar.
    Så här ser dom ut: www.eroticpassion.nu/product.php

Tänkte jag skulle leta rätt på en bild av kallingarna så att du är förvarnad s a s.

Blev som sagt ingen mysig stund i sängen som jag hoppats på. Hon skrattade så tårarna rann.

Hon frågade härom dagen om jag inte kunde ta på mig dom någon dag igen...jul eller inte liksom. Vet inte vad hon tänkt då.

Ett gott skratt igen antagligen.

• Anonym (Batterikatten)
    Smogen skrev 2013-10-16 23:05:22 följande:
    Frågan är vilken som är värst eller bäst, hittade denna när jag sökte själv.
    www.ix-shop.se/lingeri/menswear/trosor/rendju...

Eventuella damer i tråden hjälp till och välj vilken ni hade föredragit. 
    Ser ut som den du hittat har plasthorn, men jag kan ha fel. Hornen på mina är gjorda av nåt mjukt lurv vilket väl är att föredra.
    BusJohanna skrev 2013-10-17 07:33:21 följande:
    Vilken rolig idé!
    Själv skulle jag uppskatta
    massage
    Frukost
    Höstig/vintrig picknick (varför inte skattjakt fram till målet )
    Bio
    En egnskriven dikt/kärleksbrev
    Gulliga presenter
    Typ smycken
    Parfym
    lotion
    osv
    Tack för tipsen! Det där med vintrig picknick snor jag direkt. Glad

• Anonym (Batterikatten)

OJ! Vad ni har legat i!
    Ligger lite efter känner jag....

@tarmac: noterar thé på två dagar. Kanske byta ut en thé mot en till massage...?
    Fast vad vet jag, din käresta kanske är väldigt förtjust i thé.
    Här hemma går massage före mycket på "önskelistan".

En otippad semesterdag är ju underbart! Tid på tu man hand och få skämma bort varandra lite.

Du skrev extra tid till hobby. Finns det kanske något litet att ge som hör ihop med hobbyn?

@Smogen: Jag tror du är på rätt väg. Tarmacs idé om vin/ost/sex kväll tänkte jag också ta.

• Anonym (Batterikatten)

vin/ost/KEX kväll menar jag...Skäms

• Anonym (Batterikatten)
    tarmac skrev 2013-10-18 17:42:57 följande:
    Jo, jag vet att det är två te, även två trisslotter. Borde kunna lägga in massage istället. Fast det är skönt att inte ha för tidskrävande saker mitt i veckan, då jag jobbar och det alltid är mycket i december. Men jag ska ge det en funderare till.

För övrigt kan en överraskande vin/ost/kexkväll leda till en sexkväll, det ena utesluter inte det andra. ;)
    Det är sant. December är ju en rätt hysterisk månad med avslutningar dit, glöggkalas hit, hämtningar, shopping osv. Sen skall man klämma in några timmars sömn och arbete också....

När det gäller massagen kan jag bara rekommendera en grej vi skaffade förra året. Magic Wand tror jag att den heter. Nätdriven massageapparat. Funkar överallt. Trötta fötter, ond nacke, rygg var som helst egentligen.
    Min käresta brukar använda den på min nacke och rygg. 5 - 10 minuter räcker, sen är man mjuk i musklerna igen. Passar bra när man har ont om tid och är för trött för "the real thing" s a s.
    Skulle nog mer klassa den som "elektrisk muskelstimulator" än "sensuell vibrator".

Enkelt beskrivet: tänk dig att man tar fram en 3 hästars utombordare, plockar bort propellern och drar igång den och lägger den på ryggen t ex. Inte sensuellt alls, men gör gott för kroppen. På kort tid.
    Fast det är väl inget att ha "bakom en lucka i kalendern", present till båda på julafton kanske.

Khaleesi nämnde fina trosor och du med. Finns ju en hel del snyggt och dessutom billigt på HM. Det är ju tanken som räknas. Typ ett par fin-fina nära jul, ett par eller två från HM bakom någon "lucka" kanske..?

Jag köpte några par "Hanky Panky" ett år som var packade som små julgransprydnader och hängde upp i granen.

Gör inte det.

Ungarna ställde tusen frågor kring vad det var för nya grejor jag hängt i granen och varför man inte fick röra dem bara mamma. Sen kom svägerskan och fattade galoppen rätt snabbt.  Inte helt lyckat.
    Man blev liksom pervot som hänger trosor i granen...
  • Anonym (Batterikatten)

@Smogen: Tror att det blir "win/win", vilket som. Även om utfallet är okänt idag. Skrattande

• Anonym (Batterikatten)

@Inspirerad: Tack för ännu fler uppslag! Glad
    Nu börjar man ju bli klar, nästan.

Smogen hade i princip samma frågor som jag, men vad är värmehjärta...? Typ som en havrekudde man värmer eller..?

@ Smogen: Jag skall också få till en dikt / kärleksförklaring. Är dock vida känd som den som komponerar de absolut uslaste och mest ologiska julklappsrimmen så jag har också problem.
    Fast hon brukar uppskatta det jag plitar ihop i alla fall....det är väl lite tanken bakom som räknas, eller hur?

• Anonym (Batterikatten)

Ja, fy skäms. Skrattande
    Gjorde ett tappert försök nyss och första raden slutade på "kär".
    Vad rimmar på det då? Jo: skär, isär, tär, lär, klär, här osv.
    Rad två skulle ha något att göra med att jag jobbar borta mycket och kommer hem.
    Då blev det: lem, rem, slem.
    Behöver jag säga att det inget gick något vidare?

Man kanske kan stjäla något vackert stycke ur t ex Romeo & Julia...?

Värmehjärta är ju en perfekt sak! Finns det inte någon variant som man knäcker till så att den alstrar värme?
    Som man dessutom kan "ladda upp" tror jag? Fast har aldrig sett en hjärtformad sån, men effektiva som tusan.

• Anonym (Batterikatten)

@tarmac: Du har bevisligen talang.
    Det är så vackert att man nästan blir rörd.
    Nu tänker jag dock inte sno den rakt av, men som du skriver, det bidrar till inspirationen, definitivt! Glad

Bara en sak jag tänkte på när jag läste vad du skrivit: "extra kärlek fram till juldagsmorgon glimmar."
    Sen då...? Blir det tillbaka till "basutbudet" då? Skrattande

(Jag lever ihop med en mästare på Alfapet, Wordfeud och allt annat som har med meningsuppbyggnad att göra så jag vet att om jag skrivit så, så skulle jag, dock med glimten i ögat, få höra ungefär det jag skrev....)

Totade ihop nedanstående lite snabbt för att få bort det där med "tidsvurpan" s a s. Om man nu alls kan kalla det för det:

"Jag till dig mycket kärlek sänder,
    och hoppas skänka dig glädje och skratt med denna kalender."

Inget vidare, jag vet, men....

Svar på tråden Julkalender till frun - part two!