Anonym (Batterikatten) skrev 2013-10-16 09:26:52 följande:
Lotter/trisslotter, är inte det lite trist...? (Ursäkta att jag låter lite neg, har väl inte fått tillräckligt med kaffe än.)
Gör en egen lott på temat "vinst varje gång" med diverse olika "hushållsnära tjänster" som vinst.
Bakom en vardagslucka kan det väl vara något så simpelt som att middagen står på bordet när han/hon kommer hem...?
Man kan ju t ex köpa ett paket med sån där snopp eller tutt formad pasta och slå in lite fint...?
Min sambo har den typen av humor och skulle uppskatta det, själv har jag svårt att se mig själv sitta och mumsa på pastasnoppar med carbonarasås.
Tipset med massage varje söndag är ju klockrent! Vi köpte en Magic Wand för ett tag sedan och den funkar suveränt till alla typer av massage.
En flaska väldoftande massageolja bakom en lucka kanske?
En champagnefrukost på sängen? Kan behövas mitt i allt julstök.
En film att se på tillsammans i sängen? Nåt som passar båda alltså, inte "Fast & Furious 5" utan t ex "Pretty Woman". Eller någon "parfilm". Om det nu finns någon värd att se. Vi har gjort våra försök men inte hittat nån bra än. Tips, någon?
Ett litet presentkort från t ex Twilfit? Man kan ju tanka kortet med vad man tycker sig har råd med.
Tarmac:s lucka 24 tips har jag provat iförd "Rudolph Reindeer" kalsonger. Blev ingen het stund i sängen alls, hon skrattade ända fram till lunch den julaftonen...
Visst lite trist och fantasilöst kanske med trisslotter, lite därför kanske som tråden finns... man vill ha tips och idéer på vad man kan hitta på.
Tid är ju alltid en bristvara, speciellt innan jul känns det som och framförallt under vardagarna med avslutningar än här än där, därför blir det ju lätt att ta till en lott...
Presentkort tycker jag för egen del går bort i en kalender, passar bättre som julklapp i så fall. Man öppnar och jaha men vad kul det får vi ta med nästa gång till affären, en lott ger ju i alla fall en liten stund med spänning, även om det allt som oftast inte ger någon vinst, men plötsligt händer det...