• tarmac

Julkalender till frun - part two!

Snart börjar IKEA julskylta igen och det är dags att spåna på en julkalender till frun.

Förra året fick jag idén att göra en julkalender, ni kan följa den vägen i denna tråd: www.familjeliv.se/Forum-9-191/m67430355.html

Kalendern innehöll allt från middag, fotmassage, filmkväll vidare till en liten oskyldig sexleksak, en blomma och allt där emellan. Kalendern blev väldigt uppskattad. På sista tiden så har vi varit väldigt upptagna så "vi" har kommit i skymundan bakom alla sysslor. Kalendern får bli ett sätt för mig att bryta den trenden och anstränga mig lite extra för att visa min fru hur mycket hon betyder för mig. Trots att överraskningsmomentet kanske inte är detsamma i år. (Eller kanske är det det. Hon kanske tror att blixten aldrig slår ner på samma ställe två gånger.)

Vill du göra något extra för din partner mot slutet av året? Häng på! Det är riktigt roligt att ge en sån här kalender.

Låt oss följas åt, ge varandra tips på bra saker att göra. Även om du själv inte tänkt göra en kalender får du gärna ge tips på vad du skulle vilja hitta bakom "luckorna". Allt från små, små gåvor till sexuella tjänster. Låt fantasin flöda!

• Svar på tråden Julkalender till frun - part two!
  • tarmac

Jag kan ju börja med ett litet axplock ur förra kalendern. 

- Benmassage
    - Trisslott
    - Bok
    - Extra tid till hobbyn (dvs jag tar barnen och låter henne vara helt själv ett tag)
    - Restaurang
    - En oskyldig liten sexleksak
    - Frukost på sängen
    - Filmkväll med hennes favoritfilm.

Sen blev det lite olika varianter på dessa teman. Har inte bestämt än vad som ska vara kvar till årets kalender...

• tarmac
    Hedebris skrev 2013-10-07 21:08:13 följande:
    Funderar på om jag ska köra på en igår igen.
    Klart du ska! Har han hämtat sig från förra årets höjdpunkt? Glad
  • tarmac
    LillaJag06 skrev 2013-10-07 21:11:08 följande:
    Vad kul! Kan tyvärr inte öppna länken via mobilen av någon anledning.
    Skumt. Sök på 'tips på saker till "julkalender" för frun' så bör du hitta rätt... =)
  • tarmac
    IsDimma skrev 2013-10-07 21:28:16 följande:
    Jag funderar på om jag ska göra detsamma här hemma åt sambon
    Go for it!
  • tarmac
    Kekke skrev 2013-10-07 21:30:38 följande:
    vad var det i ruta 12?
    såg att det var prat om det i förra tråden idag..
    jag är fundersam på om man ska hänga på i år.. :)
    kan bli uppskattat.. dock så får man tänka på vad man gör då vi väntar barn i nov.
    I lucka nr 12 var det en sexleksak. Kan tyckas vara riktigt vanilj enligt många här men i vårt äktenskap var det ett vågat drag. Som lyckligtvis föll väl ut! =)

Ja, med en nyfödd är det svårt att få till utekvällar hela tiden. Vi är lite i samma sits. Rena gåvor blir väl enklast då men om ni får en som sover hela tiden kan man ju lägga lite mer tid på saker tillsammans utan att bli avbruten hela tiden.

Dela gärna med dig med saker du kommer på, jag behöver också tips! 
  • tarmac
    Qwert skrev 2013-10-08 11:49:56 följande:
    Men Gud vilken bra ide! Ska göra en jag med! Hur gjorde du kalendern? Gav du henne bara paketen eller hade du en riktig kalender?
    Kul att fler hakar på!

Först hade jag tänkt mig att ha en färdig kalender men jag var inte klar med alla dagarna i tid. T.ex. visste jag inte vilken av dagarna vi kunde få barnvakt för utekväll osv.

Det slutade med att jag tog liknande en skokartong som var stor nog för att rymma den största av  presenterna. Sedan preppade jag den varje kväll med morgondagens present/text/information och satte en ny siffra på luckan. La den sedan på frukostbordet när jag gick till jobbet och hon fortfarande sov (om det inte var helg förstås, då kunde jag lämna över den själv).

Finns säkert massa bra sätt att fixa detta på. Allra snyggast är ju om man kan ha alla dagar klara i förväg och göra en kalender med 24 luckor.

Motfråga: vad skulle du vilja hitta i din kalender? Jag behöver mer inspiration.
  • tarmac
    Anonym (jag också) skrev 2013-10-08 12:15:13 följande:
    Vad kul med en ny tråd det här året igen. Förra året gjorde jag ett häfte till min man. Där fanns det en del sexuella och vanliga "tjänster". Tyvärr är han som alltid sådan, att han lätt glömmer bort sina presenter, så de flesta av lapparna finns kvar. 
    Det här året tänkte jag göra en kalender med jag med, men dem tydliga dagar och tidpunkter till allt. Så han inte glömmer.
    Kan någon komma med tips till att ge en man? Vi har inga barn, så tid finns till överflöd.  Att ge bort presenter i form av matlagning och städning fungerar inte hos oss, då jag sköter det alltid själv här hemma. 
    Som man kan jag ge tips om saker jag skulle uppskatta

- Själv skulle jag uppskatta någon/några utekvällar.
    - Massage går alltid hem. En dag fotmassage, en annan rygg, en tredje ansiktsmassage.
     -Har han någon hobby man kan köpa småsaker till? Typ tidning om favoritsporten, träningströja till innebandyn eller en ny golfhandske?
    - Gå på ett boxpass ihop.
    - Hotellfrukost
    - Filmkväll med hans favoritfilm.

Tror du tänker rätt med att inte ge kuponger att lösa in. Mer av "ikväll ska du få...". Jag hade nog också lätt glömt av att lösa in kupongerna.

Vad tyckte din man om förra årets kalender då?
  • tarmac
    Hedebris skrev 2013-10-08 12:37:59 följande:
    Han älskade alla dagarna

Gött!
  • tarmac
    Anonym (jag också) skrev 2013-10-08 12:33:20 följande:
    Menar du en kalender där alla sakerna ryms i eller? Det är upplägget jag har problem med, känner ju sig helt fantasilös när man försöker klura ut bästa designen.  

Jag tänkte ju först göra en vanlig kalender, men eftersom presenterna inte hade fått plats i den så hade jag tänkt lägga ledtrådar i luckan om vart hon hittar presenten (om dagens lucka då var en fysisk sak).

Men jag var som sagt inte ute i så god tid att allt kunde fixas i förväg. Därav lösningen med en låda som fick agera varje dags lucka, då kunde jag även styra om lite efterhand. Ifall det visade sig att en viss tidskrävande lucka skulle passa bättre att skjuta på någon dag.
Svar på tråden Julkalender till frun - part two!