• tarmac

Julkalender till frun - part two!

Anonym (jag också) skrev 2013-10-08 13:08:11 följande:
    Har du tips på någon bra hotellfrukost, förutsatt att det är i Stockholm? Bra tips med boxningen, ska se om jag hittar en sport att prova på. 
    Min man blev ju alldeles till sig av kalendern, och försökte lösa in hälften av sakerna samma kväll. Sen glömde han bort den. Vilket fick mig att tänka direkt då att det blev fel med den. Det måste vara jämnt utdelat hela månaden, inte bara julen. Dessutom vill jag ge saker också den här gången.

bor tyvärr inte i stockholm så jag har inga bra tips på lokala ställen. Men nära stockholm borde det finnas massa sporter att prova på. Förutom rena "boxersize-pass" på friskis och liknande borde det finnas massa som jag skulle vilja prova: fäktning, simhopp, skytte, pilbåge, curling. Hoppas du hittar något.
  • tarmac
    Anonym (pepparkakan) skrev 2013-10-08 12:46:48 följande:
    Å vilken bra idé, jag såg den gamla tråden häromdagen.
    Jag kanske skulle göra en till maken?
    Som tips till små saker till frun så skulle jag nog köpa nån handkräm, bodylotion el dyl, finns i allt från små reseflaskor till verkligt lyxiga märken. Chokladpraliner några av fin kvalitet. Jag skulle uppskatta en sexleksak, då blir det en tydlig vuxenkalender.
    En pocketbok. En cd med julmusik eller annan musik.
    Skaffa barnvakt och ta henne på en liten promenad och titta på stjärnor med glögg i en termos som överraskning.
    En badbomb inkl att ta hand om barnen en timme så hon kan bada i lugn o ro.
    Ett månadsmagasin.
    Varma sockor. En sexig trosa. Thé, som lyxiga tepåsar eller s.k teblommor.
    En dikt som du skrivit själv.
    En alla sinnen.upplevelse typ linda in henne i filtar på altan/balkong i en stol, hörlurar i öronen med skön musik, ljuslyktor och kaffe. Helst med dej i en stol bredvid när barnen sover.
    Men du verkar ha kommit på jättebra själv förra året, vilken dröm-man!
    Tack för tipsen! Har skrivit ner dem.
    Och tack för komplimangen. Men jag identifierar mig inte som "dröm-man". Snarare "helt vanlig man som glömt bort att visa sin fru hur underbar hon är och försöker spurta ikapp i slutet på året". Typ.
  • tarmac
    Anonym (pepparkakan) skrev 2013-10-08 14:41:20 följande:
    Ok då, dröm-man i avseendet att hitta på presenter då. Jag har alltid föreställt mej att det är en typiskt kvinnlig talang.
    Tråden ligger under "sex och sånt", jag skulle kunna ge leksaker men inte presentkort på sexuella handlingar, det skulle kännas konstigt att ge bort i present som en "gåva".

Kanske är typiskt kvinnligt. Har faktiskt inte tänkt på det.

Ang. trådplacering. Förra året hade jag nog lite mer sexfokus i kalendern från början, än vad det sedan blev. Mycket för att jag kanske behövde lite råd kring leksaker osv. Men redan då tyckte jag att det saknades en "samlevnads-kategori" under "sex och samlevnad". "sex och sånt" var det närmsta jag kom.
  • tarmac
    Smogen skrev 2013-10-08 15:25:31 följande:
    Hej

Här kommer ett litet bidrag till en lucka, massageljus, finns massvis varianter i olika prisklasser.
    Tänd ljuset, vänta tills oljan frigjorts, häll oljan på kroppen, underbart härligt både att få en sådan massage men även att få ge, man verkligen ser hur ens partner njuter, är man rädd för att det ska bli för varmt så häll oljan i din hand och därefter över till den som ska masseras, kanske inget som man ger bort i varje lucka men kan nog passa till helgen när man oftast har lite mer tid över... 
    www.bluebox.se/Massageljus-Senze

Kul ny twist på massage! Tack för tipset.
  • tarmac
    Zoja skrev 2013-10-09 07:43:16 följande:
    Får man be om lite tips till vad man skulle kunna ge till en man? Är studerande så har inte så stor budget. Har kommit på rätt många saker, mycket med inspiration från den här tråden, men känner att det kan bli lite dyrt..

Jag skulle bli glad för det mesta. Det är ju ändå tanken som räknas.

- godis
    - trisslott
    - är kaffet uselt på jobbet/skolan: skicka med en termos med gott kaffe och en bulle till 9-fikat.
    - alla former av massager
    - en dikt
    - finfrukost med nybakade baguetter och alla tillbehör
    - (om det absolut inte ingår i vanliga "repertoaren") skicka honom nytillfredställd till jobbet/skolan. Glad

Varför inte ta ett djärvt språng och lev ut en egen fantasi också. Har du t.ex. drömt om att ta honom iförd en stålmannen-dräkt? Hyr en och chansa! Efter några dagar med kalendern är han kanske mer förlåtande om någon lucka inte riktigt skulle passa. Flört

Hoppas det blev lite ny input iaf.
  • tarmac
    Smogen skrev 2013-10-14 14:35:02 följande:
    Funderade på att koncentrera min kalender till helgerna, finns ju lite mer tid då...

Då har man ju 4 adventshelger att fylla:
    Tänkte jag skulle lägga upp det som såhär:

1:a Hotellfrukost på lördagen, verkligen all in med egna nybakta frallor mm, söndagen bok "Året med Ernst"

2:a Hemma SPA, badbomber, hudkräm och liknande, helkroppsmassage med värmemassageljus.

4:e  Här får det bli lite i förskott, bokat konsertbiljetter till den 18/12 med restaurangbesök efteråt.

3:e Här skulle man vilja smyga in någon sexleksak, "sexiga" underkläder kanske eller likande...

Vill ha hjälp med nr 3 ovan, något litet enkelt då jag vet att en stor dildo inte skulle falla min fru i smaken, någon som har lite goda tips och idéer???

Skall man fylla ut kalendern med lotter under vardagarna eller blir det för mycket?    
    Bra jobbat med helgluckorna. Men du behöver ju inte vara lika ambitiös med vardagsluckorna. Tjänster och tid tillsammans förla jag så långt det gick på helgerna. Sedan fick det bli små gåvor i vardagsluckorna. Eftersom det är många luckor så blev inte prislappen jättehög på varje lucka. Men de luckorna kostade iaf inte så mycket tid, om man samtidigt ska sköta ett jobb och de vanliga husgöromålen.

Angående sexleksak. En liten klitorisvibrator, typ tickling bill, blir nog lite mer avväpnande en en stor penislik dildo. Kanske en liten vibrerande stav även funkar. Tillsammans med ett avväpnande rim kan det nog gå hem. =)
  • tarmac
    Anonym (pepparkakan) skrev 2013-10-14 20:49:35 följande:
    Jag säjer en g-punktsstav, en sån som är vinklad och har som ett ägg längst ut. Otroligt skön men ser liksom skenbart oskyldig och pigg ut, finns i olika märken och färger.
    Eller mjuka sensuella silkesband att binda med, (lelo har sånt också) sexigt men fint och jul-aktigt.
    vad säjer männen här,kan man köpa sånt till sin man, eller är det för tjejigt liksom?
    När du säger det, i min förra tråd var det många som tipsade om http://lustjakt.se/details/slimline_g som en g-punktsvibrator. Den ser ut så som du beskriver den, vinklad med ett ägg längst ut.

Lucka 24: du inslagen som ett paket endast med de röda sidenbanden. ;)

Personligen hade jag kanske inte fattat direkt vad det var för sidenband (om det inte avslöjas direkt på förpackningen?) men jag skulle uppskatta det så fort jag visste vad det var. Ett par handbojor skulle jag nog förstå direkt vad de var till för, även om sidenband är mer "jul". Men jag tycker definitivt du kan köpa sidenband till en man, det är väldigt trevligt med en tjej som tar initiativ.
  • tarmac
    Anonym (L) skrev 2013-10-15 07:16:13 följande:
    Olika sorters the, smaksatt kaffe eller varför inte lite olika glöggsorter utspritt under månaden.

Bra idé!
    Zoja skrev 2013-10-15 14:41:32 följande:
    Att jag inte har tänkt på glögg! Tack för tipset=)

Jag har börjat få ihop en lista med idéer nu, skriver några exempel:
    Bok
    Block&penna
    Tidning
    Godis fint inslaget (jag tänkte kinderägg, lindtkulor, toffifee)
    Filmkväll
    Duschcreme
    Biobiljett
    Prydnadssak
    Rolig pryl från något spel
    Whiskeystenar
    Rakhyvlar
    Massage varje söndag i december

Det kanske kan vara till inspiration för någon :)
    Bra lista. En repris på några av sakerna (godis kan man ju ha flera gånger) sen är 24 luckor klara.

Ett tips kan vara att kolla på t.ex. letsdeal.se ifall det dyker upp några spännande deals i ens hemstad (finns i de större städerna). I min stad kommer det ofta spa/massage o.dyl för billig peng.
  • tarmac

kul med alla förslag!

Jag satt lite nu på lunchen och gjorde ett första utkast på vad som ska vara till vilken dag i kalendern. Till skillnad från förra året, då det blev en del repriser, inser jag nu att jag behöver sålla bort en del idéer för att det blir för mycket. Eller också får jag låta kalendern börja tidigare, det är också en tanke! =)

• tarmac
    Anonym (Batterikatten) skrev 2013-10-16 12:24:50 följande:
    En till sak: En sån där liten tygpåse med lavendel (eller torkade rosenblad el. liknande) att lägga i t ex troslådan för lite romantisk väldoft?.

Rolig idé! Måste nog jobba in den på något sätt, får sålla bort något annat.
Svar på tråden Julkalender till frun - part two!