Julkalender till frun - part two!
Smogen skrev 2013-10-18 11:29:16 följande:
HejTycker jag börjar få till en bra mix, vad tror ni om det här:
1:a december är ju en söndag, så jag tänkte starta lite lugnt med en dubbeltriss och ett litet brev om att hon har en egen julkalender att se fram emot i år.
Lördagen den 7:e tänkte jag ställa till med "Hotellfrukost" då det är svårt att smyga med alla inköp som behövs till den så får man väl avslöja lite i förtid vad som komma skall, men istället får hon vara delaktig och varje dag ange en sak som hon vill ha på frukostbordet på lördagen, så måndag till fredag blir det en enklare lott, typ tian eller likande.
Söndag den 8:e, blir det en bok av Ernst Kirchsteiger, Året med Ernst.
Ny vecka, här tänkte jag bygga upp luckorna med ingredienser ex badbomber, ljus, hudkräm mm dessa saker skall sedan användas ihop på lördagen till ett härligt uppfriskande bad med egentid och avkoppling. Söndagen någon tjockare tidning med jultema.
Inför 4:e advent kommer "höjdpunkten" lite tidigare, beroende på att jag redan bokat konsertbiljetter till onsdagen den 18:e med efterföljande middag, de vägrade flytta på konserten till på lördagen

19:e Glögg med tillbehör, lite olika eller kanske egengjord, vi får se.
20:e Ögonbindel, massageolja dels en som blir varm när man blåser på den men även massageljus, självklart då följt av en helkroppsmassage.
21:e Smycke av något slag (förlovningsdag)
22:e till 24:e här saknas det fortfarande innehåll, kanske någon oskyldig sexleksak, underkläder eller liknande...
Vad tror ni är jag på rätt väg?
Bra jobbat! Jag tror det är bra att ha något varje dag. Även om det är litet. På så sätt blir det ju lite spänning varje dag.
Det går att smyga med en hotellfrukost om du vill. Jag lyckades förra året. Vet inte om du bor i hus eller har extra kyl eller så, men jag hade kylvaror i det kalla garaget. Altan/balkon funkar om det inte är för kallt, vi hade några plusgradersnätter i dec där jag bor.
Min lista ser ut så här (kan ändras något, men det känns ändå bra):
1. (extra) tid till hobby
2. träningsprylar
3. Smink, del ett (hon var på sminkparty och jag fick värdinnan att se ut några saker hon inte köpte men ville ha, några småsaker och sedan lucka 24).
4. glögg (eller BH, har inte bestämt mig)
5. Sexleksak
6. Ena barnets födelseberättelse (har fått klagomål på att "Pappans version" inte kommit än)
7. Finfrukost
8. Massage
9. Smink, del två.
10. Thé
11. Vin/ost/kex-kväll
12. Semesterdag (om jobbet godkänner, annars får jag styra om)
13. trisslott
14. Smink, del 3.
15. Massage
16. Andra barnets födelseberättelse
17. Duschcreme
18. Thé
19. Trosa
20. Trisslott
21. (extra) Tid till hobby
22. Bodylotion
23. Tidning (lång bilfärd, lite tidsfördriv)
24. Smink, stort paket.
Kanske kan inspirera någon.