• tarmac

Julkalender till frun - part two!

Kunde inte riktigt släppa tanken på någon sorts spel. Som en kul grej och krydda.

Hittade dessa tre (i stigande krydd-ordning)

- 52 weeks of romance (http://www.amazon.com/Lovers-Choice-52-Weeks-Romance/dp/B000UEWEUK/ref=cm_cr_pr_product_top). Man drar en skraplott varje vecka och skrapar fram en romantisk/sensuell handling som ska ske under veckan. Varar året ut.

- 52 weeks of naught nights (http://www.amazon.com/Lovers-Choice-Weeks-Naughty-Nights/dp/B0000CBJ5J/ref=cm_cr_pr_product_top). Som ovan fast lite mer sexuell.

- Fifty days of play (http://www.find-me-a-gift.co.uk/gifts/fifty-days-of-play-adult-game.html). I fifty-shades-anda så det verkar lite mer extremt men man kan tydligen plocka bort de värsta kategorierna.

Kommer nog köpa något, frågan är vilket som skulle gå hem hos min fru (som fick sin första leksak i förra kalendern). Ni tjejer som läser denna tråd, vilket skulle ni föredra? Jag lutar åt mellanmjölksalternativet (dvs nautghty nights, inte för mjukt, inte för extremt), men ska jag hellre ta ett språng i tro/hopp? Eller tagga ner ännu mer?

• tarmac

@smogen och batterikatten

På tal om rim, jag fick lite feeling. Ni kanske redan har skrivit något men annars kanske denna dikt kan inspirera lite:

Kära NAMN, jag älskar dig över allt på denna jord
    Men hur jag än försöker räcker inte mina ord
    I din kalender denna dikt den första luckan är
    Jag vill visa hur mycket jag håller dig kär
    Kalendern blandar o ger, både stort och smått
    Ibland något fint, ibland något gott
    Några luckor går fort, andra kan ta några timmar
    Jag vill ge lite extra kärlek fram till juldagsmorgon glimmar  
  • tarmac

Ha ha! Ja du har rätt, det kan verkligen låta som att kärleken är slut efter jul. Men du gjorde en bra omskrivning. Som sagt, ta det som inspiration om du vill.

Vet allt om hur det är att ha en fru som är mästare på grammatik etc. Jag slår ur underläge här med. Men att skriva en dikt alls, bra som mindre bra, uppskattas nog stort av alla.

• tarmac

Hur går det för er med kalendrarna?

Själv tuffar det på med inköpen, mycket kan skötas med webshoppar på lunchrasten eller att passera affären på väg hem från jobbet. Mina problem rör de saker jag behöver tid till att fixa. Barnens födelseberättelser t.ex. Dessutom fick Anonym (Inspirerad) in mig på spåret att ha ett rim till varje lucka. Det blir inte mycket tid över att fila på allt det här i lugn och ro när barnen somnat utan att frun misstänker något. Tur att det är 20+ dagar kvar, och är jag bara klar med de första dagarna så får man lite mer andrum (även om december alltid är hektisk nog...).

• tarmac
    Smogen skrev 2013-11-06 09:35:21 följande:
    Hej igen
    Lite letande på nätet så hittade jag något som kunde fungera för att visa vad jag menade med mina kort till luckorna.
    Här är två exempel på vad jag gjort, nu har jag gjort med olika ramar varje dag, men man kan ju köra det enhetligt om man känner för det, och är det någon som efterfrågar fler ramar så har jag dem kvar och kan lägga upp dem.

uploading.com/91m56642/Lucka-1-JPG

uploading.com/b54f5833/Lucka-2-JPG

Snyggt blev det! Bra jobbat.

(Ifall man inte vill få det att låta som att kärleken tar slut efter jul kanske sista raden kan bytas mot "24 luckor kärlek, fram till juldagsmorgon glimmar"?)

Hittade du ramarna på de länkarna du tipsade om innan eller gjorde du dem själv?

Kommer definitivt ta inspiration av rimlänkarna, tackar för dem. Jag vill gärna binda ihop mina rim de olika dagarna, men det lär nog bli några stand-alone-rim, då kan den sidan hjälpa till.
  • tarmac

Hej och hå, vad tiden gick undan.

Nu är det snart dags för första luckan. 2/3 av rimmen avklarade. 1/3 kvar och själva "luckan" ska ordnas. I övrigt är de flesta inköpen på plats.

Börjar ändå bli lite nervös och spänd. Ska bli kul det här! Min fru förde faktiskt förra årets kalender på tal häromdagen, men på ett sådant sätt att jag inte tror hon misstänker något alls. Som sagt, det ska bli kul!

• tarmac
    Smogen skrev 2013-11-26 16:21:33 följande:
    Japp, tiden har rusat iväg på sistone. Lite småfix kvar, men det ska inte vara några problem att ordna.
    Vad gäller själva kalender hade jag först tänkt att printa ut mina ramar enligt ovan och lägga i ett guld-kuvert alternativt en liten papperspåse, men har fått tänka om då jag kom på idén med att lägga upp kalender på nätet, så nu har fixat en egen liten hemsida till frugan med namnet www.xxxxxxxjulkalender.hemsida24.se där ligger istället de som bilder med en liten trevlig julmelodi i bakgrunden, blir till att slå in sakerna i paket istället, men det är ju trevligt det med, rimmat och klart på allihop, så nu kan man snart slå sig ned och hoppas att mottagaren tycker det är lika roligt som givaren.
    Undrar om många kommer sitta och gissa på din frus namn för att hitta till kalendern... =)

Kul idé med att ha kalendern på webben. Då kan man ju faktiskt själv styra lite över när på dagen hon ska få luckan. För min del kommer jag ju att preppa min lucka tidigt på morgonen innan jag åker till jobbet. Om man låter den stå på frukostbordet finns det viss risk att våra barn öppnar luckan före min fru, och alla luckor är kanske inte passande att barn ser. =)
  • tarmac

Åker bort och tar en FL-paus över helgen så jag passar på att önska Smogen, Pepp, batterikatten och er andra lycka till med kalendrarna. Hoppas de blir rejält överraskade när första luckan presenteras!

• tarmac

Hur har det gått för er? Hur har kalendrarna tagits emot? Vore jättekul att få höra era berättelser.

Här blev det en riktigt glad överraskning. Jag blev förvånad över att hon inte hade misstänkt något. Hon trodde aldrig jag skulle ge mig på det tilltaget en gång till. Nu är tre luckor öppnade. Första veckan går jag ut starkt, budgetmässigt är det en dyr vecka. Sedan kommer det bli mindre och färre gåvor samt fler tjänster en vecka innan jag gasar på igen. =)

• tarmac
    Smogen skrev 2013-12-03 13:09:39 följande:
    - Vad har du nu hittat på?
    Var kommentaren jag fick på kvällen den 1:e när jag bad henne starta TV:n i sovrummet och via den koppla upp sig mot den förberedda genvägen till kalendern på nätet.
    Igår efter att andra luckan hade öppnats, så kan man väl säga att man "låg" bra till Skrattande. Själv har jag tagit det lite lugnare i början för att öka på allt eftersom, denna vecka blir det mycket lotter, samt en önskning varje dag om vad hon vill se på frukostbordet på lördag, tanke är att ställa till med en riktig "hotellfrukost" på lördag morgon, med hela kittet men framför allt ställa fram de sakerna som hon önskat sig under veckan.

Förstår att du ligger bra till. =)

Visst är det skoj!? Kommer på mig själv med att vara nästan fånigt lycklig när jag preppar luckan varje morgon. =) Det enda som är synd i mitt fall är att jag är på jobbet när hon öppnar. Kommer nog vänta till kvällen med ett par luckor för att få se den direkta reaktionen.
  • tarmac

Tackar! =)

Ja, jag funderade också på en sån i förra årets kalender. Eftersom många verkar tipsa om den (eller dess föregångare) så tänkte jag att om man ska introducera leksaker så ska det vara en bra leksak. Men den var för dyr för att jag skulle våga chansa när jag inte visste hur mottagandet skulle bli.

Lite komiskt ändå, idag var luckan en liten leksak. Inte av we-vibe-kaliber, men ändå. =)

• tarmac

Förresten, på tal om leksaker Smogen.

Blev det en sån i nån lucka och har den öppnats än? Hur togs den i så fall emot (vill minnas att du kanske var osäker på reaktionen)?

• tarmac
    Smogen skrev 2013-12-06 09:27:20 följande:
    Måste erkänna att jag har fegat ur lite, känner lite som du, ska det vara något ska det vara något bra och den ovan omnämnda kändes spännande och bra men lite väl dyr, när man inte vet hur mottagandet blir...
    Jag har någon lucka längre fram i kalendern som inte riktigt är spikad ännu, så jag får fortsätta fundera och kolla runt och se om man hittar något lämpligt.

Tror jag förstår hur du känner, satt i samma sits förra året. Men något litet, oskyldigt som inte ser så porrigt ut kanske kan vara nåt. Typ http://lustjakt.se/details/clear_finger_ring. Nu är det hyckleri att en novis som jag ska ge tips om leksaker. Har inte provat den heller men den var billig och hade bra betyg av användarna såg jag. Eller nån sån där lite vibrator som ser ut som typ ett läppstift eller liknande.

Man måste ju våga för att vinna. Tillsammans med ett avväpnande rim kanske det kan bli succé. Än finns det leveranstid att hitta på något! Flört
  • tarmac

Ursäkta spammandet. Hittade en sak jag faktiskt kan uttala mig om.

Köpte en liten g-punktsvibrator i förra årets kalender. Hittade också en rabattkod som jag använde och då skickade de med denna som bonuspresent: http://lustjakt.se/details/tickling_bill_purple. Den blev mer använd än g-punktsvibratorn och ganska uppskattad. Enligt mig en rätt så bra nybörjarpryl, och inte för dyr heller.

Du lär väl ligga ganska rejält på plus efter några dagar med kalendern så du kanske kan kosta på dig ett risktagande. =)

• tarmac
    Smogen skrev 2013-12-06 11:25:46 följande:

Hahaha, såg detta inlägg, precis efter jag tatt mig i kragen och lagt en beställning.
    Jag beställde samma g-punktsvibrator som du beställde ifjol Glad, tyckte inte om den från början och då framförallt den hemska färgen, men efter ha läst kommentarer om den så varför inte prova, den var ju överkomlig i pris också + att färgen var lila, de hade även i år en present om man fyllde i en kod, får se om de skickar med samma som ifjol Glad.
    Så går detta åt skogen, så ligger du risigt till... Demon

Men jag fastnade för dina ord:
    Man måste ju våga för att vinna. Tillsammans med ett avväpnande rim kanske det kan bli succé.
    Så nu blev det plötsligt lite mer nerv i själva kalendern... får se var man ska stopp in den, får bygga upp plus-konto ordentligt, men får väl inte vara för nära julen heller, så att ev. dålig stämning hinner lägga sig.

Tack för en spark där bak, så att man fick tummen ur. Skål

Kul att det blev av! Du verkar vara lite impulsiv, precis som jag.

Nu har du många dagar på dig att komma på ett bra rim. Jag kan lova dig att jag var dugligt nervös när hon skulle öppna luckan. Detta var en lucköppning jag ville vara med på, för att kunna förklara om det behövdes. Jag kallsvettades och höll på att sjunka genom stolen. Men det föll väl ut.

Men jag hoppas att du vet var du ska stoppa in den... SkämsFlört
  • tarmac
    Smogen skrev 2013-12-10 11:05:09 följande:

Hej
    Vill ha lite synpunkter på ett rim, min förhoppning är att det inte ska vara för uppenbart vad det är för något i paketet, så vad tror ni om detta, kom gärna förslag på ändringar...

Till min fru,
    Jag vill ge något skönt och bra.
    Hoppas du blir himmelens glá.
    Med denna du kan ta på de ondaste ställen på kroppen,
    kanske på självaste knoppen.
    Ta det lugnt och ha lite frid,
    i självaste juletid.

Låt denna mellan kroppsdelar vandra
    Är bra för både
    det ena och andra

detta är nog inte vad du tror
    för när du denna använda ska
    kroppen blir go o gla
    kan användas till mer än vad du tror

Vad är det då i paketet?
    Jo en G-punktsstav till frugan.

Bra jobbat!

Kanske att sista stycket är lite konstigt:
    "detta är inte vad du tror.... osv". I övriga rimmet rimmar meningar efter varandra. Här kommer "tror" sedan två meningar på "ska" och "gla'", därefter rimmar du på "tror" igen.

Du kan skriva om det som: (ändrar lite för att få ungefär samma längd på meningarna också, men det är inget viktigt...)

Jag vill ge något skönt och bra.
    Hoppas du blir himmelens glá.
    Den kan lindra ömma ställen på kroppen,
    kanske också på självaste knoppen.
    Ta det lugnt och ha lite frid,
    mitt i denna signade juletid.
    Låt den mellan kroppsdelar vandra
    Den är bra för både det ena och andra
    fast dess huvudsyfte kanske inte först är givet
    hoppas jag att den blir en krydda för samlivet 

Kanske det blir för avslöjande rim? Fast å andra sidan så kanske hon inte alls tänker i de här banorna, när ingen av de övriga luckorna anspelat på sex (stämmer?). Då kan det mest avslöjande rim ändå vara för kryptiskt.

Hoppas luckan blir uppskattad. Vilken dag ska man hålla tummarna för dig/er?
  • tarmac

Hur har det gått för alla andra som ordnat kalendrar? Nu är vi nästan halvvägs. Uppskattat so far?

• tarmac

@Smogen: Hoppas lucka 18 (konserten) uppskattades av er båda. Önskar ett lycka till inför dagens lucka, hoppas det faller väl ut. Nervös?

• tarmac

Hoppas på allt utom total förkastelse ikväll då! =)

Hon blev rejält överraskad först, då hon inte trodde jag skulle ge mig på det här tilltaget igen. Efter första veckan blev hon lite orolig att det skulle bli en väldigt dyr kalender. Jag trummade på rätt ordentligt första veckan. Men efter vecka två lugnade hon sig lite, när det hade återgått till lite mer normalt läge. =)

Både hon och jag uppskattar kalendern väldigt mycket. Ibland för att luckorna är sådant vi båda har glädje av. Men också bara själva grejen. Att inte vara där när hon öppnar är en del av spänningen (även om jag ville vara med när vissa luckor öppnades). Att preppa luckan varje morgon innan jag går till jobbet och familjen vaknat är väldigt roligt för mig. Hon upplever samma spänning varje morgon när hon ser lådan/luckan på frukostbordet, går och kikar på den tills frukosten är gjord. Oavsett vad som finns i luckan (nästan) så är det att jag återkommande har tänkt på något åt henne för varje dag som är det roliga/spännande för henne. Tror jag.

I korthet: kul är det! Vi båda gillar det! Det är en boost i relationen! =)

• tarmac

Du vågade! Bra jobbat! Stämde din tolkning? Att det föll i god jord alltså.

Svar på tråden Julkalender till frun - part two!