Inlägg från: Anonym (Bunkern) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Bunkern)

101 sätt att spara pengar. Tipsa mig om allt, jag sammanställer lista till....

Bunkra.
    Jag bunkrar allt dvs handlar mycket när det är billigt så jag aldrig behöver köpa till fullpris. Många säger att dom ofta handlar billigt så det gör inget om dom får köpa mjölken på Statoil ibland. Men det är ju där som allt försvinner, då blir det ju inte billigare.
    Torrvaror som mjöl, socker, kaffe m.m. är ju ofta billigt så finns ju ingen orsak att betala fullpris om man har dålig ekonomi. Grönsaker handlas efter säsong och rotfrukter håller sig i månader så det är bra att bunkra.

• Anonym (Bunkern)

Har vänner som vill "unna sig" lite gott till helgen så man går till bolaget och köper 1 flaska vin och 3-4 öl. Visst men varför inte köpa det billigt när man är i Danmark? Nej då är det tungt att bära. Om man tänker långsiktigt och planerar mat/dryck så kan man spara massor. När vår dotter tog studenten så passade jag på året innan på utförsäljningen efter studenten att handla på mig. Hade en låda i förådet som jag stoppade i efter hand när jag hittade billigt. Räknade efter lite och jag hade gett ca: 70:- och skulle jag köpt allt innan studenten hade det landat på 500-600kr. Hade mycket blå/gult, serpentiner, ballonggirlanger, vanliga girlanger, servetter, små nallar, pipor och tutor, konfettiflaskor, vimplar, ballonger  m.m.

• Anonym (Bunkern)

Här hat fom halva priset på reapriset på bokhandeln ca 3 veckor efter reastarten. Hamstrar alltid böcker då till presentlådan.

• Anonym (Bunkern)

Har dom inte hat fom

• Anonym (Bunkern)
    Anonym (Hanna) skrev 2013-10-12 17:09:58 följande:
    Kom på en till sak: om man går på bio så kan man köpa popcorn, läsk och godis på affären istället för på bion. Det sparar man sjukt mycket på!

Många kommuner och landsting har personalklubbar som säljer billiga biobiljetter. Vi ger 70:- och det gäller på alla filmer.
Svar på tråden 101 sätt att spara pengar. Tipsa mig om allt, jag sammanställer lista till....