• alina1elwin

Gravid eller mens på G?

Hej! Jag och min sambo bestämde att sluta med preventinmedel för ett par månader sedan. Det är 15 dagar sedan ÄL och min mens var jag beräknad igår. Jag har mensvärk och har kvälls illamående. Och känner av att jag är trött. Min vanlig mens värk brukar leda till att jag ligger och gråter men denna gången känner jag att de drar osv och att de gör relativt ont men inte samma som de brukar. Även ytterst lite öma bröstvårtor. Hjälp!!!

• Svar på tråden Gravid eller mens på G?
  • alina1elwin

Ja absolut är de ett måste. Tänkte mest fråga här om någon kände igen om någon kunde ha en aning

• längtan0101

Brukar din mens vara punktlig?
    Min första grav så hade jag också dragningar/spänningar i tjejmagen- inte som mensverk men nästan. Det var lite mer koncentrerat på ett ställe liksom. Hm, svårt att förklara men du kanske förstår hur jag menar? :)

• alina1elwin

Jag har en kalender jag följer och ja den brukar faktiskt vara punktligt och följa den det har hänt någon gång att de har varit fel på max en dag. Idag är jag två dagar över. Det drar, precis, något mellan drar och spänner.. Det går i vågor ibland drar de ibland känner jag inte av de.

• längtan0101
    alina1elwin skrev 2013-10-08 14:03:38 följande:
    Jag har en kalender jag följer och ja den brukar faktiskt vara punktligt och följa den det har hänt någon gång att de har varit fel på max en dag. Idag är jag två dagar över. Det drar, precis, något mellan drar och spänner.. Det går i vågor ibland drar de ibland känner jag inte av de.

exakt så kände/känner jag också! När ska du göra test?  :)
  • alina1elwin

Jag vet inte. Tänkte vänta någon dag till. Känner även som igår..jag fick gå upp och kissa 4 gånger innan jag kom till ro att sova. Kände du likadant? Känner även att jag är påväg till läckage i mellan åt.

• längtan0101

nja, jag behöver inte gå upp och kissa på nätterna och behövde inte det förra grav heller.
    Känslan att det "läcker" har jag nu dock. Känns som det är mensen varje gång som rinner till men det är bara flytningar.
    Gjorde nyss ett test som visade svaaaaaaaaagt pos! Ska göra om i morgon bitti.

• alina1elwin

Nej jag menar jag la mig och hann aldrig somna. Ja precis!! Liknade mensvärk och känns som om mensen ska komma som läckage !!! Åh spännande!! Grattis!!!

• längtan0101
    alina1elwin skrev 2013-10-08 15:47:16 följande:
    Nej jag menar jag la mig och hann aldrig somna. Ja precis!! Liknade mensvärk och känns som om mensen ska komma som läckage !!! Åh spännande!! Grattis!!!
    Jahaaa du menade så! nej det har jag aldrig varit med om, men alla är ju så olika :D
    hehe jag vågar inte riktigt tacka ännu, kanske (med lite tur) smiter in och säger tack imorgon ;)
  • längtan0101
    alina1elwin skrev 2013-10-09 01:48:18 följande:
    Blodblandad flytning ... detta verkar kört för min del denna gången...

Åh vad tråkigt... Det är bara att vara på det igen!
Svar på tråden Gravid eller mens på G?