• cmc

För oss som väntar första barnet i Partille med omnejd :)

Hej,
    Jag ser att ni inte har varit aktiva i denna tråd sen i oktober men jag gör ett försök iallafall :) Jag är gravid med första barnet som är beräknat i början på juni och ska flytta till Öjersjö 1 mars. Hade varit roligt att lära känna andra blivande mammor i närheten. 

• cmc

Haha va roligt, vi var beräknade den 10 juni men blev flyttade vid RUL till den 3 juni :)

Flytten till Öjersjö kom ganska plötsligt, allting blev klart i fredags och vi flyttar om 1 månad så jag har inte hunnit fundera på att byta barnmorska. Just nu går jag på barnmorskegruppen och trivs väldigt bra. Vi är inbokade på en föräldrarutbildning med start 30 mars. När ska ni gå?

Jag har träffat min barnmorska på inskrivningen och sen efter RUL bara så nu ska jag dit om 2 veckor igen. När har ni nästa besök?

• cmc

Har dom någon mammagrupp på MVC i Partille?

Vi har gjort 4 ultraljud, så mysigt att se den lilla :)

• cmc
    fiiiiida skrev 2014-02-05 14:13:57 följande:
    Haha ja man har ju lite koll själv, men bebisen kommer nog när den vill till slut ändå så jag försöker ställa mig in på  den 10:e för att inte bli tokig :) Vi har bott i Öjersjö sedan dec 2012 och trivs jättebra, det är ett väldigt lugnt och barnvänligt område så det känns väldigt tryggt, hoppas att ni också kommer trivas :) Jag ska till BM om 2 veckor, sen har jag inget mer inbokat, varken fler BM besök eller föräldrargrupp... antar att jag får veta mer vid nästa besök! Men då går ni på föräldrarutbildning i stan eller?

Ja samma här, den kommer när den är redo :) Ah va kul, vart i Öjersjö bor ni om man får fråga? Jag har bara bott i Göteborg i 1.5 år och mina svärföräldrar bor i Öjersjö och jag har alltid tänkt att det vore perfekt att bo där när man får barn. Ja det är första besöket efter RUL då för er? Då får du säkert resten av besöken inbokade då, det fick vi. Ja vi kommer gå föräldrarutbildningen på Östra sjukhuset, dom hyr tydligen lokaler där. Hur gammal är du?
  • cmc
    fiiiiida skrev 2014-02-05 14:32:31 följande:
    Vi bor på Öjersjö Lyckan, de nybyggda hyresrätterna (4 vån) bortom fotbollsplanen om du vet vilka det är?  Vi hade en liten 3:a i Kålltorp men trivdes inte alls med den och ville komma utanför Gbg så vi gjorde ett direktbyte med en familj som hade en 3:a och det har vi inte ångrat :) Det blir första besöket efter RUL ja, så jag antar att vi får resten inbokat då. Jag fyller 33 om knappt 2 veckor och sambon blir också 33 i april. Hur gamla är ni?

Haha va roligt, då blir vi grannar ;) Vi har fått en 3:a där! Visserligen inte så stor men vi bor i en 2:a på Eriksberg idag och känner att ett rum till blir toppen :) Det är verkar vara ett jättebra området så jag vill bara flytta NU. Hur stor lägenhet har ni? Jag pratade med han som bodde i lägenheten innan och han sa att det var väldigt mycket barn i området :) Jag blir 28 i höst och min sambo blir 29 i sommar. Vet ni om det är en pojke eller flicka ?
  • cmc

Hm verkar inte bli några radbrytningar när jag skriver på ipaden, hoppas det går att läsa ändå :)

• cmc
    fiiiiida skrev 2014-02-05 14:48:18 följande:
    Haha va kul, då lär vi springa på varandra med barnvagnarna ändå ;) Vår 3a är på 71 kvm så den är inte superstor (förra var på ca 60 kvm), men grymt bra planerad med stort badrum och öppen planlösning så det funkar. Vi har inte tagit reda på kön, det får bli en överraskning! Har ni kollat? :)

Ah men då är det nog en likadan vi har fått :) Vi bor i en 2:a på 67 kvm nu så det blir inte så stor skillnad på storleken men just att fånett rum till gör mycket. Jag ville inte ta reda på kön men min sambo ville gärna veta så då fick han bestämma. Så vi väntar en liten grabb :) Har du mått bra under graviditeten såhär långt?
  • cmc
    fiiiiida skrev 2014-02-05 15:04:03 följande:
    Va kul med en liten grabb! :) Jag ville absolut inte veta innan RUL men nu när man börjat handla på sig lite bebissaker så hade det underlättat lite att veta faktiskt hehe :) Jag har mått ganska bra, illamående (utan att kräkas dock) fram till v 16 ungefär, nu är det mest halsbränna då och då som är jobbig... gravidtäppan är iofs inte speciellt rolig, har även näsblod varje morgon men det har blivit rutin nu så jag tänker knappt på det längre! Hur har du mått?

Ja men nu i efterhand tycker jag att det är lite mysigt att veta vad det är. Har ni hunnit handla mycket? Beställt vagn osv? Usch va jobbigt med halsbränna :( Jag har mått sådär, har ett diskbråck i ländryggen som jag är sjukskriven för och det är väl ingen dröm kombo med graviditeten men det funkar. Går på vattengympa 3 ggr/vecka vilket är helt underbart :) Fram till vecka 18 mådde jag också ganska illa, kräktes en del men hade framförallt svårt att tänka på mat. Det enda som fungerade att äta i drygt 4 månader var fiskpinnar haha :) men nu tycker jag att man är hungrig mest hela tiden. Har du haft någon mat som lockat lite extra eller något du absolut inte kan äta?
  • cmc
    Cakes skrev 2014-02-05 15:26:36 följande:
    Oj vad ni skrivit senaste timmen :) Jag fyller 27 i år, och min man fyller 30 nu i denna månaden. Bor nere i Lexby, nära Partille Centrum. Jag har inte mått alls bra i graviditeten, men sedan några veckor så har det börjat ljusna ;) Nu är det "bara" foglossningen" som är jobbig. Illamåendet och tröttheten är inte alls den samma som förr. Är det era första barn? Angående eventuell järnbrist... de sa att de skulle kolla detta vid besöket runt vecka 25 :) Vi väntar också en liten pojk :)

Va skönt att du börjar må bättre men foglossning är ingen hit :( åh va kul, har du känt honom någonting ännu? Är du nöjd med mvc i partille? Jag funderar på om vi ska byta dit eftersom vi snart flyttar och det vore roligare att hamna i en föräldragrupp/mammagrupp med folk som bor i närheten. Men samtidigt så trivs jag väldigt bra på barnmorskegruppen så det är inte helt enkelt val :)
  • cmc
    Cakes skrev 2014-02-05 15:26:36 följande:
    Oj vad ni skrivit senaste timmen :) Jag fyller 27 i år, och min man fyller 30 nu i denna månaden. Bor nere i Lexby, nära Partille Centrum. Jag har inte mått alls bra i graviditeten, men sedan några veckor så har det börjat ljusna ;) Nu är det "bara" foglossningen" som är jobbig. Illamåendet och tröttheten är inte alls den samma som förr. Är det era första barn? Angående eventuell järnbrist... de sa att de skulle kolla detta vid besöket runt vecka 25 :) Vi väntar också en liten pojk :)

Glömde svara på en fråga, ja det är vårt första barn. Själv ?
Svar på tråden För oss som väntar första barnet i Partille med omnejd :)