Inlägg från: fiiiiida |Visa alla inlägg
  • fiiiiida

För oss som väntar första barnet i Partille med omnejd :)

Hej,

Får jag också hoppa in? Jag är gravid med första barnet som beräknas komma i början av Juni (RUL säger 10:e men jag tror 5:e) och bor i Öjersjö.
    Hur ofta har ni träffat er BM? Jag har inte varit där sen jag var i vecka 12.

• fiiiiida

Okej samma som mig då, jag ska dit om två veckor, då kommer jag också vara i vecka 25 (24+0)  :)
    Jag är inskriven på Partilles MVC då de bara har BVC här i Öjersjö, jag går hos Marie och tycker hon är jättebra!
    Lite trist att de tagit bort 2 ultraljud för förstföderskor, men vi bokade ett privat på Carlanderska när vi passerat v. 12 :)
    Hur har du mått hittills? Jag har blivit såååå trött igen de senaste dagarna, vet inte om det kan vara järnbrist? 

• fiiiiida

Haha ja man har ju lite koll själv, men bebisen kommer nog när den vill till slut ändå så jag försöker ställa mig in på  den 10:e för att inte bli tokig :)

Vi har bott i Öjersjö sedan dec 2012 och trivs jättebra, det är ett väldigt lugnt och barnvänligt område så det känns väldigt tryggt, hoppas att ni också kommer trivas :)

Jag ska till BM om 2 veckor, sen har jag inget mer inbokat, varken fler BM besök eller föräldrargrupp... antar att jag får veta mer vid nästa besök! Men då går ni på föräldrarutbildning i stan eller?

• fiiiiida

Vi bor på Öjersjö Lyckan, de nybyggda hyresrätterna (4 vån) bortom fotbollsplanen om du vet vilka det är? 
    Vi hade en liten 3:a i Kålltorp men trivdes inte alls med den och ville komma utanför Gbg så vi gjorde ett direktbyte med en familj som hade en 3:a och det har vi inte ångrat :)

Det blir första besöket efter RUL ja, så jag antar att vi får resten inbokat då.

Jag fyller 33 om knappt 2 veckor och sambon blir också 33 i april. Hur gamla är ni?

• fiiiiida

Haha va kul, då lär vi springa på varandra med barnvagnarna ändå ;)
    Vår 3a är på 71 kvm så den är inte superstor (förra var på ca 60 kvm), men grymt bra planerad med stort badrum och öppen planlösning så det funkar.
    Vi har inte tagit reda på kön, det får bli en överraskning! Har ni kollat? :)

• fiiiiida

Va kul med en liten grabb! :) Jag ville absolut inte veta innan RUL men nu när man börjat handla på sig lite bebissaker så hade det underlättat lite att veta faktiskt hehe :)

Jag har mått ganska bra, illamående (utan att kräkas dock) fram till v 16 ungefär, nu är det mest halsbränna då och då som är jobbig... gravidtäppan är iofs inte speciellt rolig, har även näsblod varje morgon men det har blivit rutin nu så jag tänker knappt på det längre! Hur har du mått?

• fiiiiida

Usch diskbråck låter inte mysigt :( Trist att vara sjukskriven men ibland har man ju inget val. Är du det på heltid? Jobbar eller pluggar du annars?

Hmm vi har egentligen inte handlat så mycket själva, däremot fått/lånat en hel del så vi har barnvagn, spjälsäng, byrå, babyskydd och amningskudde från familjerna. Så det vi köpt själva hittills är ett bäddset, några bodys och ett babynest typ :) Har ni handlat mycket?

Jag älskar fisk i vanliga fall men nu har jag haft lite svårt att äta det... så det blir inte lika ofta tyvärr.
    Annars har jag inte märkt nån konstig craving ännu men jag har väldigt svårt för lukter och klagar på sambon så fort han äter nåt som luktar för mycket (typ vitlök) haha.

• fiiiiida
    Cakes skrev 2014-02-05 15:26:36 följande:

Oj vad ni skrivit senaste timmen :)

Jag fyller 27 i år, och min man fyller 30 nu i denna månaden. Bor nere i Lexby, nära Partille Centrum.

Jag har inte mått alls bra i graviditeten, men sedan några veckor så har det börjat ljusna ;) Nu är det "bara" foglossningen" som är jobbig. Illamåendet och tröttheten är inte alls den samma som förr.

Är det era första barn?

Angående eventuell järnbrist... de sa att de skulle kolla detta vid besöket runt vecka 25 :)

Vi väntar också en liten pojk :)

Åh har ni också tagit reda på kön, nu blir jag avundsjuk! Kul med en liten pojk :)

• fiiiiida

Och vi väntar också vårt första barn :)

• fiiiiida
    cmc skrev 2014-02-05 16:11:30 följande:

Nej det är helt värdelöst. Jag var sjukskriven på heltid i 10 veckor men ruttnade totalt på att bara gå hemma så efter lite tjat så jobbar jag nu 25% (2 timmar om dagen) haha man hinner knappt dit innan man ska hem igen men det är bra att ha något att göra på dagarna. Vad gör du på dagarna jobb/plugg? Åh perfekt !! Det är ju så mycket man behöver så att få/låna är ju toppen. Jag har köpt på TOK för mycket kläder haha. Min sambo sa att han har redan mer kläder än sin pappa ;) och sen har min sambo sytt ett babynest men det är allt än så länge. Vi tänkte köpa vagn och säng och så när vi har kommit på plats i nya lägenheten och har lite mer plats att förvara sakerna på. Men det är svårt man vill ju bara köpa allt nu :) Haha ja det kan inte vara helt lätt att leva med en gravid tjej ;)

Jag jobbar heltid på kontor så förhoppningen är att jag ska kunna vara på jobbet fram till mitten av maj då jag tänkt ta ut 4 veckors semester och förbereda inför bebis ankomst :)

Kul att ha köpt så mycket kläder, jag älskar att shoppa! Tyvärr är det inte lika kul/lätt att köpa när man inte vet könet har jag märkt.. Så jag försöker köpa lite neutrala kläder så får jag storshoppa sen :)

Har ni kikat ut nån speciell vagn ni vill ha? Jag fick ju syrrans begagnade, en Emmaljunga, men visst hade jag varit sugen på en helt ny :)

Svar på tråden För oss som väntar första barnet i Partille med omnejd :)