Inlägg från: Anonym (Fibbrotjejen) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Fibbrotjejen)

fibromyalgi

Grundvärk alltid i hela kroppen och extra värk om jag ansträngt mig extra eller bara ont nånstans utan anledning när jag vaknar. Afasi-glömmer ord,extremt lättstressad-då lägger hjärnan av, ont i leder,väldigt knakande leder,ömma triggerpunkter,mycket dålig sömn,alla sinnen överkänsliga,brännande hud,extremkänslig för kyla. Sjukpensionär sen 13 år.

• Anonym (Fibbrotjejen)

Jag brukar säga att värken är som extrem träningsvärk och det är ju ungefär det det är också. Kroppen tål inte ansträngning längre hur liten den än är. För mig började det med flera infektioner på raken och slutade efter drygt 1,5 år och utredning både på smärtklinik och reumatolog med diagnos när jag gick till en privat v.c! Innan var de inne på borrelia,twar och kroniskt trötthetssyndrom,men hon som gav diagnosen sa typ inom fem minuter att det var fibbro.

Har inte haft ett stressigt liv utan det började just med dessa infektioner.

Det är lätt sätta diganos om man går igenom alla symtom och trycker på triggerpunkterna. Jag kunde ha smällt till sjukgymnasten som gjorde det på mig så vansinnesont gjorde det. Men först ska självklart allt annat uteslutas.

• Anonym (Fibbrotjejen)

Jag har ätit Levaxin i många år och legat på under tsh 1,0 långt över året,men mår inte bättre för det. Så klassisk fibbro vad gäller mig i vart fall.

Svar på tråden fibromyalgi