• 12345678

provar mjölkfritt då gnäller hon...

Provar mjölkfritt, då BVC tror att lilltösen (3månader) kan vara mjölkprotein allergisk. Har vart mjölkfri i 3 dagar nu, och tjejen verkade ha ont i magen igår och var jätte gnällig, även nu idag har hon gnällt mycket mer än vanligt.. Kan det bero på det mjölkfria? Kan det bli reaktion på det så tidigt ? Borde ju bli bättre inte sämre eller ?:S

• Svar på tråden provar mjölkfritt då gnäller hon...
  • tundra

Den allergiska reaktionen på mjölk retar tarmarna iom att det blir löst. När mjölken slutar irritera saktar tarmarna ner och bajset blir fastare och mer normalt.

Upplevde att min son blev mkt gnälligare några dagar/vecka innan tarmarna lugnat sig och peristaltiken blev normal.

• Sannaslim

Beror ju på vad för slags mjölkfria alternativ du prövar tex soja och havre kan bara vara allergiska/känsliga mot. Har själv ett mjölkallergiskt barn som även är mer allergisk mot soja. Jag böt ut alla mjölkprodukter mot soja när jag skulle pröva mjölkfri kost blev inte så bra...

• t0va

Det tar ca 2 veckor tills all mjölk försvunnit ur bröstmjölken så det kan ta tid om man ammar och som sannaslim skriver så måste man tänka på vad man ersätter mjölken med.

Svar på tråden provar mjölkfritt då gnäller hon...