Inlägg från: Anonym (alkohol) |Visa alla inlägg
  • Anonym (alkohol)

LVU pga fyllecell?

Visst kan inte tvångsvård bara grunda sig på antalet gånger man har fått lobbar dvs. hamnat i fyllecell? Det måste finnas mer problem för att det ska ske?

Jag är ju väldigt skötsam bortsett från att jag hamnar i fyllecellen alldeles för ofta, sju gånger nu på två år. Men jag har en jätte bra familj, bra intressen, bra vänner och ett stort intresse för skolan. Har aldrig tagit någon drog eller gjort något brott. Jag är bara jätte orolig nu för att jag ska bli omhändertagen eller något haha? Jag vet att jag säkert oroar mig alldeles för mycket. I första hand skulle dom väl prata med mig och då kan väl jag visa att något liknande aldrig mer kommer hända? Mitt körkort är redan indraget förstås och det borde väl vara nog åtgärd men sen har det ju hänt några fler gånger sen dess.....

Vad tror ni. Kan jag andas ut och vara lite lugn om jag vet att jag kan visa dom att jag ska skärpa mig?  

• Svar på tråden LVU pga fyllecell?
  • Anonym (alkohol)

Nitton. Nej det har dom inte, har aldrig haft kontakt med dom överhuvudtaget. Men det var min kompis som sa att det kunde hända sen har jag läst lite, jag har ingen aning alls men det är bara väldigt svårt att koppla bort det nu.

• Anonym (alkohol)

Nej det är väll upp till 21? Men jag menade iförsig körkortstillstånd. Men det enda jag undrar är om någon vet om något mer än att man inte får ta körkort kan ske pågrund av detta även om man är över 18?

• Anonym (alkohol)

Okej det känns skönt att höra. Tack för svar. Ska verkligen ta det lugnt nu!

• Anonym (alkohol)

Jo jag fick ett brev från socialen första eller andra gången det hände, men vad jag minns så var det något frivilligt och man fick höra av sig själv om man ville ha en tid. Den där utredningen socialen gör annars är väl bara för körkortet? Det tillståndet är ju redan borta och det skötte Transportstyrelsen utan deras hjälp tror jag 

• Anonym (alkohol)

Jag kan dricka alkohol majoriteten av gångerna, jag blir inte direkt redlös varje gång. Det finns ju en anledning till att man dricker alkohol, för att man ofta kan hantera sig bättre än nykter. Jag blir iallafall lugnare och gladare av det. Sen är det dom gångerna då det blir för mycket, men det händer ju inte direkt ofta. Mina kompisar blir precis lika fulla ibland men då har dom tur och hinner åka hem, eller vakter/poliser som låter dom göra det men där har jag aldrig lika tur. Jag kommer inte direkt sluta dricka för att detta händer ibland, kanske kommer det hända någon mer gång vad vet jag men det ska jag försöka låta bli, mest därför jag bara vill veta vad den hårdaste konsekvensen kan bli men det verkar inte vara så farligt och det verkar rätt för det finns ju en anledning till att man blir myndig.

Svar på tråden LVU pga fyllecell?