• Mollylolly

När hade ni ägglossning efter MA?

Hej. Kan jag va med här?

I förgår (15/10) konstaterades ett MA, fostret hade dött i v 8 och jag skulle gått in i v 10 igår! Vi såg hjärtat slå på den lille den 9/10 men de sa att fostersäcken var för liten för bebisen och det kunde bli mf! ( vilket det blev) :( Har bara små blött lite vid två tillfällen, så ska till läkaren imån för att se vad som sker! Så att allt kommit ut, vilket det omöjligt kan ha gjort!

Igår kom nått som jag tror va fostret! de va en liten klump med en liten smal sträng:/ hemskt att se var det! ingen aning om det var de men känslan sa det! men blöder nästan inget och har inte gjort heller, bara den lilla klumpen! Har väldigt ont nere i ryggen och lite mensvärk och är matt och skakig i kroppen!

Har haft två mf nära inpå innan detta! Ett i april och ett i juli!

Innan dess ett för 4 årsen!

Jag mår riktigt skit just nu, min sambo med såklart! Vi hade hoppats så på detta barnet och vill så fort som möjligt försöka igen!

Vi längtar efter en bebbe!

Kramar till er som genomgår samma sak, detta är så fruktansvärt jobbig tid då man har varit så glad över sin graviditet som sedan rycks väck från en! Man försöker att se att det säkert har någon mening i det, men svårt att se ljuset när man är i sån sorg och mörker!

• Mollylolly

Tack:) ja vi vill föstsöka så fort jg läkt' men vet inte riktigt när man ska börja:) de känns lite läskigt ändå spännande! Vi vill ju detta! Idag har jag väldigt ont:/

AnnaStream91 skrev 2013-10-19 15:40:25 följande:
    Självklart Mollylolly, du är väldigt välkommen! Jag beklagar verkligen ... Missfall är hemskt! Jag förstår att du mår skit, tillåt dig må så som du faktiskt mår, inte så som andra kanske tycker att du ska må eller vara!

Ni verkar ändå ha haft tankar på att försöka igen snart? Hur känns det? Kram, så många styrkekramar till dig!!!!

• Mollylolly

Nu har det snart gått två veckor efter min skrapning! Idag tror jag att jag har äl! Stickan visade klart och jag har äl smärtor och äl flytningar! Så då kommer väl mensen om någon/några veckor! Vi har inte haft sex och jag känner att jag tror det är bäst att vänta me bebisvrekstafen till efter första mensen? Eller hur gör ni?

• Mollylolly

Okej:) jag har inte gjort vul efter men de sa att allt va borta! Jag har fortfarande lite bruna flytningar! Men bara ibland! Okej!:) jag har bollat fram och tillbax om hur vi ska göra men läkaren sa att vänta iaf en mens annars ökade tydligen chansen för mf igen:/ men ja vet inte! Tror vi ska vänta! Är lite rädd för infektionsrisken med! Hoppas ni har prickat rätt å de blir en bebis:)

F89 skrev 2013-10-31 05:51:29 följande:
    Mollylolly: vi prickade in ÄL direkt efter skrapningen (dvs vi väntar inte på mensen emellan). Jag är säker på att allt har kommit ut eftersom jag gjorde en skrapning och därefter ett VUL. Räknar inte med att bli gravid direkt men det känns skönt att ha gjort vad man kan för att öka chanserna : )

• Mollylolly

Okej men de känns ju bra! Ja jag tror med vi väntar för att va på säkra sidan sen sa läkaren att de ökar chanserna att få ett mf till om man går på det direkt:/ vet ej om de stämmer men så sa han iaf:/

sepfhrenia skrev 2013-10-31 00:18:10 följande:
    Jag känner och gör som du. Jag är fortf lite öm ibland och har lite bruna flytningar dessutom. Det med att kroppen rensar ut eventuella rester under mens och att livmodern hinner läka helt osv känns som en bra ide med. Dessutom blev jag avrådd från bad o sex tom 3 veckor efter skrapningen. Man vill ju inte riskera en infektion heller.

Har äl inom 1-2 dagar enligt sticka, vilket är 11-12 dagar efter mitt mf.

• Mollylolly

Tänkte bara fråga när man kab börja Ha samlag igen? som sagt vi tänkte börja igen försöka efter jag fått min första mens igen! Så tänkte skydda oss nu med tanke på infektionsrisken och mf risken! men man är ju lite sugen nu;) de va ju ett tag sen:( dag exakt 2veckor sedan min skrapning!

Svar på tråden När hade ni ägglossning efter MA?