Inlägg från: majsan1980 |Visa alla inlägg
  • majsan1980

Hur lång tid tog det för er att bli gravida (30-35 år)

Hur lång tid tog det för er att bli gravida, ni som är mellan 30-35 år? 
    Jag är 33 år och vi har nu börjar försöka. Har ägglossning nu. Undrar hur lång tid det kan ta 

• Svar på tråden Hur lång tid tog det för er att bli gravida (30-35 år)
  • majsan1980

Kul att många svarade. Verkar som det gått relativt fort för alla Hur prickade ni in ägglossningen? Använde ni ägglossningstest ? Försökte ni innan, under ägglossning och efter eller tog ni det bara som det kom?

• majsan1980

Vad härligt att det har gått så fort för er, hoppas att det gör det för oss också. Relativt fort i allafall. Köpte som sagt ägglossningsstickor men de verkar inte fungera på mig. Har ju något oregelbunden mens fast nu de sista månaderna har den varit regelbunden konstigt nog. Nu känner jag att jag har ägglossning Så ska gå mer på det än köpa stickor som inte verkar fungera.

Gör ju inget om det inte går på direkten även om det skulle vara kul. Vore skönt att bara låta det komma och köra men vill samtidigt så gärna ha ett barn  

• majsan1980

Har konstig molande värk i magen idag, borde vara ägglossningen. Hade sex med killen i söndags och kan ju knappast känna av någon befruktning eller är det möjligt? Hm... konstig molvärk bara...
    Kände ni något vid befruktning eller tror ni mer att jag har ägglossning?  

• majsan1980
    Sinni skrev 2013-10-09 10:58:19 följande:
    Att bli gravid var inte så komplicerat. Det tog 1,5 månad efter att ha slutat med preventivmedel. Att få ett barn däremot....... verkar ta lite längre tid. Är nu på tredje graviditeten och det ser bra ut än så länge. Denna gången ska det nog gå bra hela vägen. Men sammanlagt så har jag varit gravid från maj 2012 till januari 2014. Med lite avbrott då såklart. Så tja.....att _bli_ gravid har varit den enkla biten. Att _vara_ gravid och att det slutar med ett barn, känns lite knepigare för mig då =).
    Tråkigt med dina missfall :( Men håller tummarna på att det verkligen går vägen denna gång. Hur långt gången är du nu?
  • majsan1980
    Daniella81 skrev 2013-10-09 10:38:41 följande:
    Majsan 80, jag känner likadant man vill inte tänka på det för mycket för det kommer när det kommer😊 men det är svårt😊därför tycker jag det är bra med appen i telefonen för den visar dagarna med bäst chans osv😊
    Får ta och ladda ner en app jag med Ja det är svårt när man så gärna vill bli gravid Sen inbillar jag mig lätt att jag har en massa symtom fast det princip är omöjligt att jag skulle känna nåt just nu. Alldeles för tidigt för att känna något.
  • majsan1980
    Daniella81 skrev 2013-10-10 09:21:57 följande:
    Den är faktiskt bra appen😊 jag har oxå inbillat mig flera gånger 😊 men vi hoppas det inte dröjer så länge för någon av oss😊
    Vad heter den appen som du använder? Hoppas det går rätt fort för oss i alla fall
  • majsan1980
    Sinni skrev 2013-10-10 09:32:41 följande:
    Jag tror nog att det ska gå vägen denna gången. Tack för din omtanke. Jag är i v 26 och han ser ut att må hur bra som helst. Så nu bara längtar jag efter att han kommer. Och jag är rätt "mätt" på att vara gravid....... =)

Lycka till med din resa! Vi hade inga externa hjälpmedel, som stickor, appar osv. Vi körde efter teorin "blir det så blir det". Det var faktiskt lite skönt. För då har man inte så mycket fokus på det. Utan det "bara händer". Men för andra är det tvärtom, dvs en jättebra ide med lite hjälpmedel. Man får göra som det känns bäst helt enkelt. Lycka till =)
    Förstår det, vad skönt att det går bra och att den lille verkar må bra

Tack Önskar att jag kunde tänka "blir det så blir det", vill gärna tänka så men samtidigt vill jag så gärna ha ett barn så det är svårt att inte tänka " tänk om" dessvärre.  Men vi får se, är ju första försöket denna månad
  • majsan1980
    Daniella81 skrev 2013-10-10 11:52:13 följande:
    Den heter P tracker:) hade varit kul att följas åt:)
    Tack Nu har jag laddat ner appen, den verkar bra  
    Ja absolut det tycker jag vi ska göra. Skulle vara jättekul Både jag och min sambo har många syskon och syskonbarn, undrar om det kan påverka något. 

• majsan1980

Ja precis, så har man lite koll Vi har inte försökt speciellt länge. Första försöket denna månad. Om man tänker att man aktivt planerar och försöker vid själva ägglossningen. Innan dess har vi visserligen haft oskyddat och tänkt mer "händer det så händer det". Om man räknar in det så det ungefär ett halvår :)

Vi planerade att vi skulle försöka mer aktivt nu i höst eftersom jag studerar också och jag ville komma in längre i min utbildning innan. Nu om det blir en bebis så hinner jag gå halva terminen eller mer beroende på när jag blir gravid :) Hur länge sa du att ni försökt?

Svar på tråden Hur lång tid tog det för er att bli gravida (30-35 år)