Känner mig så maktlös
Om det bara handlar om saker som att hon inte vill att du skyltar med er familjelycka så tycker jag faktiskt hon har rätt.
Har du inget annat att berätta? Något som faktiskt kan anses knäppt från mammans sida.
Om det bara handlar om saker som att hon inte vill att du skyltar med er familjelycka så tycker jag faktiskt hon har rätt.
Har du inget annat att berätta? Något som faktiskt kan anses knäppt från mammans sida.
Men snälla TS - om ni inte ens har råd med ett juridiskt ombud - varför i all sin dar är du då gravid igen?
Omprioritera för barnens skull. (Nu menar jag inte abort, men det kanske finns annat ni kan dra in på eller sälja av)
Sen nämner du att exet har ett antal krav, men du har bara nämnt kravet som avser att du inte bör vara i trädgården vid hämtning/lämning (vilket för övrigt borde vara avtalat sen tidigare hur dags samt att det inte ska behöva ta mer än några minuter = inte särskilt konstigt att kunna "bjuda" på det).
Om din sambo ställer sig upp i tingsrätten och hävdar din rätt att vara i trädgården under hämtning/lämning så är det till er nackdel. Om han däremot säger att ni tillmötesgår exet för att ni förstår att det kan vara provocerande så framstår ni i mycket bättre dager.
Det är just därför ni behöver ett ombud. Hen kan vägleda er och få er att inse vilka strider ni ska ta.