Känner mig så maktlös
Ni är inte ett dugg maktlösa, men ni låter henne ha makten.
Sätt ner foten. Hon kan inte tala om för dig att du inte får vistas i din egen trädgård. Det var det dummaste jag har hört. I hennes trädgård har hon en del att säga till om, men knappast i din...
Låt henne gå till TR då, med sina oresonliga krav. Låt henne bli utskämd. Vad ska hon säga? Att det inte är bra för barnen att du är ute i trädgården med deras halvsyskon när hon hämtar för att....? Skulle gärna vilja höra det svaret och höra henne förklara sig när hon blir ifrågasatt om huruvida hon är allvarlig eller inte.
Låt inte hennes dumheter styra ert liv. Bestäm hur NI vill ha ER familj. Vill du vara delaktig i ditt barns syskons liv, så ska du vara det. Hon styr bara så länge ni tillåter det.
Säg till din sambo att omgående anlita ett ombud, och meddela mamman att hädanefter går all kommunikation i frågan genom honom/henne. Då har hon inget för att springa till Familjerätten och gnälla om idiotsäker.
Lycka till. Och andas. Jag vet av egen erfarenhet att en del galenskap faktiskt, inte bara går att sätta stopp för i stunden, utan faktiskt eliminera helt om man bara står stilla och stark och inte ger med sig!