• Irlais

Bf 25 november. Finns det fler?

Jag har BF 28/11, första barnet. Känner mig ganska trött på att vara gravid nu, även om jag egentligen inte har större bekymmer. Tycker alla småsaker har samlat på sig lite väl länge nu och börjar bli betungande... men det känns samtidigt lite hopplöst för det är ju ganska lång tid kvar ändå. Hur länge till ska ni jobba (om ni jobbar)?

• Irlais

Åh vad härligt med datum i början av nov :) Mindre än en månad kvar för er att räkna ner till! Min bebis kan ju dröja ända till början av december, två månader dvs. Känns tungt!
    Hoppas det går bra hos BM idag Malana, bra att de håller koll på dig om värdena inte är på topp.
    Jag ska jobba fram till den 14:e så får räkna ner till det i alla fall... men den dagen kan inte komma snart nog, hade helst velat gå hem på stört!

• Irlais

Min bebis låg på tvären sist och det gör den nog fortfarande för jag känner hur den trycker ut sig på precis samma sätt. Tycker det borde förstå att den ska lägga sig rätt istället för att försöka trycka ut hela min mage! BM skulle egentligen inte kollat än utan gjorde det för att jag frågade, hon sa att dom inte bryr sig om det förrän vecka 36... men ska fråga igen den här veckan då det är dags för nästa besök. 
    "Härligt" att fler är trötta på att vara gravid, jag tycker det är jättemysigt med bebisen i magen men jag känner mig ganska klar med det här nu. Vill ha tillbaka min kropp och vill ha min bebis bredvid mig :) 

• Irlais
    Född7710 skrev 2013-10-21 10:40:04 följande:
    Bm besök imorse. Bra värden och hjärtljud (154). Sf mått: 35 cm så ligger lite över "normal" kurvan. Enligt bm är lillen fixerad nu. 5 veckor kvar! Som jag längtar nu. 
    Hur mår ni andra?
    Hoppas ni haft en fin helg :) 
    Åh vad skönt, då känns det som att bebisen börjar förbereda sig lite... :) Min hade vänt sig rätt i förra veckan, vet inte om den är fixerad dock... hoppas det!

Jag har tydligen lyckats överbelasta fogarna genom en 100m springtur till bussen, har så himla ont nu, kan knappt gå. Och jag som funderade på att stanna hemma idag, borde verkligen gjort det :) 
  • Irlais

Åh vad härligt att en del börjar gå på ledighet :) jag räknar ner till den 13:e, två veckor kvar...
    Drabbades av hemsk foglossning förra veckan men det har gradvis blivit bättre, så länge jag inte går för mycket eller för snabbt. Testade att träna igår och det gick bra också, skönt! Vet inte om jag har vant mig vid att sova dåligt också för tycker det känns bättre med den biten också, även om jag vaknar precis lika mycket som innan. Hur som haver vill jag att bebis ska komma snart! Kan inte föreställa mig att det kanske dröjer nästan 7 veckor, det känns verkligen som en evighet... 

• Irlais

Åh stort grattis! Vad häftigt att det börjar komma bebisar här :)

• Irlais

Låter som slemproppen men den kan ju släppa långt innan förlossning och återbildas...värk är väl bättre tecken på att det är på gång, håller tummarna!

• Irlais
    Född7710 skrev 2013-11-11 09:40:16 följande:
    Hallå på er!
    I torsdags var jag till bm. Hon tog ett urinprov som visade på mycket socker och en del blod. Sa att det "inte såg snyggt ut" men inget mer. En läkare ringde sen och bad mig komma in idag och lämna ett blodsocker prov. Han undrade vad bm höll på med. Haha,undrar jag med? Någon som haft liknande provsvar?
    Det låter ju jättekonstigt att BM inte följde upp det direkt, kan ju vara farligt om det är början på havandeskapsförgiftning! Gick det ok hos läkaren idag?
Svar på tråden Bf 25 november. Finns det fler?