Inlägg från: Sessan03 |Visa alla inlägg
  • Sessan03

Bf 25 november. Finns det fler?

Hej, får man hoppa in här? Väntar tredje barnet den 16 nov, men har fått tid för bedömning av igångsättning den 4nov.

Hur mår ni andra?
    Jag mår helt ok är bara så trött hela tiden , men jag planerar att jobba två veckor till.

• Sessan03

Malana: håller en tumme att det går bra hos bm! Jag har haft hepatos vid min 1a grav och har fått det igen men än så länge ligger mina värden bra, äter tavegyl. Men min lever är tydligen lite reaktiv, har ont i den ibland.

Jag hoppas verkligen på den 4:e nov. Vid min förra fl så fick jag igångsättningstid dagen efter bedömningen så jag hoppas på det den här gången oxå.
    Den 7:e är ju oxå snart!

• Sessan03

Känner igen det där med humöret, just nu känns det som att hela familjen tassar runt på tå runt mig. Tom 6-åringen visar lite extra hänsyn. Enligt maken så har jag liite kort stubin just nu...

• Sessan03

Malana: jo, tappen var mogen, det var ca 1 cm kvar och jag var redan öppen 3 cm.
    Då gjordes bedömningen i v 37+6.
    Kan man göra något för att själv skynda på mognaden?

• Sessan03

Nja färdknäppar är man väl inte direkt sugen på för tillfället:P Ska till bm några dagar innan bedömningen så man kan kanske tigga till sig en hinnsvepning då?

• Sessan03

Malana: jag tar novalukol mot halsbrännan. Vet att det finns andra mediciner också men den har en mild mintsmak och jag tycker den är godast. Kolla apoteket. Hur gick det hos bm?

• Sessan03

Alla ni med halsbränna: tar ni någon medicin eller försöker ni stå ut? Jag har typ dagligen, sedan v 25, knaprat novalukol och det kanske inte är så jättenyttigt...

Liten fråga till ang att magen sjunker: sjunker den pga att barnet fixerar sig?
    Min bebis är fixerad men det känns ändå då himla trångt mot lungorna och magsäcken. Kan inte äta något efter kl 16 för få vaknar jag på natten och kräks :(.

• Sessan03

Tack för alla tips på läkemedel mot halsbränna. Har testat omeprazol med bra resultat!

Usch, va tungt det börjar bli nu. Skönt att det är sista veckan på jobbet. Känner mig som en flodhäst när jag vaggar fram på jobbet :).
    Kram på er!

• Sessan03

Elin8401: det där lät inte kul alls! Hoppas det hinner läka innan bebben anländer. Fick du antibiotika oxå?

Med lite tur så är det bara två veckor kvar tills jag får träffa min lilla :)

Någon dom vet om man blir igångsatt samma dag dom man har bedömningen?
    Förra gången fick jag tid dagen efter men det drog igång av sig själv samma dag, troligtvis pga hinnsvepningen jag fick.

• Sessan03

Malana: jag kommer va i 38+1 vid bedömningen och jag hoppas att allt är moget då. Man kanske ska packa med sig alla grejer till bedömningen ifall man har tur att få igångsättningen samma dag?
    Har du blivit igångsatt förut?

Svar på tråden Bf 25 november. Finns det fler?