• bf2014

Tips på billig men ändå BRA barnvagn!

Hej!
    Skulle vilja ha tips på en bra och billig barnvagn med både sitt och liggdel (helst hårdlift). Vi har kollat på BRIO smile, men den kommer att kosta ca 6500 kr komplett.. det vore skönt att hitta något liknande fast för en billigare slant, kanske runt 4500-5000 kr istället.

Några tips?

Kraven är att det ska vara svängbara framhjul och vändbar sittdel. Ett plus om liggläget i sittdelen går att fälla ner långt. 

• Svar på tråden Tips på billig men ändå BRA barnvagn!
  • femhjärtan

Ett bra tips är att köpa en begagnad vagn på blocket. Det säljs en hel del väldigt fina vagnar där. Glöm inte att pruta! Emmaljunga Nitro är kanske något för er?

• bf2014
    femhjärtan skrev 2013-10-09 12:43:34 följande:
    Ett bra tips är att köpa en begagnad vagn på blocket. Det säljs en hel del väldigt fina vagnar där. Glöm inte att pruta! Emmaljunga Nitro är kanske något för er?
    Vi köpte begagnad vagn till vårt första barn som tyvärr visade sig vara ett nedköp när vi väl började använda sittdelen mer frekvent... känns som om vi vill ha en ny denna gången. ska kolla upp emmaljunga nitro! tack!
  • Kontra

Vi var nöjda med babytravel Amsterdam, kostade ca 5-5500(kommer inte riktigt ihåg) som ny. Det är trehjuling.
    Babytravel har många olika modeller till bra pris, kolla in dom om du inte vill köpa begagnat.

• Kontra

Såg just att du vill ha vändbar sittdel, då går Amsterdam bort tyvärr

• bf2014

Tack för tips! Ska kolla upp allihop ska även kika in de utländska sidorna.

Några fler?

• Kontra

Vi köpte vår bugaboo donkey duo ifrån babyplus och det blev nästan 5000 kr billigare :). Grymt nöjd med vagnen och smidigt gick det att köpa :)

• Purlan

Har själv haft en Nitro och var jättenöjd. Finns många fina begagnade såna.

• MissEofc

Skit i pris om det går och köp en vagn du vill ha säger jag. Jag köpte 1 billig vagn medans jag var gravid begagnad, den gick sönder när dottern var 2 veckor.
    Sen köpte vi en billig för vi ville inte slösa ännu mer på en vagn.
    Världens skitvagn det med så nu för två veckor sen tog tålamodet slut och vi köpte en vagn vi ville ha men som var dyr.
    Hade vi inte chansat innan hade det blivit billigare i längden ;)
    Så nu har vi en babyjogger city versa och jag är sååååå nöjd!
    Tog emot lite i plånboken men det är struntsamma, vi är äntligen nöjda! :)

• Doffan

Vi har köpt en Tako Jumper X 3x1 från Pyret & Snäckan i Staffanstorp dom har både butik och webb butik. En kompis till oss hade en sån och var super nöjd. Du får både babyskydd, liggdel och sittdel för 4995kr super billigt och bra grejer för pengarna :D www.pyretosnackan.se

• KarinIngrid

Jag ville ha en brio smile men tyckte den var svindyr. tittade runt lite och hittade den här affären. www.smoothbaby.se vi köpte vagn hos dem och är supernöjda, samma funktioner som på brion men flera tusen billigare!

• tattoedbeauty

Vi hade crescent Classic där handtaget är vändbart, den var toppen! Crescent har även vagnmodeller med svängbara framhjul.

• Jemp

Har också Tako Jumper och är nöjd. 5000 kr nypris, jag gav 2000 via blocket och vagnen var knappt använd.

Svar på tråden Tips på billig men ändå BRA barnvagn!