Ni som fått en tjej och en kille, hur mådde ni under grav?
Precis som rubriken.
Mådde ni olika bra beroende på när ni var gravid mer er son eller dotter? och i så fall vilka var skillnaderna?
Precis som rubriken.
Mådde ni olika bra beroende på när ni var gravid mer er son eller dotter? och i så fall vilka var skillnaderna?
med mina första tre (flickor) så har jag haft ett rejält illamående, mellan v 7 och som kortast fram till v 16 så har jag mått som vid en maginfluensa, har inte kunnat röra mig utan att kräkas.
är nu gravid med nr fyra och jag har visserligen mått illa den här gången med men inte alls lika mycket och intensivt, har jag bara ätit regelbundet så har det varit helt ok, har bara kräkts en gång. enligt ul så är det en liten pojke den här gången.
När jag väntade sonen mådde jag illa till vecka 16 (kunde hantera illamåendet) Likaså när jag väntade dottern så mådde likadant med dom.
Men nu med nr 3 mår jag fortfarande extremt illa i vecka 26 å nu vet vi att ja väntar en till kille
Har fått två pojkar och en flicka. Mådde illa från v 6-7 till v 20 med alla 3. Skillnaden var väl att med flickan så kunde jag spy efter att jag ätit en hel måltid. Så var det aldrig första gången jag var gravid. Då spydde jag främst av lukter och spydde inte annars så mycket så länge jag åt ofta.
Men ingen större skillnad i illamående annars.
Mått lika kasst med båda nu väntar jag trean och mår pyton igen...
Jag har en pojke sen innan och nu väntar jag en flicka. Eftersom jag har mått precis likadant som förra gången så var jag övertygad om att det var en pojke... ;)
Har en pojke och en flicka. Med pojken kräktes jag inte mer än två-tre gånger totalt (men var lite illamående fram till vecka 11-12). Med flickan kräktes jag flera gånger per dag, varje dag, över hälften av graviditeten. Med tillhörande illamående, förstås. Just därför var jag övertygad om att det var en flicka.
Ingen skillnad alls
Har två söner. Med den första kräktes jag minst två gånger om dagen under hela graviditeten och med den andre inte en enda gång...
Mådde likadant med båda, en pojke och en flicka.
Okej. spännande. Alltså går det inte att förutspå då det är helt individuellt. Håller tummarna att de är en flicka jag väntar, har en pojke sedan tidigare, men mår ungefär samma. Lite mer illamående nu än sist.