• Finis

Avbokning av resa med Norwegian

Halloj

Undrar om nån kan hjälpa mig. Jag hade planerat att åka på en resa imorgon men den jag skulle åka med har fått förhinder. Jag bokade resan med avbeställningsskydd men jag är ju inte sjuk.

Någon som avbokat en resa med Norwegian och fått pengarna tillbaka? Dom vill att man skickar in ett läkarintyg om man är sjuk. Blir ju svårt för mig som inte är sjuk...

• Svar på tråden Avbokning av resa med Norwegian
  • Dixie

Vad står det i avbeställningsskyddet? Om det bara gäller för sjukdom, då får du nog inga pengar tillbaka.....

• Kerubmamman

Avbeställningsskyddet gäller som sagt sjukdom och dödsfall i familjen. 
    Vill man kunna avboka sin biljett få man köpa den dyrare varianten.  

Keruben lyser av intelligensens prakt - Giovanni Pico della Mirandola
  • hallontroll

Har du inga planer att åka någon annan gång? Du kan i alla fall ändra resan.

• Kerubmamman
    hallontroll skrev 2013-10-09 22:08:42 följande:
    Har du inga planer att åka någon annan gång? Du kan i alla fall ändra resan.
    Det går bara om TS har köpt någon dyrare variant av biljett, ex Flexi. 
  • hallontroll
    Kerubmamman skrev 2013-10-09 22:39:38 följande:
    Det går bara om TS har köpt någon dyrare variant av biljett, ex Flexi. 

Varför står det så här angående Low Fare biljetter i så fall? "Ändringar (namn, datum/tid, destination) måste ske minst 30 minuter innan ursprunglig avgångstid. Ändringsavgift (ändra resa/ namnändring) samt prisskillnaden mellan ursprungsbiljetten och den nya biljetten tillkommer." http://www.norwegian.com/se/nyttigt-pa-resan/Resetjanster/andra-resan/#Ändring%20av%20biljett
  • Kerubmamman
    hallontroll skrev 2013-10-09 22:57:13 följande:

Varför står det så här angående Low Fare biljetter i så fall? "Ändringar (namn, datum/tid, destination) måste ske minst 30 minuter innan ursprunglig avgångstid. Ändringsavgift (ändra resa/ namnändring) samt prisskillnaden mellan ursprungsbiljetten och den nya biljetten tillkommer." www.norwegian.com/se/nyttigt-pa-resan/Resetja.../#Ändring%20av%20biljett
    Då hade jag fel.  
    Men sen beror det på hur mycket resan kostar om det är värt ändringsavgifterna + ev mellanskillnad.  
  • hallontroll
    Kerubmamman skrev 2013-10-09 23:03:56 följande:
    Då hade jag fel.   Men sen beror det på hur mycket resan kostar om det är värt ändringsavgifterna + ev mellanskillnad.  

Det är sant men kanske hittar hon billiga biljetter till nånstans hon vill åka. ;)
Svar på tråden Avbokning av resa med Norwegian