• Mamori

Var bo i Umeå?

Har bott länge i Umeå och trivs superbra på Mariestrand (bostadsrätter)! Nybyggt område med mest barnfamiljer och pensionärer. Jättelugnt och inte för dyra bostäder! Nära till både universitet och till stan (8 min med buss) och nära till Mariehems centrum där det mesta man behöver finns. Skulle inte vilja byta område Trivs mycket bättre här än på Haga.

• Mamori
    Indianica skrev 2013-10-12 18:27:08 följande:
    Områden ni ska hålla er borta ifrån är iaf Umedalen och Ersboda tycker jag, för där bor mycket folk med drogproblem och sociala bekymmer. Köp också gärna en lägenhet, lägenheterna går upp väldigt mycket i värde just nu (vi gjorde själva en vinst på 200 000 kr på 12 mån på en lägenhet, vilket kan vara bra om man sedan blir less och vill köpa en villa och då behöver kontantinsatsen utan att spara först) och min erfarenhet är att områden med köpta lägenheter är lugnare än andra.
    Ersboda har både sämre och bättre delar. Jag bodde där några år med småbarn och märkte aldrig av något otrevligt. Men det är ju dåligt läge, tar jättelänge att ta sig in till stan.
Svar på tråden Var bo i Umeå?