Inlägg från: Anonym (Umeå) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Umeå)

Var bo i Umeå?

Vi ska flytta till Umeå och skulle behöva tips på bra bostadsområden. Har dålig koll på staden, min man har pluggat där men har inte rört sig så mycket utanför studentområdena, och nu har vi barn och behöver tips på hyfsat barnvänliga områden. Kommer jobba i centrum. Finns det några områden som är big no-no? Hur är kriminaliteten i Umeå? Finns det några "osäkra" områden? Jättetacksam för alla tips vi kan få!

• Svar på tråden Var bo i Umeå?
  • Anonym (Umeå)
    Anonym (haga) skrev 2013-10-10 10:06:14 följande:
    Haga är nära till allt, skidspår, skog ,stan, affärer ,dagis s,kola..bästa stället i hela umeå.

Tack! Haga har vi nu markerat! Har du fler bra tips? Vi sitter o letar lägenhet men det är svårt för det enda man ser är en karta och planlösningen!
  • Anonym (Umeå)
    Anonym (haga) skrev 2013-10-10 11:26:45 följande:
    Haga är absolut bästa & även populäraste stället i Umeå. Kan vara svårt att få lgh där, men ibland har man tur så ja tycker absolut ni ska satsa på Haga. Sanbacka, Berghem, Mariedahl ,Marieberg, är att rekomendera

Tack!!! har bara tre år i kötid för hyresrätt men kan ju hyra i 2hand alt köpa bostadsrätt
  • Anonym (Umeå)
    Anonym (Johanna) skrev 2013-10-10 14:30:56 följande:
    Undvik Ålidhem, jag bor här och det är drag 24/7. Det är fester, det är bråk, det är fylla. Inte asbra om man har barn ;)

Det var där min man bodde! (Fysikgränden?) fullt ös enligt honom så det har vi räknat bort :)
  • Anonym (Umeå)

Någon mer fler tips om Umeå?

• Anonym (Umeå)

Tack för era tips! Marieområdet verkar passa oss rätt bra (nära naturen) och även Haga! Skulle också kunna tänka oss inne i stan då kan man ju ta sig till naturen rätt lätt ändå om man har bil

• Anonym (Umeå)

Tack för era svar! Nu har vi lite bättre koll :)

Svar på tråden Var bo i Umeå?