Inlägg från: Anonym (cx) |Visa alla inlägg
  • Anonym (cx)

Var bo i Umeå?

Jag kom inte på något bättre skrev 2014-02-19 23:56:57 följande:
    Haga området är det bästa!

Undvik; ersboda, hedlunda, marieberg, mariehem, teg, rödbäck, öbacka, umedalen, och nydalahöjd..
    Nä Marieberg är jättebra Låghus med träfasad som hyresrätter blandat med friköpta radhus. Mycket trevligt och lugnt område. Västra Ersboda är liknande, men längre från stan. dock närmare köpcentrum.
    Sen heter det inte Rödbäck. Det heter Röbäck. Det är långt från stan, men ett trevligt område.
  • Anonym (cx)

Marieberg är ett område man vill bo i längden. I alla fall vi. Vi har bästa förskolan, bästa grannarna och ska man tro den där Lexbase så bor det väldigt få straffade här och ska man börja räkna in kriminalitet så är Haga ett av de sämre områdena att bo på. Men, men smaken är som baken. Jag tycker bara att det är synd att du sågar hälften av Umeås bostadsområden. Vad blir kvar? Tomtebo, Ålidhem, centrum, carlshem, grubbe, ersmark, böleäng. Jag skulle i alla fall inte välja varken Ålidhem, grubbe, carlshem, centrum, haga eller ersmark (för långt bort). Då blir det bara tomtebo och böleäng kvar. Bra, då har vi tagit beslutet åt TS som förmodligen redan har flyttat hit..

Svar på tråden Var bo i Umeå?